Esti aici
Femeia.ro > Cariera > Calea spre succes > Cariera la feminin

Cariera la feminin

1. Fa-ti temele! Cand doresti sa te angajezi intr-o companie, fa rost de o copie a celui mai recent raport anual al firmei. Daca nu vei zari nici o femeie intr-un post de conducere, probabil ca va trebui sa te orientezi in alta parte. Este greu sa fii prima care sparge „plafonul de sticla”.

2. Stai departe de afacerile de familie! Aceasta daca vrei sa conduci firma. Chiar daca-ti convine sau nu, „juniorul” sau fiica patronului vor avea intotdeauna prioritate, chiar daca ii vezi cam rar pe la birou.

3. Inainte de a merge la interviu, intereseaza-te daca ai vreo cunostinta care lucreaza sau a lucrat pentru respectiva firma. Incearca sa afli daca au avut probleme, daca au fost discriminate in vreun fel. Fii precauta: de multe ori, partinirea sexuala este apanajul incompetentei! S-ar putea ca acele femei sa nu fi meritat promovarea din cu totul alte motive.

4. Fa-ti strategii pentru interviuri! In timpul primei discutii cu persoana de la Resurse Umane, spune unde te vezi in cadrul firmei in urmatorii cinci ani. A-ti marturisi obiectivele pe termen lung este un lucru bun, pentru ca cel care te intervieveaza afla ca esti o persoana ambitioasa si ii poti vedea reactia vizavi de planurile tale. Daca persoana izbucneste in ras, categoric nu-i un semn bun! La urmatorul interviu, rastoarna un pic situatia si intreaba interlocutorul unde crede ca ai putea ajunge in urmatorii 5 ani. Cantareste daca promisiunile facute ti se par O.K.

5. Fii prietena tuturor! Aceasta nu inseamna sa „te tragi de sireturi” cu toata lumea. Construieste-ti aliante strategice in interiorul si in exteriorul companiei. Fii buna cu seful tau, cu secretara, cu varul Costi care lucreaza pentru concurenta. Nu stii niciodata cine te ajuta!

6. Asigura-te ca iti dirijezi echipa, dar nu deveni indispensabila! Directorii care sunt agreati de angajatii lor vor fi primii promovati, pentru ca subordonatii lor sunt dovada vie a calitatilor de lideri. Celor care dau dovada de exces de zel si preiau toata munca si toate responsabilitatile le va fi greu sa paraseasca un post pentru ca vor fi de neinlocuit.

7. Fii pe faza! Nu fi atat de absorbita de activitatile din departamentul tau incat sa nu vezi care este intregul mers al firmei. Daca, de exemplu, sefii tai au alte prioritati acum si sunt implicati in alte proiecte – sa zicem, cibernetica – fii la curent cu ultimele noutati si impresioneaza-i!

8. Asuma-ti riscuri! Daca nu vei iesi niciodata in evidenta, nu vei avea niciodata un nume, un chip. A te lupta pentru o idee la care tii va dovedi ca esti o persoana integra si cu viziune – doua calitati de lider. Nu-ti face griji daca o s-o mai si patesti din cand in cand, acest lucru nu va face decat sa le demonstrezi tuturor ca poti accepta o infrangere cu gratie. Numai sa nu devina obisnuinta!

9. Invata cum sa separi viata privata de cea profesionala! Nu incepe sa arati pozele copiilor tai la sedintele conducerii sau nu deveni isterica la serviciu de fiecare data cand te certi cu vreun iubit. Pe de alta parte, nu te purta ca si cand ai fi casatorita cu munca ta. Daca-ti vei petrece ziua si noaptea trancanind numai despre munca, te vei transforma intr-o workaholica, nu intr-un lider.




Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus