Esti aici
Femeia.ro > Cariera > Cum procedezi cand nu esti de acord cu seful tau

Cum procedezi cand nu esti de acord cu seful tau

Fiecare companie adună oameni cu personalităţi diferite, cu stiluri diferite de muncă şi care provin din culturi diferite, ceea ce înseamnă că discuţiile în contradictoriu sunt aproape inevitabile.

Dacă nu eşti de acord cu şeful tău, atunci când vrei să îţi spui părerea legată de un anumit subiect, este bine să fii respectuoasă. În funcţie de relaţia pe care o ai cu acesta poţi folosi o abordare informală pentru a-ţi exprima nemulţumirea. Cu toate acestea, chiar dacă şeful tău îţi este prieten, mediul de lucru trebuie să impună respectul de ambele părţi.

Este bine ca discuţiile de acest gen pe care vrei să le porţi cu şeful tău să se desfăşoare în privat. Abţine-te de la discuţiile în contradictoriu în public mai ales dacă problema te afectează personal, cum ar fi faptul că promovarea visată a fost oferită altcuiva. Un alt exemplu de situaţie similară este atunci când şeful tău îţi dă un avertisment legat de performanţele tale şi tu nu eşti de acord cu punctul lui de vedere.

Atunci când ajungi să vorbeşti cu şeful tău explică-i clar care este nemulţumirea ta, dar păstrează manifestările emoţionale pentru tine, pentru că o izbucnire în lacrimi sau o criză de isterie nu te vor face ajuta sub nici o formă. Nu folosi niciodată limbaj ofensiv şi gesturi de violenţă cum ar fi trântirea unei uşi sau împingerea unui scaun.

După ce i-ai explicat concis care este motivul nemulţumirii tale încearcă să vii cu posibile soluţii pentru a rezolva această problemă. De exemplu, dacă şeful tău a implementat un proces de muncă cu care tu nu eşti de acord sau  care crezi că poate fi îmbunătăţit, explică-i ce crezi tu că este greşit sau vino cu îmbunătăţiri pentru a transforma procesul într-unul eficient. Niciodată nu este indicat să te contrazici cu şeful tău doar de dragul de a te contrazice. Oferă mereu sugestii pertinente şi motive raţionale pentru care tu crezi că metodele oferite de tine sunt mai bune.

Dacă motivul pentru care nu eşti de acord cu şeful tău te afectează şi pe tine şi pe alţi colegi de ai tăi, menţionează şi nemulţumirea acestora, dar având acordul colegilor tăi de a le menţiona numele. Nu ezita să rogi unul sau mai mulţi colegi implicaţi să te însoţească la întâlnirea cu şeful tău. Spune-i şefului dinainte că vor fi mai multe persoane prezente la discuţia voastră.

Încurajează-ţi şeful să ofere feedback în timpul conversaţiei. Dacă vrei ca o astfel de discuţie să fie cu adevărat productivă nu este suficient să vorbeşti numai tu, dar nici să acapareze el toată discuţia. Alege-ţi cuvintele cu grijă, dar fii sinceră cu privire la motivele acestui dezacord, în timp ce menţii un ton calm şi renunţi la orice fel de ameninţare. Organizează-ţi ideile dinaintea acestei întâlniri pentru că numai aşa poţi transmite un mesaj care să nu fie interpretabil.


Lasă un răspuns

Sus