Esti aici
Femeia.ro > Familie > Copii > Comportamentul de tip bullying asupra copiilor diagnosticați cu boli cronice. Agresiunile școlare

Comportamentul de tip bullying asupra copiilor diagnosticați cu boli cronice. Agresiunile școlare

Tot mai utilizat în ultimul timp, termenul bullying vine din englezescu „bully”, care înseamnă bătăuș, huligan. Bullying-ul este asociat cu intimidarea și agresarea. Din păcate, în școlile din România se pare că fenomenul tip bullying a găsit un teren favorabil de manifestare, deoarece conform datelor furnizate de UNICEF International, țara noastră este pe locul I în Europa la numărul de elevi cu vârsta cuprinsă între 11 și 15 ani care agresează alți colegi. „În acest context, „Bullyingul asupra copiilor diagnosticați cu boli cronice, o problemă reală în România”, a fost tema conferinței de presă organizată de Asociația M.A.M.E.

“Nicușor a fost tachinat, jignit și chiar lovit de colegii lui. Din cauza faptului că nu auzea foarte bine, colegii l-au tratat ca și cum le-ar fi inferior și l-au batjocorit. Acest lucru l-a afectat foarte mult. Avea note proaste la școală, era permanent supărat, nemulțumit, nefericit. A fost nevoie să îl transferăm la altă școală și să facă terapie cu un psiholog”, a povestit cu această ocazie Camelis S., mama unui băiețel de 13 ani.  „Din păcate, copiii cu nevoi speciale, care frecventează cursurile școlare, sunt agresați sub diferite forme: fizic, verbal sau emoțional. În contextul în care elevul respectiv deja duce o luptă cu boala, este pus în situația de a duce o luptă și cu cei din jurul său, făcându-i astfel extrem de dificilă recuperarea și reintegrarea socială”, declară Maria Culescu, Președinte Fondator al Asociației M.A.M.E. și inițiatoarea campaniei anti-bullying.

Efecte ale comportamentului de tip bullying: anxietate, depresie și chiar abandon școlar

“Efectele comportamentului de tip bullying sunt dăunătoare, iar impactul psihologic asupra dezvoltării ulterioare a copilului este covârșitor. Elevii agresați se simt singuri, izolați și umiliți. manifestând de cele mai multe ori simptome de anxietate, depresie, dar și insomnie, dureri de cap și de stomac. De asemenea, îşi pierd încrederea în propria persoană, precum şi atenţia și capacitatea de a se concentra, ceea ce conduce la obţinerea notelor mici, la scăderea performanţelor şcolare, refuzul de a merge la şcoală sau chiar abandonul şcolar”, explică Diana Șimon, psihoterapeut în cadrul Centrului Steluțelor, centru social de suport și recuperare destinat copiilor aflați în situații de risc.

Informații despere campania de prevenire a fenomenului tip bullying

Asociația M.A.M.E. desfășoară o campanie de prevenire și combatere a fenomenului de tip bullying ce afectează copiii cu boli cronice sau cu dizabilități, prin susținerea unor workshop-uri de informare în școlile și liceele din București și Ilfov. Până în prezent, specialiștii organizației au vizitat 10 școli și au discutat cu aproximativ 1.000 de elevi referitor la acceptarea și integrarea în grup a elevilor cu nevoi speciale, diagnosticați cu boli cronice, precum și a celor care au dizabilități fizice sau intelectuale. Campania de prevenire și combatere a fenomenului de tip bullying în rândul elevilor va continua și în luna martie 2016 prin susținerea unor workshop-uri de informare în 5 licee din București, făcând parte din activitățile derulate de Asociația M.A.M.E. în cadrul proiectului “Centrul Steluțelor – centru social de suport și recuperare destinat copiilor aflați în situații de risc”.
Editor: Adina Gruia, Foto: www.pixabay.com
 

Comments

comments