Esti aici
Femeia.ro > Familie > Solutii ca sa dormi bine cand esti gravida

Solutii ca sa dormi bine cand esti gravida

Pe parcursul celor noua luni de sarcina, burtica se mareşte incet-incet… iar bebe se face mare. Viitoarea mamica poate simti o nevoie irezistibila de a dormi in prima parte a sarcinii, dar acest lucru se schimba mai tarziu, direct proportional cu dimensiunea burticii.

Ultimele luni

Daca pana in luna a 5-a de sarcina cele mai multe mamici se pot odihni chiar mai bine decat de obicei, incepand cu luna a 6-a, apar problemele. Crampele, mişcarile copilaşului, imposibilitatea de a dormi pe burta, intr-o pozitie confortabila… toate duc la un somn neliniştit sau chiar la insomnii.

Secrete de somn usor

  • Adopta dieta potrivita! Asta inseamna sa eviti mancarurile grase, condimentate şi prajelile. In schimb, poti manca fructe, legume şi carne slaba. Bea un pahar cu lapte inainte de culcare!
  • Temperatura camerei e si ea importanta! Ai grija ca termometrul sa nu indice mai mult de 20 de grade, mai ales ca pe durata sarcinii corpul tau elibereaza mai multa caldura!
  • Rutina. Incearca sa te aceeaşi ora in fi ecare seara, pentru ca organismul sa se obişnuiasca in timp cu un anumit program de somn.
  • Hidrateaza-te! Ai grija sa bei suficiente lichide pe zilei!
  • Intinsa pe spate, cu ochii inchişi, incearca sa-ti controlezi respiratia şi sa-ti destinzi musculatura. Cand simti ca te ia somnul, culca-te pe partea stanga, sprijinind piciorul drept pe o perna, pentru mai mult confort.


Lasă un răspuns

Sus