Esti aici
Acasa > Frumusete > Coafura > Părul cade mai mult toamna?

Părul cade mai mult toamna?

Toamna, frunzele încep să cadă și asemenea lor părul. Să fie acesta doar un mit? Oricare ar fi răspunsul, avem nevoie de soluții pentru a proteja bogăția podoabei capilare.

Observarea este una dintre cele mai bune metode de cercetare. Multe femei se plâng că la schimbarea anotimpului pierd foarte multe fire de păr în fiecare zi, în special în lunile octombrie și noiembrie. Cercetătorii au studiat acest fenomen și au confirmat că părul tinde să cadă mai mult în această perioadă. De ce anume? Din cauza stresului: cel provocat de căldura verii și cel legat de schimbarea temperaturii și de readaptarea organismului la noile condiții meteo. S-a demonstrat că părul tinde să crească mai mult în lunile de vara pentru a proteja scalpul de căldură și radiațiile ultraviolete. O altă explicație pentru căderea semnificativă a părului este legată de faptul că, toamna, nu mai este necesară această protecție și, ca urmare, organismul se debarasează de un bagaj prea mare, concentrându-și resursele spre adaptarea organismului la vremea rece.

2-6 ani reprezintă durata de viață a unui fir de păr.

Când spunem că ne cade părul

Este normal ca părul să cadă, chiar zilnic. Unele fire cresc, altele pică, într-un proces absolut firesc. Medicii dermatologi susțin că, în mod normal, pierdem zilnic între 50 și 100 de fire, ca urmare a fazelor de creștere a părului. Viața unui fir de păr este de 24-72 de luni. Dacă observi o cădere semnificativă a părului și, mai ales, doar din anumite zone, e bine să consulți un medic dermatolog, întrucât toamna nu este singura vinovată de pierderea podoabei capilare.

Cele mai dese cauze

Una dintre cele mai frecvente cauze ale căderii părului (și cea mai puțin bănuită) este îngrijirea obsesivă a acestuia. Spălatul frecvent, dar și folosirea în cantitate mare a produselor cosmetice duc la deteriorarea firelor și la proasta lor hrănire. Rădăcina supusă unui pieptănat agresiv și de mai multe ori pe zi este sensibilizată și cedează ușor în timp.

O altă cauză des întâlnită este purtarea părului strâns în coadă. Tensiunea permanentă asupra rădăcinilor își spune cuvântul. Părul cade și nu din cauze naturale!

Aparatele calde de coafat folosite escesiv de frecvent pot constitui o altă cauză a pierderii părului… cu cele mai bune intenții.

Dietele de slăbit nu te scapă doar de kilogramele în plus, ci și de o parte din păr, dar nu de pe picioare, ci de pe cap. Pentru a fi puternic și sănătos, părul are nevoie de vitamine, minerale și acizi grași esențiali, elemente care nu sunt într-o cantitate suficientă în alimentația din timpul curelor de slăbire. Chiar dacă nu urmezi o astfel de dietă, dar, dintr-un motiv sau altul, ai carențe de minerale și vitamine, căderea părului poate fi un simptom demn de luat în calcul. O serie de analize uzuale se impune, așa că treci pe la medicul de familie.

Stresul, a cărui influență e subestimată de mai toată lumea, este și el un inamic al părului. Poate să-i provoace căderea. Dacă problemele te-au copleșit, în loc să-ți cumperi tratamente peste tratamente contra căderii părului, mai bine bea niște ceaiuri relaxante, dormi mai mult și stai mai mult în natură. Un supliment de magneziu te va ajuta să gestionezi mai bine stresul.

Traumele lăsate de pierderea unui persoane dragi, un accident, o intervenție chirurgicală sau chiar de o gripă duc la căderea alarmantă a părului. Gestionarea traumei și stresului provocat de ea devine o acțiune importantă pentru rezolvarea problemei. Părul are un ciclu de viață format din trei faze: creștere, repaus și cădere. Specialiștii explică pierderea părului din pricina stresului prin micșorarea sau chiar lipsa fazei de repaus.

Sarcina este un exemplu tipic de stres fizic care provoacă pierderea podoabei capilare. La fel e nașterea – multe femei se confruntă cu căderea părului la puțin timp după naștere, la stres adăugându-se carența de vitamine și minerale cauzată de dezvoltarea sarcinii.

Căderea părului poate avea cauze medicale. Multe afecțiuni au printre semne acest neajuns nedureros, dar extrem de neplăcut. Ovarele polichistice și hipotiroidismul sunt doar câteva dintre cel mai des întâlnite.

Prea multă vitamina A determină căderea părului. Doza zilnică necesară este de 5.000 de unități. Vestea bună este că odată ce suplimentarea este stopată, părul va crește normal.

Anemia sau deficitul de vitamina B sunt alte cauze ale căderii părului. Când nivelul de fier și vitamine revine la normal, părul nu mai cade și începe să crească. Carența de vitamina B duce chiar la albire prematură. Această vitamină ajută la producerea melaninei, responsabilă de culoarea pielii, ochilor și părului.

Diferența dintre sexe

Bărbații pot să-și piardă complet părul, însă femeile nu. Explicația vine din combinația de gene și hormoni masculini. Putem sta liniștite, nu vom avea chelie din cauze naturale!

Soluții urgente

Ai grijă la dietă! Elimină grăsimile rele și include-le în alimentație pe cele bune: uleiuri și pește gras. Consumă multe proteine! Acești nutrienți joacă un rol important în creșterea părului.

Folosește șampoane și tratamente împotriva căderii podoabei capilare. Acestea activează circulația la nivelul scalpului, fortifică rădăcina și stimulează creșterea părului.

Ia vitamine speciale pentru păr! Dacă analizele scot la iveală deficiențe nutritive, corectarea lor te va ajuta să rezolvi repede problema.

Ia vitamina E pentru a stimula circulația la nivelul scalpului și a da forță rădăcinii firului.

Masează scalpul cu o combinație de uleiuri esențiale pentru a activa circulația și a păstra foliculii activi. Amestecă ulei de lavandă, ricin, migdale și susan în părți egale (câte zece picături).

Citește și:

Cele mai mari greseli de ingrijire a parului

Reparaţii la minut pentru păr și trup

Boli pe care le poți moșteni de la părinți

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.41/15.10.2015

Autor: Luminița Tăbăran

Sursa foto: pixabay.com



Booking.com

Comments

comments

Leave a Reply

Sus