Esti aici
Femeia.ro > Cariera > Ghid financiar > Academia Banilor: Vara, o perioadă moartă?

Academia Banilor: Vara, o perioadă moartă?

Cristina își privea agenda. Aceasta era plină, iar programul agitat, exact cum îi place ei, ea fiind managerul extrem de ocupat al unei agenții media. Se pare că orele îndelungate de muncă începeau să își arate rezultatele… Însă, aruncând o nouă privire peste agendă, a observat prea multe „spații libere” începând cu data de 20 iunie. Gândurile înfiorătoare și-au făcut și ele apariția: „dacă nu voi întâlni clienți noi pe parcursul lunilor iunie, iulie și august, nu voi avea niciun venit în septembrie… dar cine va face afaceri pe perioada verii?” Cristina avea toate motivele să se teamă. Exact în momentul în care piața începuse să fie din nou mai deschisă, iar clienții începuseră să discute despre proiecte noi, vara a venit împreună cu intenția de a-i distruge cash flow-ul.

Cât de lungă este vacanța ta?!

Înainte de a intra într-o depresie inutilă, mai întâi întreabă-te – cât de lungă este vacanța TA? Tot atât de lungă va fi și vacanța clienților tăi! Zilele în care ne luam câte o lună de vacanță s-au dus… În ultimii 5 ani putem observa cu ușurință că cele mai multe dintre persoanele active pe piața din România își iau o vacanță de aproximativ 7-10 zile pe timpul verii, iar restul este împărțit în mici vacanțe pe parcursul anului. Ceea ce pentru tine este o veste bună! Toată lumea este aici, într-o „dispoziție estivală”, iar afacerile se desfășoară ca și până acum… sau nu chiar la fel. De fapt, cred cu tărie că afacerile merg mai bine pe perioada verii, în baza următoarelor 3 afirmații:  

1. Vara este cea mai bună perioadă pentru dezvoltarea afacerii 
Buna dispoziție și soarele sunt foarte benefice pentru afaceri! 
Imaginați-vă când sunt clienții voștri mai fericiți – atunci când ninge sau atunci când este însorit?!
Vara este o perioadă excelentă pentru dezvoltarea afacerilor, pentru că suntem mai puțin ocupați și mai disponibili din punct de vedere mental pentru crearea de noi planuri, noi strategii, pentru a contacta persoane noi pe LinkedIn, pentru a participa la evenimente de networking și workshopuri. Practic, pentru tot ceea ce nu am putut face până acum, când eram atât de ocupați cu întâlniri și proiecte. Vara poate fi cel mai bun impuls pentru afacerea noastră, prin simplul fapt că suntem mult mai disponibili pentru a lucra la idei noi. 

2. O mai mare disponibilitate pentru întâlniri 
Din punct de vedere logistic, cei mai mulți dintre clienți sunt probabil aici (după sau înainte de o scurtă vacanță!). Încercați să vă întâlniți cu ei după vacanță (pentru a evita efectul „haide să discutăm după ce vin din vacanță”) și profitați de vremea excelentă pentru a programa un prânz împreună în afara biroului. Veți fi surprinse de felul în care un prânz neoficial, luat pe o terasă poate crea o conexiune mai bună între voi și clienții voștri. Vara reprezintă totodată o oportunitate minunată de a vă reîntâlni cu clienții de care ați uitat, cu cei cu care ați pierdut legătura sau care s-au mutat la un alt furnizor. Este o ocazie foarte bună de a
reînnoi legătura – momentul oportun când concurenții voștri sunt și ei în vacanță…

3 . Haideți să plănuim pentru luna septembrie
Vara este momentul când luăm decizii pentru trimestrul 4 al anului în curs și pentru trimestrul 1 al anului viitor. Acesta nu prea este un moment potrivit pentru tine să pleci într-o vacanță lungă, întrucât ai putea rata această ocazie.

Creează-ți o listă cu obiective și întâlniri pe care dorești să le ai în această perioadă (iulie și august) și începe să le planifici încă din luna iunie. Nu uita că aceeași „planificare” este valabilă și pentru afacerea ta. Ce planuri ai pentru trimestrul 4? Dacă nu ți-ai făcut încă niciun plan, acesta este un moment excelent pentru a începe să construiești câteva strategii pentru creșterea afacerii tale. 
Nu uita că, atunci când toată
lumea se va întoarce în luna septembrie, vor avea la dispoziție 3 luni până când „spiritul sărbătorilor” de Crăciun își va face simțită prezența, însă până atunci tu vei avea deja câteva proiecte în desfășurare și câțiva clienți plătitori pentru perioada următoare.

Urmând cele de mai sus, vei avea cu siguranță rezultatele scontate pe perioada verii, însă nu uita să te și odihnești, să te distrezi și să iți iei și o (scurtă) vacanță!

Text: Osnat Peled

Dorești să afli mai multe? Urmărește activitățile noastre din perioada verii – Business Women Forum Romania   www.bwfr.org  – în colaborare cu revista Femeia!

Osnat Peled (Israel) este Director General al Mentor Finance Private Equity Investments, consultant expert în cadrul Mentor Capital & Business Advisory (www.mcba.ro) & Președinte al Business Women Forum Romania (www.bwfr.org) .

 

Citește și:

Comments

comments

Lasă un răspuns