Esti aici
Femeia.ro > Familie > Copii > Regulile alimentatiei sanatoase la copii

Regulile alimentatiei sanatoase la copii

In primii ani de viata, se formeaza cele mai importante deprinderi alimentare ale copilului. Altfel spus, de tine depinde sa-i insufli gustul pentru o mancare sanatoasa, din care sa beneficieze de toate resursele de care are nevoie pentru a se dezvolta frumos.

Cu totii la masa

In ceea ce priveste alimentatia sanatoasa, voi, parintii, sunteti cel dintai exemplu. De aceea, e important sa luati masa toti laolalta, cand bebelusul are in jur de doi ani. Vazand ce mancati voi, o sa vrea sa incerce si el. Poti sa-l lasi sa stea cu tine in bucatarie in timp ce pregatesti mancarea.

Interzis la fast-food

Pe cat posibil, evita sa-i faci cunostinta cu acest tip de mancare, pentru ca are multe calorii si putini nutrienti. Chiar daca a ajuns sa guste si i-a placut, este la varsta la care inca il poti tine departe de tentatii.

Fara mezeluri

Usor de pregatit si acceptate rapid de copii datorita gustului placut, in multe familii mezelurile devin alimente de baza. Nu-i cazul sa faci economie de timp cand vine vorba de copilul tau. Asadar, nu te bucura ca mananca repede si cu pofta crenvursti sau parizer la prima ora din zi. Sunt alimente care nu-i aduc niciun beneficiu, dimpotriva.

Micul dejun – litera de lege

Prima masa a zilei este importanta atat pentru adulti, cat si pentru copii. Invata-l sa nu sara niciodata peste micul dejun.

Dulciuri cu masura

Pastreaza in casa mici gustari dulci, dar sanatoase. Dulciurile pot fi inlocuite cu fructe proaspete sau uscate.

Interzis la rontaieli

Intre mese, nu-i pune la indemana tot felul de biscuiti, chipsuri sau alte gustari care cu siguranta ii plac, dar ii alunga pofta pentru masa principala si nu sunt nici sanatoase.

Nu uita de lichide

De multe ori, copilul poate confuda setea cu senzatia de foame si ajunge astfel sa manance mai mult decat necesar. Da-i sa bea suficiente lichide.

Nu-l indopa

Sigur ca trebuie sa ai grija sa manace bine zi de zi, dar nu-i da portii mai mari decat simte nevoia, Astazi, e lucru stiut ca pofta de mancare a copiilor e cel mai bun indicator cand vine vorba de necesarul de alimente. Asadar, nu-l obliga sa manance tot din faurfurie daca spune ca nu mai poate. In plus, e normal ca pofta de mancare sa varieze de la o zi la alta.

  • Nu adauga sare sau zahar in mancare. Daca-l obisnuiesti de mic cu arome mai putin puternice, sunt sanse mari sa nu simta nevoia sa le consume mai tarziu.
  • Cand sunteti la masa, nu lasa deschis televizorul sau alta sursa de divertisment care sa-i distraga atentia de la mancare.


Lasă un răspuns

Sus