Esti aici
Femeia.ro > Familie > Copii > Răceala la copii mici (si nu numai). 9 alimente pentru întărirea imunității

Răceala la copii mici (si nu numai). 9 alimente pentru întărirea imunității

În cazul în care este sănătoasă, bogată în vitamine și minerale, alimentația reprezintă un sprijin important pentru sistemul lui imunitar în lupta împotriva infecțiilor. Iată, mai jos, 9 alimente care stimulează activitatea sistemului imunitar și sunt de ajutor (au inclusiv rol de prevenție) în caz de răceală la copii mici – și nu numai!

Răceala la copii mici (și nu numai). 9 alimente pentru întărirea imunității

1. Amestec de semințe 
Dă prin râșniță semințe de in, migdale și de floarea soarelui până când obtii o pudră fină. Aceasta are un gust plăcut, dulceag și poate fi adaugată peste mâncărică, desert sau iaurt. Cum ajută sănătatea: pudra conține acizi grași esențiali și imunitari care stimulează activitatea sistemului imunitar și previne inflamația la nivelul tractului respirator. Administrare 2 linguri/ zi.
2. Cătină
Fructul de cătină conține minerale, de două ori mai multă vitamina C decât măceșele, vitamina A și betacaroten. Administrare Se consumă în combinație cu mierea (miere cu catina), sub formă de sirop de cătină care, pentru a nu se pierde vitamina C și pentru a-și păstra astfel proprietățile și să combată eficient răceala la copii mici, trebuie preparat la rece, tinctură sau decoct.
3. Măceșe
Ca si cătina, măceșele au un conținut ridicat de vitamina C (de 50 de ori mai ridicat decât al lămâilor) care se asimilează ușor de organism. Conțin magneziu, calciu, fier, fosfor, potasiu, seleniu și zinc, vitaminele A și E, o parte din complexul B şi vitamina K.
4. Sucuri de fructe si legume
Pregătește-i copilului un suc proaspăt de portocale și mere amestecate cu legume crude (sfeclă roșie, morcov, țelina, spanac), cu ajutorul unui blender. Cum ajută sănătatea: acest suc de fructe îi va oferi vitamina C și biolavonoide (denumite şi vitamina P, au proprietăţi asemănătoare vitaminelor, sunt antioxidante puternice, care reduc riscurile de apariție a multor afecţiuni), utile pentru a preveni și combate răceala la copii mici și esențiale pentru o imunitate de fier
5. Usturoi
Este un antibiotic extrem de eficient mai ales daca este consumat proaspăt și crud. Administrare: ca sa-l detemini pe micutul tău să-l consume, pisează doi căței și amestecă-i cu sucuri proaspete de fructe care sunt destul de dulci sau cu un piure de legume. Daca nu vrea, atunci pune-i în mâncărica lui preferată.
6. Ciupercile
Luptă împotriva infecțiilor și cresc productivitatea celulelor albe. Cum ajută sănătatea: sunt bogate în proteine, fier, potasiu, acid folic, inclusiv vitamina D!
7. Pește
Încurajează-ți micuțul să consume pește! Cum ajută sănătatea: Peștele și uleiul de pește conțin vitaminele A și D, precum și acizi grasi esențiali Omega 3.
8. Spanac
Cu rol antiinflamator, de întărire a imunității, de protecție a vederii, spanacul nu trebuie să lipsească din alimentație. Este celebru pentru conținutul ridicat de fier, dar și pentru concentrația mare de vitamina A, vitamina K, fibre, acid folic și calciu. Supa de spanac pentru bebeluși este o sugestie de meniu sănătos și hrănitor dacă puiul tău a împlinit 9 luni,
9. Iaurt
Iaurtul are asupra intestinelor un efect similar cu cel al probioticelor și, prin fermenții vii pe care-i conține, echilibrează flora intestinală. De asemenea, are efect benefic asupra sistemului digestiv.
Tu ce măsuri iei pentru a preveni și combate răceala la copii mici?
Foto: Guliver/ Thinkstock
Editor: Adina Gruia
 

Comments

comments