Esti aici
Femeia.ro > Cariera > Sfaturi pentru un birou curat și ordonat pentru a fi productivă și eficientă

Sfaturi pentru un birou curat și ordonat pentru a fi productivă și eficientă

birou ordonat

Lucrezi mai eficient și ești mai relaxată și mai creativă atunci când ai un birou ordonat. Uite cât este de ușor să îți organizezi spațiul de lucru!

Și ție și se întâmplă des să uiți unde ai pus actele sau notițele acelea de care ai urgentă nevoie sau să ai senzația că hârtiile ți-au indunat tot biroul? O organizare eficientă este cu siguranță de dorit în ceea ce privește gestionarea sarcinilor și a timpului, atât la serviciu, cât și acasă. Există o legătură strânsă între organizarea spațiului de lucru și eficiență, iar un spațiu dezordonat îți poate afecta în mare măsura puterea de concentrare, arată un studiu realizat de o echipă de cercetători ai Princeton Neuroscience Institute.

Primul factor de care trebuie să te ocupi. De unde ar trebui să începi?

Primul pas spre a avea un birou bine organizat este depozitarea lucrurilor pe care le folosești mai puțin. Această etapă include documentele de care ai nevoie foarte rar și prin urmare este inutil să-ți încarci cu ele spațiul de lucru. Pentru ca aceast demers să fie cât mai simplu, ia în considerare două aspecte: cum să le depozitezi fără a crea mai multă dezordine și cât de curând vei avea nevoie din nou de ele.

O soluție eficientă este folosirea unor recipiente de depozitare foarte practice – probabil cea mai simplă și mai la îndemână opțiune, care te va ajuta să menții mereu biroul bine organizat. Ele vor rezolva rapid și ieftin problema depozitării. În plus, sunt ușor de depozitat și de transportat și îți pot ușura enorm munca. Nu uita că există și unele special realizate pentru arhivarea documentelor. Așază-le în ordinea priorităților și nu omite faptul că pentru a menține spațiul organizat este necesar să repeți procedura de câte ori este nevoie și să îți faci un obicei din a pune mereu la locul lor documentele de care nu mai ai nevoie.

Ocupă-te de masa de lucru

Un alt aspect foarte important este să păstrezi masa de lucru ordonată. Încearcă pe cât posibil ca biroul să fie mereu curat și păstrază aici doar obiectele pe care le folosești cu regularitate. Pe lângă faptul că vei avea mai mult spațiu de lucru la dispoziție, acest detaliu are o importanță semnificativă și din punct de vedere psihologic.

Un birou curat și aranjat este un spațiu ideal pentru o productivitate crescută.  Când nu ai tot felul de obiecte împrăștiate pe masa de lucru, te concentrezi mai bine la sarcinile tale zilnice.

Nu schimba funcția biroului tău

Biroul are o funcție bine definită – este spațiu de lucru, așa că nu trebuie folosit în alt scop. Spre exemplu, deși multe persoane au acest obicei, nu este recomandat să mănânci la birou în timp ce lucrezi. Pe lângă faptul că nu te vei bucura în totalitate de gustul mâncării, firimiturile sau recipientele de mâncare goale nu sunt o priveliște prea plăcută. În plus, acest obicei contribuie la înmulțirea microbilor. Este preferabil să părăsești biroul în pauza de masă, acesta fiind un moment de detașare absolut necesar pe parcursul unei zile de lucru.

Cât de important este decorul

Nu subestima importanța decorului din spațiul în care lucrezi. Un mediu plăcut, primitor și frumos decorat te va ajuta să te concentrezi mai bine. Prin urmare, câteva obiecte sau plante decorative și puțină culoare sunt detalii importante. Totodată, plantele de interior transmit energie și înveselesc orice atmosferă.

Se spune pe bună dreptate că repetiția e mama învățăturii. Repetate cu regularitate, aceste obiceiuri vor deveni o parte din rutina zilnică, iar tu te vei putea bucura cu ușurință de un birou mereu curat și ordonat. Nu uita că mediul în care lucrezi este important atât pentru tine, cât și în relațiile cu ceilalți. Biroul personal reprezintă o carte de vizită pentru persoanele cu care vii în contact.

 

 

Sursa foto: Shuttertsock


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus