Esti aici
Femeia.ro > Familie > Copii > 4 legume cu care trebuie să-ți împrietenești copilul

4 legume cu care trebuie să-ți împrietenești copilul

legume copii

Chiar dacă uneori e greu să-i faci pe copii să mănânce legume, există totuși motive întemeiate pentru care ar trebui să-i faci pe micuți să le consume des. Ele sunt bogate în vitamine, minerale, fibre, aminoacizi, astfel că aceste legume nu trebuie să lipsească din meniul copilului tău.

Ardei gras

Ardeiul gras roșu este mai sănătos decât cel verde deoarece conține o cantitate de două ori mai mare de vitamine A și C, pietrele de rezistență al imunității puternice. În plus, conține betacaroten, potasiu, vitaminele B și E6, licopen și alți fitonutrienți (precum luteină și zeaxantină), are conținut redus de grăsimi saturate, colesterol și sodiu.

Ardeiul verde este și el o sursă importantă de fibre alimentare, vitamineleA, C, K, B6, potasiu, magneziu, tiamină, niacină și acid folic. Ardeiul se introduce în meniul copilului după 7 luni.

Broccoli

Conopida verde are valoare nutritivă ridicată, fiind bogată ân zaharuri, vitamine (în special vitamina C) și provitamine. Conținutul de celuloză este mai redus decât la conopida albă, așa încât rae un gust mai plăcut, iar partea comestibilă este mai catifelată. Atunci când le prepari, îndepărtează frunzulițele.

Broccoli conține și foarte mulți antioxidanți care previn cancerul, ca să nu mai vorbim de fibre esențiale pentru o digestie sănătoasă. O jumătate de cană de broccoli gătit asigură 50 micrograme de acid folic. Poți prepara supe creme, îl poți folosi ca garnitură ori în tarte la cuptor.

Conopidă

Conopida se laudă cu o mare densitate de nutrienți, raportat la numărul de calorii pe care îl conține. Potasiu, calciu, mangan, acid folic, acizi omega-3, vitaminele A, C și K, antioxidanți și fibre. Plus încă alte vitamine și minerale, dar în cantități mai mici, ce-i drept (vitaminele B2, B3, B6 și E, magneziu, fier, zinc, fluor, seleniu, cupru, bor).

Ciuperci

Ok, știm că ciupercile nu sunt legume (din punct de vedere științific, nu sunt nici măcar plante), dar asta nu înseamnă că nu ar trebui consumate de cei mici. Aceste delicii mici și foarte aromate se introduc în meniul copilului după vârsta de un an. Sunt foarte bune deoarece conțin vitamina D, sunt bogate în vitaminele B2 și B5, dar și în calciu.

Ciupercile mai conțin 18 aminoacizi și o mulțime de minerale, printre care și fosfor, seleniu, zinc și potasiu. 100 g de ciuperci în stare proaspătă conțin 20-30 de calorii. Zaharurile din compoziția lor sunt glucide de structură, întrucât iau parte la procesele de construcție a măduvei osoase.

Tu ce legume încerci să introduci în dieta copilului tău?

Citește și: Mâncăruri cu care să trăiești

 

Sursă foto: iStock

Comments

comments