Esti aici
Femeia.ro > Familie > Copilul > (P) Alimente de baza in primul an de viata al copilului

(P) Alimente de baza in primul an de viata al copilului

In primul an de viata, copilul tau se dezvolta mai repede decat in orice alta perioada si are nevoie de o alimentatie echilibrata care sa ii asigure o crestere armonioasa si sanatoasa.
Diversificarea alimentatiei este unul dintre momentele cheie din evolutia bebelusului tau. Acum este momentul in care puiul de om incepe sa descopere gusturi, mirosuri si texturi noi, sa-si exprime preferintele in materie de alimente si, de ce nu, sa-si formeze deprinderi alimentare pe care le poate urma toata viata. Iar tu, draga mami, este bine sa te pregatesti cu multa rabdare si tot atata informatie.
Suntem si noi alaturi de tine cu cele mai noi informatii, iar pentru aceasta te invitam, cu drag, in comunitatea online MamisiCopilul.ro, unde vei gasi articole interesante despre sarcina, nastere, alaptare, diversificare, sanatatea copilului, carti digitale gratuite. Intra si tu in comunitatea mamicilor destepte si informate!
In continuare, in acest articol, afla ce alimente este bine sa introduci in dieta prichindelului tau in primul an de viata.
Pentru a creste sanatos si a se dezvolta psiho-motor la parametri normali, este esential ca micutul tau sa primeasca, progresiv, prin diversificarea alimentatiei, toate elementele nutritive necesare fiecarei etape de dezvoltare.
Iata principalele grupe alimentare recomandate:
Lapte si produse pe baza de lapte
Laptele trebuie sa ramana baza alimentatiei copilasului tau, indiferent ca il alaptezi, ceea ce ar fi ideal, sau ati trecut la hranirea cu biberonul, ceea ce nu este un capat de tara atat timp cat micutul primeste o formula de lapte adaptata varstei si nevoilor lui. Dupa primele etape ale diversificarii, copilul trebuie sa bea, in medie, 500 ml de lapte pe zi. Treptat, dupa 8-9 luni, una dintre gustari sau o masa poate fi alcatuita dintr-un iaurt pentru bebelusi sau branzica de vaci.
Legume
Sunt printre primele alimente introduse in prima etapa de diversificare si este bine ca micutul sa fie obisnuit cu gusturile unor legume cat mai variate. Alege legume proaspete, preferabil din culturi ecologice: morcovi, dovlecel, telina, patrunjel, spanac, fasole verde, praz, conopida, broccoli, dovleac. Dupa fierbere sau preparare la abur trebuie pasate fin, sub forma de supa crema sau piure, eventual cu foarte putin unt sau ulei de masline, dar fara sare. Utilizeaza 2-3 feluri de legume la o masa, pe cat posibil diferit colorate, pentru a avea o valoare nutritiva si antioxidanta ridicata.
Fructe
La gustarea de dimineata este bine sa ii oferi copilului fructe pasate, crude sau sub forma de compot fara zahar. Alege fructe bine coapte: mere, pere, banane, cirese, piersici, caise, avocado. O data la cateva zile poate primi 100-150 ml de suc din mar, morcov si portocala.
Cereale/fainoase
Cerealele integrale speciale pentru bebelusi pot fi introduse in dieta de la 4-6 luni. Pentru a sustine cresterea si dezvoltarea armonioasa a copiilor, Humana a creat o gama completa de cereal, cu lapte sau fara lapte, ce pot fi introduse de la 4 luni sau 6 luni.
Cerealele Humana au gust fin si textura delicata, usor de inghitit, astfel incat bebelusii sa se obisnuiasca rapid cu noul fel de mancare. Contin vitamine (A, C, D, B1 si altele din complexul B) si minerale (fier, calciu, zinc). Sunt fara adaos de zahar, fara arome artificiale, coloranti sau conservanti.
Ca surse de fainoase, supele si piureurile pot fi imbogatite cu cartof, orez sau paste. Din aceasta grupa se poate oferi cate putin la fiecare masa. Ele furnizeaza un aport important de minerale, fibre si calorii. Insa in cazul copiilor cu tendinta de a depasi greutatea normala pentru varsta lor, se recomanda prudenta in cantitatea de fainoase consumate. Obezitatea la copii este o realitate ingrijoratoare a zilelor noastre si poate debuta chiar din primul an de viata.
Carne, peste si oua
Sursele de proteine sunt foarte importante in dieta celui mic, deoarece aduc fier si aminoacizi extrem de necesari cresterii sanatoase. Carnea, in special de pasare si peste, trebuie sa se regaseasca in combinatie cu legume la masa principala a zilei. Oul de gaina sau de prepelita, de 2-3 ori pe saptamana, dar nu mai mult de o jumatate de ou la o masa. Tot ca sursa de proteine pot fi introduse mazarea si lintea, dupa 10 luni.
Poti incerca si piureurile pentru bebelusi de la Humana, care contin ingrediente 100% naturale, provenite din culturi ecologice. Produsele sunt perfect adaptate nevoilor nutritionale ale copiilor si etapelor de dezvoltare ale acestora.
Atentie! Nu adauga sare, zahar sau condimente intense in alimentele pentru copil. Alege produse natural, fara adaosuri de coloranti, conservanti sau indulcitori.
Mese organizate, dar nu fortate!
Este important sa-l obisnuiesti pe micut cu un program ordonat de mese, dar pastreaza o doza de flexibilitate, dandu-I posibilitatea de adaptare. Nu-l forta sa manance tot ce i-ai pregatit in farfurie. Si chiar daca nu-si termina portia sau refuza o masa, evita sa-i oferi de mancare intre mese. Nu intra in panica si nu te ingrijora, va compensa la urmatoarea masa.
Ai grija sa pastrezi o atmosfera linistita, calma, calda si totusi ferma atunci cand vine vorba de reguli. Lasa copilul sa stea la masa cu restul familiei, chiar daca doar priveste, pentru a se obisnui cu mancatul la masa si pentru a-i oferi un model de invatare.
Un ghid complet privind alimentatia bebelusilor si retete de mancaruri pentru bebelusi gasesti pe site-ul MamisiCopilul.ro.
Despre GTS Solution
Platforma de informare Mami si Copilul reprezinta initiativa GTS Solution, companie care ofera servicii si solutii integrate pentru piata farmaceutica din Romania. Pediatria reprezinta una dintre principalele arii terapeutice ale GTS Solution, compania dezvoltand o expertiza de 18 ani in domeniul pediatric.
Misiunea GTS Solution este de a contribui la imbunatatirea calitatii vietii si a starii de sanatate a pacientilor, prin promovarea unor produse farmaceutice si servicii de inalta calitate.

Comments

comments