Esti aici
Femeia.ro > Cariera > Tehnica Pomodoro pentru pentru mai multă productivitate

Tehnica Pomodoro pentru pentru mai multă productivitate

Tehnica Pomodoro

O concentrare mai bună și mai multă productivitate la locul de muncă? Sigur, cine nu își dorește asta? Tehnica Pomodoro te va ajuta să le obții pe amândouă în cel mai simplu mod.

Numele acestei tehnici provine de la instrumentul sub formă de roșie pe care gospodinele îl folosesc atunci când gătesc, pentru a știi când a trecut o anumită perioadă de timp. Multe persoane folosesc în prezent alarma de la telefon pentru acest lucru, dar ideea este aceeași.

Cum funcționează tehnica Pomodoro la locul de muncă?

În fiecare dimineață (sau, cum este mai recomandat, la finalul zilei de lucru, înainte de a pleca acasă), fă o listă cu sarcinile pe care le ai de făcut. Începe întotdeuna ziua de lucru cu cea mai importantă sarcină sau cea care este mai grea/îți ocupă mai mult timp, apoi trece la restul, în funcție de importanța lor.

Setează timer-ul la 25 de minute și ocupă-te doar prima sarcină. Când ceasul sună, fă o pauză de 3-5 minute, indiferent dacă ai dus sau nu la capăt sarcina respectivă. În pauză, te poți ridica de la birou pentru a lua un pahar de apă sau poți face întinderi.

Urmează apoi un alt set de 25 de minute, în care termini prima sarcină sau treci la următoarea.

După 4 seturi de 25 de minute, fă o pauză mai lungă, de 20-30 de minute. În acest timp, poți lua o gustare, poți socializa cu colegii sau poți citi câteva pagini dintr-o carte.

Sfaturi utile:

Este recomandat să le spui și colegilor sau managerului despre tehnica pe care o încerci, pentru ca cineva să nu creadă că pierzi timpul degeaba atunci când faci o pauză.

În timpul seturilor de 25 de minute, concentrează-te doar pe sarcina la care lucrezi. Nu verifica mail-urile, nu răspunde la telefon, nu lăsa nimic să îți distragă atenția.

Ai răbdare cu tine. Dacă ești o persoană mai dezorganizată, e posibil să îți ia câteva zile până când te obișnuiești cu tehnica Pomodoro. Nu renunța doar pentru că prima zi nu a funcționat atât de bine, ci ai răbdare până când reușești.

 

Citește și: 9 sfaturi pentru afaceri în 2018 de la femei de succes

 

Sursă foto: iStock

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus