Esti aici
Femeia.ro > Familie > Copii > 6 trucuri simple ca să slăbești după naștere

6 trucuri simple ca să slăbești după naștere

Ai născut și vrei să slăbești. Revenirea la kilogramele anterioare sarcinii nu este mereu atât de grea precum ar părea.
Greutatea postmaternitate este una dintre marile preocupări ale unei femei care a născut de curând. Și cum viaţa de după venirea pe lume a unui bebeluş este un amalgam impresionant de trăiri, sentimente contradictorii, griji şi oboseală, ba chiar și depresie uneori. Iar un stres în plus nu este binevenit pentru sănătatea emoţională a unei proaspete mame. Tocmai de aceea încrederea în sine este extrem de importantă acum, când tu ai nevoie să te simţi bine în corpul tău. Însă cum poţi face asta fără efort fizic intens şi fără să te înfometezi? Iată doar câteva sugestii „sănătoase” ca să slăbești!

1. Alăptează!

Foarte multe studii vorbesc despre influenţa pozitivă pe care o are alăptatul intens asupra kilogramelor excesiv acumulate în timpul sarcinii. Bunăoară, dacă alăptezi exclusiv vei pierde mult mai multe kilograme decât femeile care nu fac acest lucru și vei reuși să slăbești mai rapid. Din păcate, sunt şi persoane care adoptă o dietă hipercalorică în această perioadă, motivându-şi apetitul exagerat printr-o nevoie nutriţională mai mare. Complet greşit! Medicii sunt de părere că aportul caloric zilnic din perioada alăptării nu trebuie să depăşească cu peste 300 de calorii nevoile obişnuite.

2. Mănâncă de trei ori pe zi

Asta înseamnă, de fapt, trei mese principale şi două gustări în prima şi cea de-a doua parte a zilei. Până acum, li se recomanda celor care au născut de curând să aibă în jur de cinci-şase mese frugale zilnic, însă nutriţioniştii cred că importante sunt alimentele consumate, nu cantitatea de hrană.

3. Ia probiotice

Adică bacterii bune, care dau o mână de ajutor digestiei şi sprijină menţinerea sănătăţii tractului intestinal. Se găsesc în lactate fermentate sau în suplimente alimentare şi se crede despre ele că ajută la pierderea greutăţii postpartum.

4. Cumpără farfurii roşii

Nu este o glumă, ci rezultatul unui studiu european, care vorbeşte despre faptul că persoanele care aleg vesela roşie în detrimentul celei albe consumă mai puţină mâncare. Se pare că această culoare funcţionează ca un inhibitor subconştient, care ne determină să mâncăm mai puţin.

5. Odihneşte-te!

În primele luni după ce ai născut, oboseala va pune stăpânire pe întreaga ta fiinţă. Un pui de somn este binevenit oricând, aşa că profită şi tu de momentele în care bebe doarme. Se pare că mămicile ce acumulează mai puţin de 5 ore de somn pe zi în primele luni de viaţă ale bebeluşului prezintă un risc mai ridicat de a-şi păstra greutatea corporală mare pentru mai mult timp.

6. Ai răbdare

Cum nu ai acumulat kilogramele peste noapte, nu te aştepta să scapi de ele de azi pe mâine. Procesul de slăbire este unul de durată, dar dacă vei respecta recomandările de mai sus şi vei avea o dietă echilibrată, odată pierdute, kilogramele nu se vor mai întoarce pentru a-ţi face viaţa tristă. În acest timp, nu uita să foloseşti orice prilej pentru a face mişcare, chiar dacă asta nu înseamnă alergat sau mers la sala de aerobic. Simpla plimbare cu căruciorul într-un ritm mai alert îţi va fi de mare folos.
Foto: Guliver / Thinkstock

Comments

comments