Esti aici
Femeia.ro > Familie > Copii > De câtă mișcare au nevoie copiii de fapt?

De câtă mișcare au nevoie copiii de fapt?

sport copii

Știm deja că cei mici au nevoie de mișcare, mai ales în prezent, când cei mai mulți dintre ei preferă să își petreacă timpul în fața televizorului sau la computer. Totuși, de câtă mișcare au nevoie copiii de fapt și care sunt activitățile potrivite fiecărei categorii de vârstă?

Copiii cu vârsta de 3-5 ani ar trebui să facă mișcare câte 3 ore pe zi. Asta include să se joace cu jucăriile, să se târască și să țopăie cât de mult vor. Mai ales la această vârstă este ușor să cazi în capcană și să lași televizorul deschis pe un canal cu desene pentru copii, dar nu trebuie să ignori importanța mișcării asupra dezvoltării.

Copiii de 6 ani și mai mult ar trebui să fie activi măcar o oră în fiecare zi. Această oră include și pauzele de la grădiniță și școală sau joaca prin curte. Bineînțeles, dacă cei mic pare atras de un sport, e foarte bine dacă îl înscrii la un curs.

Printre activitățile potrivite preșcolarilor se numără înotul, leapșa, mersul pe bicicletă sau dansul. Ei ar trebui să facă și gimnastică, să alerge, să sară și să se cațere pe aparatele de la terenul de joacă.

Școlarii ar trebui, pe lângă activitățile precedente, să sară coarda, să alerge mai mult, să facă sporturi precum fotbalul (unde trebuie să schimbe rapid direcția), să se cațere prin copaci etc.

Cât despre adolescenți, aceștia încep să aibă aceleași obiceiuri negative ca adulții, cum ar fi să urmărească un serial de pe canapea sau să stea foarte multe ore pe scaun, la computer. Astfel, ei ar trebui învățați să facă mai multă mișcare, pentru a nu deveni sedentari. Ar fi bine să se apuce de un sport, dacă nu au făcut-o deja, să iasă la alergat, să înoate, să ridice greutăți și să facă exerciții care permit mușchilor să se întindă, precum dansul, artele marțiale sau gimnastica.

Cum convingi copilul să facă mai multă mișcare?

Nu subestima puterea exemplului! Dacă cel mic va vedea că tu și soțul tău sunteți persoane active, șansele să facă și el mișcare sunt mai mari.

Apoi, este bine să îi prezinți sportul într-un mod distractiv în loc să îi înșiri beneficiile sale. Nici motivele care țin de viitorul îndepărtat nu funcționează, pentru că cel mic are impresia că timpul nu trece prea repede, deci nu va fi afectat atunci când îi spui că lipsa sportului îi poate afecta starea de sănătate atunci când este adult.

 

 

 

Citește și: Ce este sindromul cuibului gol și cum poți gestiona situația

Citește și: Idei creative pentru prânzul copiilor de grădiniță

 

Sursă foto: iStock

Comments

comments

Lasă un răspuns