Esti aici
Femeia.ro > Cariera > Ghid financiar > Ești în căutarea inspirației? Citește o carte bună!

Ești în căutarea inspirației? Citește o carte bună!

Pentru că sursele noi de inspirație sunt mereu bine-venite, le-am rugat pe membrele Business Women Forum Romania ce au luat parte la programul de leadership să ne recomande câteva cărți bune, de citit într-un weekend prelungit.

Osnat Peled

președinte BWFR și Managing Partner al EVO MCBA (Mentor Capital & Business Advisory) 

 

 

Pentru a vă îmbogăți sufletul, recomand oricare dintre cărțile scrise de Victoria Hislop, scriitoarea mea preferată. Cea care mi-a plăcut în mod deosebit este The Island (Insula), o carte care pe mine m-a inspirat foarte mult.  În weekend sau în călătoriile de afaceri îmi place să citesc acest gen literar în locul lecturilor zilnice pe teme de afaceri. Această lectură îmi oferă evadarea perfectă și relaxarea pe care doar o carte bună ți le poate da.

Roxana Crăciun

BWFR Leadership program manager

Daring Greatly de Brené Brown

Cred că aceasta este una dintre cărțile pe care oricine ar trebui să le citească, în semn de prim pas în realizarea faptului că a fi autentic este cheia către a ști cine ești cu adevărat și pentru a te bucura de acest fapt în toate aspectele vieții.

Gabriela Dura

BWFR Leadership program management team

Start with WHY de Simon Sinek

Ideea de bază a acestei cărți: mulți oameni și multe companii pot face sau pot COPIA ceea ce faci tu, însă diferențierea este dată de DE CE și CUM o faci. DE CE faci ceea ce faci nu se referă la a face bani, acesta este doar rezultatul. DE CE se referă la scopul, cauza sau credința ta și DE CE ar trebui să le pese celorlalți de ceea ce faci tu. Aceasta se traduce prin: care este impactul pe care îl ai asupra îmbunătățirii vieților celorlalți? Doar atunci când DE CE este clar și când oamenii cred în ceea ce crezi și tu se poate dezvolta o relație adevărată, loială.

Anca Rusu

Cabinet Avocat – Anca Rusu

Like a Virgin: Secrets They Won’t Teach You at Business School de Richard Branson

După cum spune și titlul, aceasta este o colecție de trucuri și sfaturi out of the box despre cum să fii un lider, nu un șef, sfaturi pe care nu le înveți la nicio școală de afaceri. Branson nu este un lider clasic, ci unul care se adaptează la realitățile lumii de afaceri din zilele noastre folosindu-și instinctul și inteligența emoțională. Nu este tipul de manager care să stea toată ziua într-un birou elegant, însă îi place să fie printre oamenii săi și să simtă atmosfera afacerii sale. Ideile mele preferate din această carte: inovația este cheia, să vii mereu cu ceva nou, ceva ce competitorii tăi nu au, chiar dacă asta înseamnă să încerci mai întâi serviciile lor.

Anamaria Damian

Social Lions Agency

 

Social Intelligence, de Daniel Goleman

În momentul de față citesc cartea “Social Intelligence” de Daniel Goleman. Neuroștiința a descoperit că al nostru creier este sociabil și că suntem conectați la nivel emoțional cu oamenii din viață noastră. Într-o măsură surprinzătoare, relațiile noastre ne modelează nu numai experiența, dar și sistemul nostru biologic. OK, deci oamenii din jur îmi influențează emoțiile și biologia, însă și eu îi influențez pe ei. Iar întrebarea care mi-a apărut în minte este cum doresc eu să îi influențez pe ceilalți? (pentru că acest lucru se află în puterea mea). Acesta este aspectul la care lucrez zilele acestea: să am un impact pozitiv asupra celorlalți. Lectură plăcută!

Mihaela Raluca Tudor

TUDOR COMMUNICATION

“Mind energy” de Henri Bergson

O carte dedicată celor curioși să înțeleagă ce presupune mintea umană, o carte mai degrabă de psihologie decât de filosofie, venită din partea unei personalităti recunoscute ca fiind unul din cei mai mari gânditori ai lumii. Aparent greoaie pe alocuri, eseurile cuprind explicații pertinente despre cum funcționează mintea, energia noastră, legătura dintre creier și conștiință – trezirea spiritului și cum au acestea impact asupra vieții, alegerilor noastre și modului în care funcționăm fizic.

Delia Daniu

Sales Hub

Customer Satisfaction is Worthless, Customer Loyalty is Priceless, de Jeffrey Gitomer. 

Pentru mine această carte este Biblia în relația cu clienții, dacă vrei să fii memorabil. Recomand cu căldură această carte fiecărui proprietar de companie, manager sau angajat, indiferent că lucrează pe o poziție de “relații cu clienții”, vânzări sau contabilitate. Este neprețuită.

Monica Platon

Entersoft

Six Thinking Hats, de Edward de Bono 

Este o carte ce mi-a schimbat viața când am citit-o, în urmă cu 10 ani,  Această carte și “Lateral Thinking”, de același autor, au avut un impact major asupra modului în care gândesc și mi-au schimbat felul în care rezolv problemele. 

„Six Thinking Hats” te poate ajută să privești problemele din perspective diferite. Lecturarea acestei cărți mi-a dezvăluit diferite aspecte la care te poți gândi în momentul în care încerci să rezolvi o problemă, în viață ta profesională sau personală. Pentru a face un rezumat al teoriei lui De Bono, există 6 “palarii” de gândire pe care le poți alege: pălăria albă este pentru faptele și cifrele obiective (informațiile pe care le deții), pălăria roșie este pentru emoții și sentimente, pălăria neagră este pentru prudență și atenție (punctele slabe ale unui plan), pălăria galbenă este pentru gândirea pozitivă (punctul de vedere optimist), pălăria verde este pentru creativitate și gândire laterală, iar pălăria albastră este pentru control și organizarea gândirii. Toate aceste pălării reprezintă feluri diferite de gândire atunci când rezolvăm o problemă, însă conceptul principal este să le folosim pe rând. “

Cateodata  situația dată reprezintă o problemă doar pentru că o privim într-un anumit fel. Dacă o privim diferit, calea corectă de a acționa poate fi atât de evidentă, încât problema nici măcar nu mai există – Eduard de Bono

 

Material apărut în Revista Femeia,  mai 2018.

Foto: arhiva personală

Comments

comments

Lasă un răspuns