Esti aici
Femeia.ro > Cariera > Ghid financiar > Academia banilor: Oare ideea mea de afacere este strălucită?

Academia banilor: Oare ideea mea de afacere este strălucită?

Elena se simțea atât de mândră… Se afla la atelierul de start-up și își începea prezentarea de afaceri. Prezentarea punctului de pornire a fost construită în mod uimitor, fiind pusă în valoare de talentul său oratoricesc și de simțul umorului. „Aveți vreo întrebare?”, s-a apropiat ea de audiență, care apoi și-a început tirul de întrebări. Cu fiecare întrebare, simțea că toți încearcă să o descurajeze și să o facă să se îndoiască de ideea ei minunată.
Se simțea dintr-o dată nesigură pe ea: „Poate că ideea mea nu este atât de bună?”, s-a uitat ea la mine îngrijorată. „Poate că sunt nebună și îmi voi pierde toți banii…”, se gândea cu strângere de inimă.
Auzind-o pe Elena, mi-am amintit de mine: anul 2000 a fost momentul în care am pus bazele primei mele companii. Știam exact cum se simte Elena. Fiecare antreprenor poate observa exact acel moment de „înghețare”, în care nu poți decide dacă să faci următorul pas sau nu.
De-a lungul anilor, însoțită de atât de multe inițiative și idei, am dezvoltat câteva metode care mă ajută în fiecare zi să trec peste acea frică.

O primă verificare: este cineva aici?
O verificare online rapidă dacă ideea ta de afaceri există deja îți poate economisi mult timp. Această analiză trebuie să respecte câteva reguli – să ai timp să găsești rezultate, să verifici combinația diferită a serviciilor/produselor la care te gândești, să cauți în alte țări (nu numai în România!) și să mergi mai adânc decât prima pagină Google. A face o analiză bună te poate duce la două rezultate – fie vei găsi că altcineva a făcut deja ceea ce credeai că este cea mai strălucită idee de pe pământ, ceea ce este o veste bună pentru că poți să începi de aici, să o optimizezi și să o personalizezi pe piețele tale. Vestea rea ​​este, de fapt, dacă NIMENI nu face acest lucru. Aceasta înseamnă fie că ești un geniu, fie că ideea ta nu este deloc fezabilă.
Fiind un geniu înseamnă că va trebui să creezi o piață nouă și să educi clienții pentru a-ți primi ideea, ceea ce înseamnă că mai mulți bani vor fi necesari. Chiar vrei să fii un pionier?

Validare megatrend
Fiecare industrie are propriile tendințe mega. Să fii la curent cu tendința mega relevantă pentru domeniul tău te poate ajuta să îți construiești identitatea și să îți optimizezi ideea.

Acest lucru necesită mai mult timp investit – citirea multor informații, întâlnirea și vizitarea concurenților potențiali, aderarea la conferințe în cadrul subiectului și, în general, „obsesiv” pentru a colecta cât mai multe informații posibile înainte de a face următorul pas. Pentru ca aceasta să fie eficientă, trebuie să vă stabiliți un termen limită, în caz contrar vei continua să investești iar și iar…


Modelul financiar
Ideea grozavă pe care o ai nu trebuie să fie principala motivație pentru lansarea unei afaceri. Validarea ideii dacă această afacere va genera profit va fi principalul factor pentru a avansa!
A face ceea ce îți place și ceea ce te face fericit este un obiectiv foarte important, dar nu poate fi un declanșator pentru a lansa un start-up. Deschiderea unei afaceri necesită bani, implică o mulțime de riscuri și o mare parte din timpul tău pentru a funcționa. Prin urmare, ideea ta trebuie să se confrunte cu un „test financiar” serios – trebuie să construiești modelul profitului, luând în considerare faptul că primii 2 ani vor fi dedicați investiției continue fără injecții de bani și salarii. Dacă ideea ta poate susține aceste elemente și conține profituri, atunci ești gata să o derulezi!

Evită oamenii toxici din jurul tau
O mulțime de oameni toxici, uneori chiar prieteni apropiați și familie, vor încerca să te descurajeze. Acest lucru apare din cauza faptului că sunt îngrijorați sau pur și simplu nu pot urma pașii minunați pe care ai decis să îi urmezi cu atât de mult curaj. Dacă simți că ești înconjurată de vibrații greșite, oprește-te din a-ți împărtăși ideile și înconjoară-te cu oameni pozitivi. Dacă este posibil, înconjoară-te de oameni care se confruntă cu provocări similare sau chiar au reușit deja să aibă succes.

 

Ești interesată să afli mai multe? 
Avem doar vibrații pozitive!- Business Women Forum Romania   www.bwfr.org  – în colaborare cu revista Femeia!
Aruncă un ochi și peste workshopurile noastre pentru start up-uri – calitatea de membru este gratuită.

Text: Osnat Peled (Israel), director general al Mentor Finance Private Equity Investments, consultant expert în cadrul Mentor Capital & Business Advisory (www.mcba.ro) & președinte al Business Women Forum Romania (www.bwfr.org) .

Citește și:

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus