Esti aici
Femeia.ro > Cariera > Calea spre succes > Aurul frumusetii romanesti

Aurul frumusetii romanesti

După rețetele Anei Aslan, care au cucerit lumea și au readus tinerețea multor femei, a venit rândul cremelor Cosmetic Plant să fie apreciate și să obțină aurul în Europa pentru al doilea an consecutiv.

Când drumul succesului este presărat cu plante, e musai să fie încărcat cu energia unei pasiuni arzătoare și cu multă-multă muncă. Dacă are o idee și crede cu adevărat în ea, oricine poate să cunoască gloria, creând un brand doar dintr-un vis. Mărturie stă chiar povestea Cosmetic Plant. În 1991, doamna Ileana Mester, farmacistă cu o experiență de peste 20 de ani în cosmetologie, a decis să-și împlinească dorința, să creeze produse cosmetice de calitate folosind puterea naturii, adică plantele. A împrumutat de la o prietenă 1.000 de dolari și a pus bazele firmei Cosmetic Plant. Începutul nu a fost ușor, lucra singură, într-o clădire cât o garsonieră de vreo 40 mp, iar primul ei malaxor era confecționat de către un inginer clujean, dintr-o oală de fiert rufe. Cremele erau create în serii mici, iar etichetele erau scrise de mână. Primele creme, cele pe bază de gălbenele, sunt și azi  printre cele mai îndrăgite creme Cosmetic Plant, ceea ce dovedește că puterea miraculoasă a plantelor și pasiunea doamnei Mester au dat roade. Acum, după mai bine de 24 de ani, afacerea s-a dezvoltat, s-a modernizat, dar a rămas în familie, ștafeta fiind preluată de Susana Laszlo, fiica doamnei Mester. Drumul nu a fost ușor, dar, după ani de muncă, a sosit momentul recunoașterii pe plan internațional. Crema Bioliv Antiaging antirid de zi a câștigat pentru al doilea an marele premiu al juriului (Grand Gold Award), iar Crema GreenStem antirid de zi matifiantă a fost premiată cu medalia
de aur (Gold Award).

Care sunt cremele care vă amintesc de copilărie?

Pe vremea aceea, produsele cosmetice nu erau fascinante cum sunt azi. Erau puține și ambalajele lor erau simple. Îmi amintesc mirosul cremei de mâini pe care o folosea mama, crema de mâini reparatoare cu gălbenele creată chiar de ea. Mama adora plantele în general, dar cel mai mult îi plăceau florile. Trandafirii erau preferații ei, grădina noastră era întotdeauna plină de diferite soiuri de trandafiri. Cunoștea denumirea latină a majorității plantelor indigene și ne povestea despre beneficiile fiecăreia.

Foloseați plantele ca leacuri?

Toată familia noastră iubește natura. Foloseam și leacuri băbești pentru micile probleme de sănătate, însă, având și un medic în familie, pe tata, știam cât de importantă este găsirea echilibrului în îmbinarea forței naturii cu forța științei.

Afacerea de familie a început ca un hobby, cu o producție mică. Cum ați reușit să o dezvoltați? Au fost greutăți?

În primul rând, prin reinvestirea profitului. Din 2006, an de an, întregul profit a fost destinat dezvoltării și creșterii afacerii. În 2013, ne-am mutat într-o clădire nouă și modernă. De-a lungul anilor, am avut parte de multe greutăți, dar marea încercare a fost mutarea firmei în noul sediu. Au fost probleme de natură tehnică și organizatorică. Nu a fost ușor, dar am trecut de acest hop.

Mama dumneavoastră era farmacistă, v-a influențat cariera?

De la vârsta de cinci ani îmi doream să devin medic! Tatăl meu era medic anestezist și cred că el m-a făcut să înclin balanța spre medicină. Însă, când m-am întors în țară după specializarea în pediatrie, businessul de cosmetice pornit de mama tocmai începea să se dezvolte. Avea nevoie de ajutoare și am decis să devin una dintre noile angajate. Mi s-a părut interesantă ideea de afacere de familie și, fiind vorba de un domeniu al frumuseții, mi-am zis să încerc.

Pe ce funcție ați venit în afacere?

M-am alăturat mamei mele în această afacere în 1995 și am început să lucrez, parcurgând toate etapele businessului. Făceam de toate: etichetam, lucram în depozit, țineam contabilitate primară, orice era nevoie. Am cunoscut toate aspectele afacerii. Tranziția de la medic pediatru la ucenic în afacerea mamei mele nu a fost ușoară, dar întotdeauna mi-a dat energie încrederea ei în forțele proprii și în viitorul acestei afaceri. Bineînțeles, au fost și momente de îndoială, în care nu eram convinsă că am luat decizia corectă, mai ales când aveam de-a face cu mărunțișuri birocratice.

Acum conduceți afacerea. Ce este nou?

Conducerea firmei am preluat-o din necesitate, în 2009, în urma decesului mamei mele. Din acel moment, am început să investim mai mult în activitatea de marketing, în deschiderea către piețele externe, respectiv consolidarea și creșterea renumelui firmei, prin înscrierea produselor noastre la concursuri internaționale prestigioase. Recent, am deschis o reprezentanță în Ungaria și sperăm să fie doar primul pas spre expansiunea noastră internațională. Am învățat să lucrez în echipă, să fiu înțelegătoare și totuși exigentă când e vorba de rezultate, să exploatez calitățile echipei, dar mi-am descoperit și calități pe care nu-mi imaginasem că le am.

Care a fost prima rețetă și cine a făcut-o?

Primele rețete au fost create, desigur, de mama mea: crema antirid cu gălbenele, crema de mâini cu gălbenele, crema hidratantă cu nalbă și loțiunea antiacnee cu extract de busuioc. Majoritatea sunt și acum printre produsele
Cosmetic Plant cel mai bine vândute.

Care sunt cele mai importante plante în filosofia Cosmetic Plant?

Toate gamele de produse Cosmetic Plant au la bază câte un ingredient activ natural: gălbenelele, cătina, mușețelul, măceșele, busuiocul, salvia, dar folosim din ce în ce mai multe ingrediente provenite din culturi de plante organi-ce: uleiul de argan bio, uleiul de măsline bio, extractul de celule stem din muguri de argan. Este important ca recoltarea lor să fie făcută în perioada în care concentrația de principii active este maximă și plantele să provină dintr-un mediu nepoluat, să fie cultivate fără îngrășăminte chimice.

Ce apreciați cel mai mult la o cremă?

Cel mai important lucru pentru mine este să mă simt bine dupa folosirea ei, să fie potrivită tenului meu și să-l hidrateze în mod corespunzător. Tenul fiecărei femei este unic și, câteodată, găsirea cremei e o sarcină dificilă. Mamei mele îi plăceau cremele pe bază de gălbenele. Pentru îngrijirea tenului folosea crema hidratantă de gălbenele și crema antirid de gălbenele. Eu folosesc gama BIOLIV, preferatele mele fiind crema de zi și cea de noapte.

Credeți că stresul și stilul de viață agitat afectează aspectul tenului?

Stresul, stilul de viață agitat și obiceiurile nesănătoase afectează într-o mare măsură funcționarea tuturor organelor și, implicit, aspectul tenului. Bunica mea zicea: „Te spune fața cum ți-e viața“. Nu putem aștepta efecte miraculoase de la nicio cremă dacă nu avem grijă de tenul nostru și din interior, prin alimentație sănătoasă, sport și odihnă. Stresul, mâncarea nesănătoasă, fumatul și radiațiile ultraviolete pot avea un efect negativ. 

Fiica vă calcă pe urme?

Decizia fiicei mele de a urma cursurile facultății de chimie a fost conștientă și acest lucru m-a bucurat, voi putea să-i predau ștafeta când va sosi timpul. Am evitat să devin șeful ei direct, dar îi urmăresc evoluția și-i ghidez pașii. Are multe de învățat, dar va acumula treptat tot ce are nevoie pentru a deveni într-o zi directoarea firmei Cosmetic Plant, sunt sigură.

Ați primit două premii importante…

Aceste premii ne reconfirmă că suntem pe drumul cel bun în ceea ce privește dezvoltarea de noi produse. Atât anul acesta, cât și anul trecut am fost singurul producător de cosmetice din întreaga Europă care a reușit să obțină marele premiu al juriului la prestigiosul concurs internațional World Quality Selections de la Bruxelles.

Ce calități trebuie să aibă un bun manager?

Să fie vizionar. Să gândească pentru clienți și echipă. Șeful dă ordine, liderul atrage și motivează; șeful inspiră teamă, liderul – entuziasm; șeful conduce, liderul conlucrează; șeful caută vinovați, liderul caută remedii; șeful spune „eu“, liderul spune „noi“; șeful spune „fă“, liderul spune „hai să facem!“.

Cum vă relaxați?

Cea mai bună metodă de relaxare este să mă duc la țară cu familia, unde îmi place să citesc, să văd filme bune și să ascult ciripitul păsărilor și zgomotele vieții rurale. Mergem ori de câte ori putem în weekend.

Ce planuri aveți? Game noi?

Portofoliul nostru este într-o continuă îmbunătățire și extindere. An de an, lansăm produse și game noi, îmbunătățim designul sau rețetele unor game existente, ca produsele să rămână în continuare competitive. Desigur, pregătim mai multe noutăți și surprize și pentru primăvara 2015.

Articol preluat din ediția de ianuarie 2015 a revistei Femeia.

Autor: Luminița Tăbăran

Sursa foto: Cosmetic Plant


Lasă un răspuns

Sus