Cele mai bune 17 suplimente alimentare pentru femei

pagina 1/2

Fier

  • De ce e bun pentru tine: asigura transportul oxigenului in organism, ajuta la productia de globule rosii, sustine functia imuna, regleaza temperatura. In lipsa lui, suferi de anemie, oboseala si ai sensibilitate la infectii.
  • De unde il iei: din carne rosie, pui, curcan, peste, cereale, fasole, cereale integrale, legume cu frunze de culoare verde-inchis (daca nu mananci suficiente, vorbeste cu medicul sa-ti recomande suplimente cu sulfat feros sau consuma fructe si legume bogate in vitamina C, care ajuta organismul sa absoarba mai bine fierul).

Magneziu

  • De ce e bun pentru tine: mentine functionarea normala a muschilor si a nervilor, regleaza ritmul cardiac si nivelul zaharului in sange, creste rezistenta sistemului imunitar, face oasele puternice. Este util in peste 300 de afectiuni, de la migrene pana la diaree sau greata.
  • De unde il iei: din legume verzi (bame, salata verde, mazare, castravete, dovlecel, telina, spanac), nuci, seminte, cereale integrale.

Citeste si: Capcanele din alimentele dietetice

Calciu

  • De ce e bun pentru tine: dezvolta oasele si mentine dintii puternici, ajuta la contractarea si relaxarea musculara si stimuleaza sistemul nervos. Dupa menopauza, oasele isi pierd densitatea si creste riscul de osteoporoza. Calciul e cea mai buna aparare si trebuie administrat din timp.
  • De unde il iei: din lapte, branzeturi, iaurt, legume cu frunze de culoare verde-inchis (broccoli, fasole verde, varza-de-Bruxelles).

Vitamina A

  • De ce e buna pentru tine: imbunatateste vederea, mentine pielea ferma si are un rol important in protectia pielii, a mucoaselor si cartilajelor, asigurand buna functionare a sistemului osos si nervos. Studiile arata ca vitamina A previne anumite tipuri de cancer.
  • De unde o iei: din legume cu frunze verzi, legume galbene si oranj, tomate, fructe, produse lactate, ficat, peste, cereale fortifi cate cu vitamina A.

Citeste si: Adevarul dulce-amarui despre ciocolata

Folati

  • De ce sunt buni pentru tine: sunt esentiali in sarcina pentru ca previn anemia (lipsa lor duce la nastere prematura sau la malformatii ale fatului). Sunt importanti pentru sanatatea mentala si emotionala, iar deficitul creste riscul de a dezvolta anumite cancere.
  • De unde ii iei: din surse naturale (legume cu frunze verzi, fructe, fasole) sau sub forma sintetica (acid folic), din cereale fortificate, paste sau orez.

Biotina

  • De ce e buna pentru tine: face parte din grupul B, fiind cunoscuta ca vitamina B7 (sau H). Ajuta la formarea acizilor grasi si a glucozei din sange, contribuie la metabolizarea aminoacizilor si carbohidratilor, iar deficitul duce la probleme ale pielii (roseata, dermatita, matreata, caderea parului, unghii friabile etc.). Suplimentele cu biotina ajuta la atenuarea depresiei.
  • De unde o iei: din conopida, ficat, avocado, zmeura. Galbenusul este una dintre cele mai bune surse.

Citeste si: 20 de mituri: Adevarat sau fals?

Complexul vitaminic B

  • De ce e bun pentru tine: ajuta organismul sa transforme hrana in combustibil pentru energie, reduce spasmele musculare, mentine sanatatea pielii, ochilor, parului si sistemului nervos. Te fereste de anemie, oboseala, apetit scazut, dureri abdominale, depresie, crampe musculare, infectii respiratorii, caderea parului, eczeme, probleme de crestere la copii.
  • De unde il iei: din peste, pui, oua, lactate, legume cu frunze verzi, cereale, paine.

 

Citeste si...

Comenteaza si tu!


Nu exista comentarii

Articol aparut in revista FEMEIA DE AZI

Text: Lidia Nastase

Foto: www.shutterstock.com

Pagini:

Recomanda