Esti aici
Femeia.ro > Featured Homepage > Și-a dorit mult rolul din Șarlatanul și a studiat intens

Și-a dorit mult rolul din Șarlatanul și a studiat intens

Protagonistul noului serial Șarlatanul difuzat de AXN a avut o copilărie grea, dar cu ajutorul unei burse a reușit să studieze arta dramatică la universitate. A jucat în serialul Fargo, în LBJ, Extinction, Come Early Morning.

Este căsătorit din 2012, are trei copii și alături de soție se implică în acte caritabile. Au condus finanțarea unei fundații pentru copii săraci care au nevoie de tratament, susțin programul de arte al unui liceu, au fondat o bursă de artă.

Ce v-a surprins cel mai mult la această lume a clarvăzătorilor și la cât de multă manipulare există în jurul ei, presupunând că ați făcut o documentare a subiectului, în prealabil?

Ceea ce m-a surprins la nivel personal nu cred că este atât de evident, cel puțin la prima vedere. M-am gândit la victime, acestea sunt mult mai deștepte decât ați crede. Marea majoritate sunt persoane educate, din clasa mijlocie. Ei sunt cei care sunt înșelați și cărora li se fură sume mari de bani. Cumva, acest lucru nu este surprinzător, întrucât cei săraci sau fără educație nu au posibilități financiare și nu prea ai ce să furi de la ei.

Practic, avem oameni extrem de bogați și educați, care vin pentru o sesiune de 5 dolari și ajung să fie păgubiți cu jumătate de milion de dolari. Acest detaliu mi s-a părut fascinant, cum au reușit să profite de slăbiciunile celor din clasa medie. Așa că am vrut să cercetez mai mult acest subiect și tot ce s-a creat în jurul lui. Trăim într-o lume foarte stranie și acest aspect m-a atras cel mai mult la acest proiect.

Ce mi s-a părut fascinant la serial este că analizați această lume cu ghicitoare, clarvăzători, magicieni. Și apoi există personajul Charlie (pe care îl interpretați) care pare să aibă un fel de întrerupător pornit și poate citi mințile și se confruntă cu această responsabilitate. Și mai este și personajul Emmanuelle, care este un fel de expert în hipnoză, care poate intra în mintea oamenilor și poate sădi tot felul de intrigi, dorințe, interese ascunse. Cum balansați toate aceste personaje complicate fără să pierdeți din vedere firul poveștii?

Ei bine, știm din timp dacă avem de-a face cu o scenă care are loc în realitate sau a fost indusă prin hipnoză. Deci nu este o surpriză pentru noi, actorii, când citim o scenă și nu cred că producătorii au vreun plan să ne surprindă cu scenariul, nu aceasta este structura filmărilor la acest proiect. Cu toții colaborăm în încercarea de a înțelege cum un șarlatan face ce face. E un proces foarte pragmatic și detaliat pe care îl parcurgem. Hai să spunem că există modalități foarte sofisticate de a înșela oamenii. Ca să răspund la întrebare, nu suntem surprinși că Emmanuelle ne-a hipnotizat atât de mult timp. Nu e vorba despre acest aspect.

Într-o anumită măsură, experiența din serialul Fargo a servit ca un fel de catharsis care v-a permis să vă realiniați și să decideți ce tip de proiect TV căutați?

Mi-aș dori să fi fost atât de deștept. M-a atras mai mult povestea decât personajul. Poți avea un personaj construit prost într-un scenariu foarte bun și nu prea poți refuza. Mereu mă uit la poveste. Cu toții știm cât de incredibil a fost Noah Hawley (scenaristul serialului Fargo) în construcția acestei lumi bazate pe frații Cohen. Așa că am știut că dacă nu o dau în bară rău de tot, voi fi parte din ceva foarte tare. Ceea ce mi-a ușurat foarte mult decizia. Am fost foarte norocos că personajul pe care l-am jucat în Fargo (Dodd) a fost foarte diferit de mine. Iar Noah a fost atât de generos în a-mi permite să creez acel personaj, să mă îngraș 15 kilograme, să vorbesc cu accent, să fiu acel tip nou.

Să revenim la Șarlatanul (Shut Eye). Eram undeva în preajma Crăciunului. Nu făceam nimic, stăteam cu familia mea. Și am primit un apel care mă anunța că Les Bohem (creatorul serialului) ar dori să-mi vorbească despre un nou serial numit Shut Eye (Șarlatanul). Am vorbit și am tot vorbit pe Skype, iar premisa a fost cu adevărat fascinantă pentru mine. Și apoi am citit scenariul și mi s-a părut genial, era o lume pe care nu o văzusem la televizor sau pe vreo platformă de streaming până atunci. De aceea am vrut să îl fac.

Dar, pentru a completa întrebarea dumneavoastră, provocarea pentru acest personaj a fost diferită: Charlie este, la fel ca Dodd, un personaj pe care nu l-am mai jucat până acum, nu pentru că este foarte expus sau are viziuni sau ceva de genul acesta, ci pentru că nu este persoana alfa din cameră. Dodd era alfa. Michael Westen (din Burn Notice) era alfa din cameră. Când făceam filme, de exemplu în Changeling (film în regia lui Clint Eastwood, în care am jucat alături de Angelina Jolie), personajul meu J. J. Jones era tipul alfa din cameră. Toți erau alfa. Charlie nu este un alfa și a fost o provocare foarte mare pentru mine să joc acest tip de personaj și mi l-am dorit foarte mult. Și dacă reușesc sau nu, a fost ceva ce am vrut să fac.

Michael Westen (personajul din serialul Burn Notice) a fost un personaj care avea o mulțime de abilități, foarte diferite față de Charlie. A existat un proces similar de documentare prin care ai învățat toate abilitățile de care ai avut nevoie pentru rol?

Da, a fost un proces la fel de extins, dar în același timp foarte diferit. M-am documentat foarte mult, însă nu neapărat în zona de a merge să vorbesc cu cititorii în palmă sau clarvăzători sau orice din zona aceasta. Am vrut să mă întâlnesc și să vorbesc cu mentaliștii. Mentaliștii sunt persoane care te pot citi și îți pot spune cine ești și uneori chiar și prin ce treci. Și apoi există psihicii, precum John Edward.

Am vrut să știu cum și-au dezvoltat de fapt această abilitate științifică de a citi pe cineva, această „lectură rece”, cum este cunoscută în această lume – de a putea, atunci când treci printr-o cameră, să evaluezi cine sunt toți cei din încăpere. Ei evaluează tot – de la haine până la accent sau dialect –, totul ca și când ar fi o știință. Așa că am vrut cu adevărat să cercetez asta, pentru că Charlie se mândrește cu acest aspect. Este foarte încântat de capacitatea sa de a înțelege care sunt slăbiciunile victimelor sale și se bazează fix pe acestea. Și cu toții avem această nevoie, trebuie să știm că, în zilele noastre, ceea ce trăim nu este capătul liniei, că nu suntem îngropați în pământ și gata. Vrem să simțim o conexiune cu altceva. Și cred că acești oameni, fie că este un lucru bun sau rău, se lasă consumați de această slăbiciune. Deci, tot ceea ce am vrut cu adevărat a fost să știu care sunt seturile de abilități necesare și, pentru acest lucru, am făcut multă documentare
cu mentaliști.

Cu ce plecați acasă și ce lăsați pe platou și aici mă refer la crearea serialului, construcția personajului?

Nu duc nimic acasă. Nu iau nimic de acasă. Dar a existat un moment în care a plouat, cred, pentru 37 de zile consecutiv în Vancouver. Mă gândesc că poate au văzut episodul pilot cei care se ocupă cu acest tip de activități și nu le-a plăcut, așa că au „invocat” ploaia. A fost un sentiment pe care l-am dus acasă. Dar, nu, ceea ce este interesant în meseria noastră este că încercăm să construim ceva nou.

Avem scenariile create de Les Bohem și apoi de KaDee Strickland și restul distribuției incredibile. Cu toții încercăm să ne facem ziua cât mai bună posibil și apoi mergem acasă epuizați după 16 ore și o luăm de la capăt. Nu mai este foarte multă energie de dus acasă.

Serialul Șarlatanul (Shut Eye) prezintă într-o manieră dark-comică activitatea unor saloane obscure, controlate de o mișcare mafiotă din Los Angeles, unde clarvăzătoarele îi amăgesc cu răspunsuri mult căutate pe cei disperați să afle ce le rezervă viitorul. Șarlatanul (Shut Eye) este difuzat în fiecare marți seara, în porție triplă, de la ora 21:00, pe AXN.

 

Comments

comments

Lasă un răspuns