Nu te trezi cu fata la cearsaf

pagina 1/4

De cele mai multe ori te scoli si te simti OK. In alte dimineti, trezirea e un chin: te simti slabita, apatica, fara chef de viata. Iar pana seara, cea mai mica enervare te face sa nu-ti doresti decat sa te intorci sub plapuma si sa nu mai stii de nimic. Pana acum, aceste stari erau puse pe seama bioritmului fiecareia. Insa se pare ca aceste crize au mai putin de-a face cu ritmurile "abstracte" ale interiorului tau si mult mai mult cu motive prozaice: viata privata, prietenii, mediul si stilul an care traiesti, radarul interior; si, nu in ultimul rand, cu hormonii.

Daca aceste caderi ti se intampla rar si neregulat, nu e cazul sa le iei in seama: fac parte din viata fiecaruia. Situatia se schimba atunci cand problema devine frecventa si ai senzatii si stari care te istovesc sau te indispun peste masura. Sentimentele sunt un barometru a ceea ce ti se intampla. "Tristeturile" tale pot sa nu fie chiar inceputul unei depresii, dar sunt un semnal de alarma de care e bine sa tii cont.

Oamenii veseli te indispun

Te simti mohorata dupa ce te intalnesti cu o persoana pe care n-o simpatizezi, e de inteles; dar e ciudat daca te simti prost chiar si atunci cand vezi pe cineva care te place si pe care il placi. Nu numai oamenii antipatici ne indispun.Daca te duci cu iubitul tau in vizita la parintii lui si dupa aceea esti intoarsa pe dos si ai senzatia ca esti mica si proasta, ei bine, s-ar putea sa ascunzi ceva fata de tine insati - probabil ca stii ca nu e o relatie de durata si nu vrei sa-i spui, de teama sa nu dezamagesti - pe el si familia lui. Sau: e o noapte de vineri, in care vrei sa stai singura acasa, in timp ce toti prietenii tai petrec; scenariul asta poate fi declansatorul unei vechi temeri, aceea de a nu fi abandonata. Esentialul este sa identifici corect cauza. O data ce cunosti modelul iti va fi mai usor sa-l controlezi, sa-l combati si, de ce nu, sa-l previi.

Tratament:

  • Ca sa te bucuri de prezenta celorlalti, bucura-te mai intai de prezenta ta. De obicei, suferim din cauza unor standarde prea inalte care ne ghideaza viata interioara; care functioneaza ca un adevarat cerc vicios: nu le putem implini, deci suntem proaste, urate, lipsite de vointa. In loc sa gandesti "De maine imi schimb personalitatea", sau "O sa-mi gasesc un iubit", transforma aceste idei in lucruri concrete, pe care le poti materializa imediat: urmeaza un curs de yoga, invita-ti colegii la o petrecere. In felul acesta nu te vei mai simti presata si stresata de ceea ce vrei sa schimbi in viata ta.
  • Fa ceva nou, iesi din rutina. Oamenii fericiti sunt tot timpul alertati an sens pozitiv; provocati si curiosi de ceea ce se intampla an jurul lor. Apuca-te de olarit, invata limba franceza, sau tai chi. Nu trebuie sa fie ceva impus, obligatoriu, ci un lucru de care esti intr-adevar interesata.

Comenteaza si tu!


  1. roxanastanciulescu

    luni 23 iulie 2007 la 14:29


    Nu cred ca e benefic sa se dea niste tratamente miraculoase, pt ca fiecare persoana e diferita si asadar cauzele pot fi altele. Consider ca e important de unde au pornit acele tipuri de gandirii si nu cred ca e chiar asa util sa rezolvi efectul (gandurile negative) ci mai degraba cauza (ce a declansat aparitia lor). Aceasta perspectiva o au terapiile umaniste.


Pagini:

Recomanda