Esti aici
Femeia.ro > Cariera > Ghid financiar > Academia Banilor: Leadershipul și profitul companiei tale

Academia Banilor: Leadershipul și profitul companiei tale

Un e-mail urgent a ajuns în căsuța mea de corespondență într-o după-amiază târzie de duminică: „Nu pot să cred că mi se întâmplă asta! Încă o persoană m-a anunțat că pleacă…“ Acesta nu era un anunț despre o prietenă care divorța, ci un e-mail din partea Danielei, un agent de asigurări cu peste 15 ani de experiență în acest domeniu. Era stresată. Compania sa înregistra în sfârșit o creștere pe măsură ce piața își revenea după câțiva ani foarte dificili, mulți îi redeveneau clienți, iar alții noi îi căutau serviciile. Însă părea că tocmai acum, când lucrurile intrau pe un făgaș, dintr-odată, echipa sa nu mai dădea randament. În urmă cu două luni, cel mai important agent de vânzări al său o anunțase că părăsește compania, managerul departamentului de asigurări de viață se decisese să se mute la o altă companie, iar acum asistenta sa personală o anunțase că dorește să încheie colaborarea. „Ce fac greșit? De ce acum? M-am purtat atât de frumos cu angajații mei… De ce mi se întâmplă așa ceva?“ 
Părea că Daniela, o femeie de afaceri puternică, cu mulți ani de experiență, își pierdea încrederea în sine din cauza ultimelor modificări din interiorul companiei sale.


Este într-adevăr din cauza mea?!

Daniela se confruntă cu o situație de care se lovesc multe companii din România în ultima perioadă. Anii dificili ce au urmat după perioada de „criza“ din 2008 i-au motivat pe mulți dintre angajați să-și păstreze pozițiile și să evite schimbările. Acum, când piața dă semne de revenire, mulți dintre acești angajați se simt din nou încrezători să facă un pas spre schimbare.   

Pe o piață aflată în creștere, cu multe oportunități de angajare, tentația de a pleca este mare pentru angajați și nu este mereu în legătură directă cu faptul că nu ai o companie bună sau că ești un angajator rău. Câteodată, oricât de trădat te-ai simți, nu este vorba despre TINE, ci despre nevoile angajatului, exact ca în orice altă relație.   

Privește în interiorul tău, privește în interiorul companiei tale 

Când se petrec schimbări dramatice în viețile noastre, precum cea care a avut loc în firma Danielei (trei angajați care au părăsit firma în același timp), pentru noi este o ocazie foarte bună să facem un pas înapoi și să privim în interiorul procesului acestei schimbări. Pentru Daniela, care se simte disperată și îngrijorată, este un moment prielnic să verifice DE CE pleacă acești oameni și să se gândească cum să corecteze mediul de lucru pentru viitorii angajați. 

O firmă deschisă în urmă cu 15 ani se confruntă în prezent cu provocări diferite față de cele ce existau pe atunci. Nici măcar Daniela, un excelent expert în asigurări, nu a reușit să vadă schimbările și se concentrează asupra acelorași elemente fără să conștientizeze că și angajații săi au nevoie să se dezvolte, oferindu-li-se instrumente, motivații și sprijin. Mai mult, chiar și ea are nevoie de perfecționare pentru a deveni un manager mai bun și pentru a face față mai bine provocărilor și schimbărilor de zi cu zi. 
Este vremea ca Daniela să treacă de la a fi manager la a deveni un lider adevărat. 

Marii lideri pot să dubleze profiturile 

Un studiu de caz interesant ce a fost publicat recent în revista „Forbes“ arată impactul liderilor extraordinari asupra celui mai important indicator al unei organizații: profitul. Pe scurt, liderii slabi au pierdut bani; liderii buni au obținut un profit mai mare, iar liderii extraordinari au dublat profiturile companiei, prin comparație cu ceilalți 90%!

Este timpul ca Daniela să-și optimizeze calitățile de leadership și să fie nu numai managerul, ci și adevăratul lider al companiei sale. Acum ea este mult mai motivată, întrucât a înțeles că numai așa firma sa va obține rezultate mai bune și își va crește profitul. 

Cum pot deveni un lider de succes?
Daniela este pe cale să pornească într-o nouă călătorie. O parte importantă a acesteia a fost deja realizată prin faptul că a conștientizat că ea însăși trebuie să devină mai bună, nu numai angajații săi. 

Companiile mari investesc milioane în trainingul și dezvoltarea managementului lor de vârf, pentru ca aceștia să devină lideri. Ele au conștientizat că până și managerii de top și CEO au nevoie de aptitudini și de modele pe care să le urmeze pentru a continua să se perfecționeze. 

Călătoria spre modelul de leadership dorit începe chiar aici, prin identificarea modelului pe care dorești să îl urmezi, prin alocarea unui consilier/mentor care să te ajute (este bine să fie un expert), prin participarea la un program special, prin cititul de cărți, participarea la seminare. Însă, mai presus de toate, trebuie să înțelegi că această călătorie nu se sfârșește niciodată și este nevoie ca noi să ne perfecționam continuu (față de noi înșine și față de mediul nostru) pentru a deveni lideri adevărați.
BWFR a dezvoltat un program unic de leadership feminin, acesta fiind susținut de revista Femeia. Este primul program românesc anual de leadership feminin, disponibil pentru un număr de doar 20 de femei de afaceri (proprietari de companii și manageri de top). Detalii pe www.bwfr.org.

Text: Osnat Peled

Dorești să afli mai multe? Urmărește activitățile noastre din perioada verii – Business Women Forum Romania   – www.bwfr.org  – în colaborare cu revista Femeia! 

Osnat Peled (Israel) este Director General al Mentor Finance Private Equity Investments, consultant expert în cadrul Mentor Capital & Business Advisory (www.mcba.ro) & Președinte al Business Women Forum Romania (www.bwfr.org) .

 

Citește și:


Lasă un răspuns

Sus