Esti aici
Femeia.ro > Featured Homepage > Inteligență și creativitate în interacțiunea cu un computer

Inteligență și creativitate în interacțiunea cu un computer

Școala viitorului nu poate face abstracție de inteligența artificială și cel mai bun mod de a o „îmblânzi“ este a-l familiariza pe copil cu modul în care funcționează această inteligență, ajutându-i să deprindă în joacă programarea. Este ceea ce își propune Logiscool, școala de programare condusă în România de Indira Abdulvoap.

Mulți se plâng că cei mici stau prea mult timp în fața computerului. Specialiștii fac însă diferența între timpul de pasivitate a copilului în fața ecranului și timpul de activitate. Da, timpul de pasivitate este nociv, creator de dependențe și stereotipuri, timpul de activitate poate fi unul plin de achiziții și de manifestări ale creativității. Totuși, ca un copil să intre în aceste activități trebuie ca interesul lui să fie captat, cu alte cuvinte să aibă parte de stimularea optimă care îi va permite să intre în joc într-un mod nerepetitiv: aici este arta creatorului de programe, de conținut online, artă pe care o vedem la o cotă foarte înaltă în programa cursurilor Logiscool.

Logiscool este o rețea internațională de școli de programare pentru copii și adolescenți. Franciza a fost adusă în România în urmă cu 3 ani, în urma identificării nevoii de alfabetizare digitală în rândul copiilor. Acum înglobează cursuri de programare, workshop-uri creative și tabere, și se adresează copiilor și adolescenților cu vârsta între 6 și 18 ani. „În 3 ani de prezență în țară am ajuns la peste 50 de locații, fapt care ne confirmă nevoia existentă pe piață. Într-un an am deschis 20 de noi școli la nivel național.“ spune Indira Abdulvoap.

„Elevul este stimulat, prin crearea propriului joc sau proiect să își dezvolte și alte abilități,  nu doar tehnice, cum ar fi gândirea analitică, creativitatea, lucrul în echipă. Programa noastră este gândită astfel încât un elev de 7 ani care este pasionat de computer și jocuri să ajungă treptat să scrie cod. Trecem de la joc la dezvoltarea unui abilități tehnice atât de necesară în viitor. Este un timp investit în viitorul lui, nu doar în recreere prin joacă“.

Este adevărat că de multe ori copiii știu mult mai multe și au soluții mult mai creative decât adulții în acest domeniu onine, pe de o parte deoarece au crescut cu acest mediu și pe de altă parte pentru că mintea lor este încă mai neconvențională, Creativitatea și ideile lor sunt inestimabile, totuși prea puțin folosite în școala convențională; pentru a le accesa, platforma de învățare creată de Logiscool, numită Scoolcode îi provoacă pe elevii școlii, însă de la vârste fragede, să își depășească, în propriul lor ritm, limitele în materie de creativitate și abilități tehnice. „Avem un parcurs educațional progesiv, care se întinde pe mai mulți ani, lucru care ajută la dezvoltarea lor ca  indivizi“, spune Indira. „ Elevii care vin la noi au o inteligență nativă, dar au nevoie de un ghidare în explorarea ei. Prin exercițiu se dezvoltă creativitatea chiar și acolo unde la început ai spune că nu există“ continuă ea.

Mai mult, ceea ce învață la școala de programare îi ajută pe copii și în parcursul lor educațional din școală. Când pandemia a forțat trecerea în mediul online a ieșit puternic la iveală necesitatea abilităților digitale. „Elevii noștri erau deja familiarizați cu tehnologia, pentru ei este mult mai ușor să o acceseze“ spune Indira.

FOTO: PR, ARHIVĂ PERSONALĂ

Articol de Roxana Melnicu, apărut în Univers Psihologic, nr 5.

 

Comments

comments

Lasă un răspuns