Esti aici
Femeia.ro > Familie > Foamea in timpul sarcinii

Foamea in timpul sarcinii


Foamea in timpul sarcinii
este una din senzatiile pe care le incearca aproape toate femeile insarcinate. Foamea in timpul sarcinii este efectul hormonilor de sarcina care determina fluctuatii importanete ale nivelului de glicemie in sange ceea ce are ca efect senzatia de foame. Senzatia de foame in timpul sarcinii este unul din cele mai bune semne care atata ca totul merge cum trebuie si arata ca sarcina evolueaza normal.

Problema care se pune este cum este satisfacuta aceasta senzatie de foame si care sunt cele mai bune alimente. Secretul sta in a alege alimentele care pot controla eficient nivelul zaharului din sange si prin aceasta senzatia de foame. Prin urmare, este esential sa mananci, nu de doua ori mai mult, ci de doua ori mai bine, pentru a acoperi toate nevoile suplimentare de vitamine, mai ales B si D, calciu, fier.

La inceputul sarcinii, femeile prefera in general alimente consistente (orez, paste, cartofi) deoarece au nevoie mai ales de carbohidrati.

Secretul unei alimentatii sanatoase sunt respectarea principiulului celor trei mese pe zi, a celor doua gustari, pentru care faci cele mai bune alegeri cu scopul de a evita foamea intre mese. Daca ti se face foame intre mese, nu trebuie decat sa-ti fractionezi mesele in mai multe reprize. De exemplu, pastreaza fructul sau iaurtul de la masa precendenta pentru o gustare tarzie.

Fiecare masa trebuie sa includa alimente care contin amidon (orez si paste al dente, linte, quinoa) pentru satietate, dar si fructe si legume pentru vitamine si umplerea stomacului.

Este foarte important de stiut ca in timpul sarcinii nu trebuie sa-ti impui restrictii alimentare, dar trebuie sa alegi cu multa atentie ce mananci. Evita si elimina din dieta carne procesata (salam, carnati etc), fructele de mare, carne afumata si alimente crude, precum si indulcitorii artificiali (edulcorantii, aspartamul, total nerecomandat in timpul sarcinii, din cauza toxicitatii sale).

  • Trucuri antigreata pentru gravide

Fiecare masa trebuie sa contina legume. Aici nu exista nici o contraindicatie. Nu trece niciodata sa treci peste micul dejun, pentru ca efortul facut de organsimul femeii insarcinate nu poate suporta lipsa mesei de dimineata.

O alta buna masura pentru echilibrarea apetitului crescut si a necesarului de nutrienti este acela de a manca la ore fixe, pe cat este posibil.
 
Foamea in timpul sarcinii o sa te insoteasca timp de noua luni. Alege mereu solutiile sanatoase: stafide si alte fructe uscate, legume fierte in abur, lactate integrale (in cursul sarcinii sunt contraindicate lactatele degresate), carnea de vita si de pui, pestele (cel mult doua portii de 150 de grame pe saptamana). Potoleste-ti poftele cu nuci, cu migdale si sucuri de fructe si legume.


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus