Esti aici
Femeia.ro > Cumparaturi de sarbatori > Majoritatea romanilor daruiesc dulciuri si haine de Craciun

Majoritatea romanilor daruiesc dulciuri si haine de Craciun

Un studiu online realizat de firma de cercetare GfK Romania a concluzionat ca majoritatea romanilor care ofera cadouri de Craciun cumpara dulciuri, haine si accesorii vestimentare, iar cei mai multi prefera promotiile. Astfel, 84% dintre persoanele intervievate aleg dulciurile, iar peste trei sferturi dintre romani cumpara obiecte de imbracaminte si accesorii vestimentare. Romanii mai ofera de Craciun produse si servicii cosmetice (67%), jocuri sau jucarii (peste 50%), dar si ceasuri si bijuterii (27%). Pentru echipamente electronice, IT, telecom si accesorii opteaza aproape doua treimi dintre persoanele participante la studiu.

Referitor la destinatia produselor cumparate de Sarbatori, 93% dintre respondentii online ofera cadouri celor apropiati, 82% dintre acestia cumpara articole si pentru uz propriu, iar 79% cumpara produse pentru casa. Astfel, articolele vestimentare si de incaltaminte sunt cumparate in special pentru uz propriu, iar pentru casa sunt preferate produse pentru curatenie, de patiserie si cofetarie, dar si decoratiuni de sezon. Dulciurile si cosmeticele sunt preferate in pachete promotionale, pentru prieteni, in timp ce partenerilor de viata li se ofera haine, incaltaminte, dar si cosmetice, la fel in pachete promotionale.

Bucurestenii se deosebesc de locuitorii din alte zone ale Romaniei prin preferinta pentru carti si pentru gadget-uri audio. Aproape 45% aleg sa ofere cadou sau sa cumpere pentru ei carti, fata de o medie de 35% in restul tarii, in timp ce 17% dintre internautii din Bucuresti achizitioneaza in preajma Craciunului playere portabile MP3/ MP4 sau I-Pod-uri, in conditiile in care media la nivelul intregii tari este de 10%.

Daca barbatii cumpara in special telefoane mobile (36%) si televizoare digitale LCD, plasma sau LED (24%), peste jumatate dintre femei se indreapta spre produse utile in gospodarie (54%) si produse sau servicii cosmetice (75%). In privinta tipului de magazin de unde romanii cumpara cadouri pentru Craciun, 73% aleg hipermarketurile, 44% ajung si in magazinele specializate din mall-uri, iar 39% cumpara online. Totusi, din totalul cumparaturilor, cele facute pe internet reprezinta doar 8%.

Studiul a analizat si sursa de finantare la care apeleaza romanii pentru cumparaturile de Craciun. 93% dintre persoanele intervievate au declarat ca le achizitioneaza din bugetul propriu, 11% apeleaza la cardul de credit sau la descoperirea de cont de pe cardul de salariu si doar 4% recurg la rate.

  • Studiul online a fost realizat in perioada 24-29 noiembrie 2010 si este reprezentativ pentru populatia urbana utilizatoare de internet, cu varsta intre 15 si 55 de ani. Esantionul este format din 543 de respondenti.

Sursa: www.mediafax.ro.


Lasă un răspuns

Sus