Esti aici
Femeia.ro > Familie > Vitamine pentru fiecare trimestru de sarcina

Vitamine pentru fiecare trimestru de sarcina

Alimentatia saraca in substantele necesare cresterii fatului duce la slabirea si anemierea mamei. Regimul alimentar al unei femei insarcinate nu trebuie sa se modifice foarte mult fata de cel dinainte, dar e necesar sa contina toate principiile nutritive: proteine (carne, peste, oua, lapte), glucide (paste fainoase, dulciuri, cereale), grasimi (unt), saruri minerale (calciu, fier) si vitamine (A, B, C, D, E, K).

  • Primul trimestru. In primul trimestru, mamica nu trebuie sa faca excese de niciun fel. Si nici nu-si va schimba prea mult regimul alimentar. Daca o mai „ajuta” si greturile, va manca foarte usor si va bea multe lichide. Nu trebuie sa consume mai mult de 2.200 de kilocalorii pe zi. Vitaminele se iau cu grija, deoarece supradoza poate duce la boli grave. De aceea, cantitatile recomandate trebuie respectate. In primele trei luni, legumele si fructele proaspete sau congelate asigura necesarul de vitamine si de minerale.
  • Al doilea trimestru. Incepand din al doilea trimestru, creste nevoia de vitamine a corpului mamei. In perioadele reci, este necesar un surplus de vitamina C, dar e nevoie si de vitamina B9, adica acid folic, foarte important in evitarea malformatiilor congenitale.
  • Al treilea trimestru. Incepand cu al treilea trimestru, in afara de vitaminele din hrana zilnica, medicul poate prescrie minerale precum zinc, seleniu si magneziu, pentru ca mamica sa fie si mai puternica. Majoritatea specialistilor sustin ca vitaminele sub forma de pastile se iau doar in cazul bolilor carentiale. Altfel, din mancare. In rest, in ultima perioada a sarcinii, adica din luna a saptea, e bine sa renunti la sare, cat se poate, dar si la dulciurile zaharoase.


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus