Esti aici
Femeia.ro > Familie > Psihologie > Râzi, ca să faci față epidemiei!

Râzi, ca să faci față epidemiei!

Sunt vremuri groaznice, care te îndeamnă la bocit nonstop. Fiecare are pe cineva drag pentru care își face griji. Deși securea atârnă deasupra capului fiecăruia, trebuie să ne facem că viața merge înainte ca și cum nimic nu s-ar fi schimbat. Totuși, avem o armă la îndemână: râsul.

Incertitudinea, teama de boală și de necunoscut, teama de criza economică, izolarea în casă te pot aduce ușor înpragul anxietății, al panicii extreme. Cred că în această situație avem două posibilități: să depunem armele, să ne dăm bătuți înainte de începutul propriu-zis al luptei, sau să înfruntăm situația. Să înfruntăm totul: boala, nesiguranța, teama, groaza. Pentru că suntem români, suntem specialiști în a face haz de necaz, așa că încearcă să râzi cu orice ocazie, să-ți cauți, să-ți creezi motive de râs.

Iată câteva dintre efectele benefice ale râsului:

Contracarează stresul

Puține persoane pot spune că nu sunt stresate zilele astea de COVID-19 și de toată nebunia din jurul epidemiei. Dacă râzi, îți ajuți creierul să regleze producția de hormoni de stres (cortizol și epinefrină), astfel încât să nu fie afectată producerea de anticorpi și de epinefrină, analgezicele natuarale ale organismului. Altfel spus, stresul slăbește organismul. Nu-i da voie! Râzi! Te vei simți brusc mai bine, mai energică, mai relaxată la nivel muscular. Vei vedea că poți judeca mai limpede situațiile.

Dă un imbold organismului

Când râzi, sângele circulă mai bine prin tot organismul, inima și plămânii fiind beneficiarii direcți. Practic, tot organismul este mai bine oxigenat, deci sistemul imunitar este întărit.

Râs = exercițiu fizic

Dacă râzi cu poftă, ținându-te cu mâinile de burtă e ca și cum ai face mișcare: 5 minute de râs înseamnă nu mai puțin de 45 de minute de exercițiu ușor! Da, pentru că sunt puși în mișcare, pe lângă mușchii faciali, și mușchii abdominali, și cei ai spatelui.

Te eliberează de emoții negative

Nu întâmplător, în zilele noastre a apărut terapia prin râs, menită a pune lucrurile în adevărata lumină, de a le diminua proporțiile gigantice pe care uneori le dăm unor aspecte de viață. După o porție zdravănă de râs, parcă ți-a mai trecut furia, parcă deznădejdea nu mai e așa de mare și chiar întrevezi niște soluții.

Cum faci să râzi?

Citește glumele de pe Facebook apărute cu această ocazie nefericită, amuză-te de filmulețele sau glumele primite prin Whatsapp sau Messenger și dă-le și tu mai departe, vizionează comedii, vorbește la telefon cu prietenele și amintiți-vă de diverse situații distractive trăite.

Râzi, ca să nu te lași copleșită, râzi ca să poți întrevedea soluții, râzi ca să dai o șansă vieții!

Citește și:

Text: Cătălina Oprea

Foto: iStock

Comments

comments

Lasă un răspuns