Esti aici
Femeia.ro > Familie > Copii > Alimente ideale pentru copii

Alimente ideale pentru copii

O lista cu alimente ideale pentru copii este utilă și trebuie respectată pentru că dacă un copil va avea o limentație corecă are cele mai mari șanse să ajungă un adult sănătos.

Un instrument util în stabilirea elementelor din dieta copilului este piramida alimentară creată pentru aceștia și care este diferită de cea a adulților, prin mărimea porțiilor recomandate și prin aportul diferit al unor nutrienți cheie — calciu, fier, sodiu, grăsimi, proteine și nu în ultimul rând apă. cantitatea de alimente trebuie să țină cont d enecesarul caloric al copilului în funcție de vârsta acestuia și de nivelul și intensitatea activității fizice pe care o practică.

Așadar, la baza alimentației copilului se vor afla glucide complexe, porționate moderat (pâine, cereale, orez, mămăligă, paste). Fructele și legumele proaspete și gătite dietetic constituie următoarea clasă de produse alimentare obligatorii în dieta copilului, datorită aportului de fibre, enzime, multivitamine și minerale pe care le conțin.

Carnea slabă, peștele, ouăle conțin proteine și îi asigură copilului și aportul de fier, însă porțiile nu trebuie să depășească 80-100 g carne pe zi, iar metoda de gătire să fie dietetică – fiert, la grătar sau la cuptor, nu prăjit.

Ea a adăugat că, la același nivel, în piramida alimentară se află produsele lactate – lapte integral, brânzeturi, iaurt, chefir, sana, etc, importante datorită aportului de calciu, proteine și vitamina D.

Cel mai limitat nivel al piramidei este cel care conține uleiuri, grăsimi și dulciuri rafinate și, de aceea, ele trebuie consumate cu mare atenție și doar ocazional, fiind bogate în calorii și sărace în nutrienți. Dacă ar fi să facem o listă de alimente care trebuie să se regăsească în dieta copilului, aceasta ar trebui să conțină și produse obținute din cereale integrale (orez, ovăz, grâu integrale), legume (cu frunze verzi, bogate în clorofilă și cu pigment cât mai închis la culoare, bogate în licopen), fructe (citrice, mere bogate în vitamina C, de pădure, bogate în antioxidanți), ou (fiert cleios), brânzeturi proaspete și cu aport scăzut de sare, carne de curcan și somon, fasole uscată, nuci și alte oleaginoase crude, condimente – turmeric, mentă, scorțișoară, miere. Atenție la miere, care este într-adevăr un produs natural, cu multiple beneficii, însă efectul asupra greutății corporale este același cu cel al zahărului.

Ce faci cu copiii in vacanta
Tu ce-i spui copilului tau, seara inainte de culcare?

Articol exclusiv online
Sursa foto: pixabay.com/


Lasă un răspuns

Sus