Nutritie, Sanatate

6 alimente pentru un ten stralucitor si sanatos

http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2012/03/21/1-1458.png

De ce unele femei au tenul fin si fara pata, in timp ce altele se chinuie sa-si ascunda cosurile, excesul de sebum si petele de pe fata?

Explicatiile sunt multe si difera de cine le da. Dermatologii o sa-ti spuna ca ai ghinionul de a fi mostenit gene rele, in timp ce farmacistii o sa-ti spuna ca nu ai gasit produsele cosmetice potrivite cu tipul tau de piele.

In realitate, cauzele sunt de cele mai multe ori corelate. Dar nimic nu previne mai bine problemele de ten decat o alimentatie sanatoasa si echilibrata, care permite ca organismul tau sa dispuna de nutrientii capabili sa purifice si sa vindece tenul.

Iata cele mai eficiente alimente care pot da stralucire fetei tale:

Somonul

Este un aliment cu multe beneficii pentru sanatate, dar in ceea ce priveste tenul, este important mai ales datorita continutului bogat de acizi grasi Omega 3. Ei sunt cei care au grija ca celulele pielii sa nu se usuce. In plus, studii recente au demonstrat ca acizii Omega 3 sunt mai eficienti decat Omega 6 in recuperarea pielii expuse la actiunea razelor ultraviolete. Asadar, somonul nu numai ca previne uscarea tenului, dar si protejeaza pielea de pericolul soarelui in exces.

  • Alte alimente bogate in Omega 3: sardine, nuci, seminte de in.

Morcovii

Sunt cei mai bogati in betacaroten, pigmentul galben-portocaliu care, pe langa faptul ca da stralucire tenului, previne imbatranirea prematura a pielii cauzata de expunerea la soare. Exista si cazuri rare in care tenul poate incepe sa arate portocaliu din cauza consumului excesiv de alimente bogate in betacaroten. Dar, cum am spus, aceste cazuri sunt rare.

  • Alte alimente bogate in betacaroten: cartofi dulci, grepfrut roz, piper rosu.

Avocado

La fel ca si uleiul de masline, avocado se poate lauda cu un continut ridicat de grasimi monosaturate. Ceea ce acest fruct exotic are in plus este vitamina B, care ajuta la pastrarea unui ten sanatos si catifelat.

  • Alte alimente bogate in grasimi monosaturate: uleiul de masline, migdale, unt de arahide.

Legumele boabe

Mai exact: fasolea, mazarea, lintea, soia si alunele. Aceste boabe in aparenta firave au rol in netezirea ridurilor, deoarece contin izoflavonoizi, care sunt antioxidanti puternici. Studii australiene efectuate pe mai mult de 400 de femei si barbati adulti au demonstrat ca persoanele care au o alimentatie bazata pe legume si grasimi sanatoase se aleg cu 20% mai putine riduri odata cu trecerea timpului.

  • Alte alimente bogate in izoflavonoizi: lucerna, tofu.

Strugurii

Pe langa protectie impotriva infarcturilor si atacurilor de cord, polifenolii din struguri au un rol important in pastrarea elasticitatii pielii. Ei actioneaza asupra colagenului, proteina din tesutul conjunctiv care are rolul de a mentine umiditatea si flexibilitatea pielii.

  • Alte alimente bogate in polifenoli: sucul de struguri, afine.

Apa

Apa este cea mai puternica arma impotriva pielii lipsite de viata. Cremele (de fata, de corp) se numesc toate hidratante, pentru ca ceea ce se vrea de la ele este sa aduca organismului hidratare – adica apa. Toate procesele din corpul uman se bazeaza pe apa, iar lipsa ei duce la un metabolism lent si la o piele uscata, fara stralucire. Cu doar jumatate de litru de apa, poti stimula activitatea sangvina. Fa asta de cateva ori pe zi (nutritionistii recomanda minim 2 litri de apa pe zi) si tenul tau va fi mai hidratat si mai catifelat.

  • Alte alimente bogate in apa: pepene rosu, piersici, telina.

You Might Also Like

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>