Esti aici
Femeia.ro > Frumusete > Ingrijire > ABC antiîmbătrânire

ABC antiîmbătrânire

Cu toţii îmbătrânim, nu avem cum omite acest proces. E în firea lucrurilor. Stă însă în puterea noastră să-l încetinim. La îndemână avem nenumărate „arme“, pe care le vom enumera în alfabetic.

Iată ce trebuie să ştii despre combaterea ridurilor, a pielii lăsate, a petelor şi a altor semne ale îmbătrânirii. Pune în practică una, două sau mai multe metode preventive şi bucură-te cât mai mult timp de o piele fermă şi luminoasă!

A

Vitamina A

Este o sursă importantă de combatere a ridurilor. Susţine reparaţiile de colagen şi elastină și ajută printr-o uşoară exfoliere la ştergerea ridurilor fine. Tot ea asigură pielii o culoare uniformă. Cremele cu retinol se aplică doar noaptea, întrucât sensibilizează epiderma în prezența soarelui şi poate cauza pătarea. Echilibrarea cantităţii de vitamina A a organismului o poţi face şi printr-o dietă echilibrată, bogată în legume cu frunze verzi şi alte legume, fructe şi proteine slabe sau prin suplimente nutritive.

AHA

Alfahidroxi acizii, cum ar fi acidul glicolic sau cel lactic, îi găsim în unele produsele de purificare şi creme hidratante exfoliante. Odată cu înaintarea în vârstă, producerea de celulele noi încetineşte, iar cele moarte se acumulează la suprafaţa pielii, conferind un aspect tern. Aceşti acizi înlătură stratul de celule moarte şi stimulează pielea să producă altele noi, întinerind aspectul tenului.

B

Botox

Deseori, este confundat cu acidul hialuronic sau cu siliconul, substanţe care umplu şi aduc volum. Însă botoxul este o intervenţie antirid destul de accesibilă în ultima vreme și acţionează prin relaxarea musculaturii. Este o toxină care provoacă o paralizie uşoară a muşchilor pe durată limitată (3-6 luni) şi din acest motiv se injectează numai în partea superioară a feţei.

C

Ceramide

În mod natural, ceramidele „cimentează“ celulele pielii, menţin mai bine hidratarea şi aduc un aspect ferm. Pe măsură ce înaintăm în vârstă, aceste ceramide se reduc, iar pielea devine mai uscată şi ridată. O cremă ce conţine ceramide poate reda pielii aspectul radios şi să aducă un plus de hidratare.

Vitamina C 

În fiecare zi ne expunem la soare, dar şi la poluarea din mediu, iar pielea este atacată şi pot apărea pigmentări, uscăciune şi linii fine. Vitamina C neutralizează acţiunea radicalilor liberi, răspunzători de îmbătrânirea prematură, şi stimulează producţia de colagen. Există seruri, creme cu această vitamină, dar o poţi aduce în piele şi printr-o dietă adecvată, consumând fructe şi legume.

D

Vitamina D

Ştim că e bună pentru sănătatea oaselor şi dinţilor. Este importantă pentru absorbţia calciului, care la rându-i susţine sănătatea celulelor cutanate. Prin urmare, e bine să stăm la lumina zilei măcar 15 minute pe zi, pentru a înlesni sintetizarea acestei vitamine în organism. În lunile cu puțin soare, suplimentele sunt şi ele bine-venite.

E

Exfoliere

Este crucială când vrem să prevenim îmbătrânirea tenului sau chiar să scăpăm de câteva riduri fine. Este un pas de îngrijire a pielii care ne scapă de celule moarte şi lasă loc noilor celulele. Se recomandă o exfoliere a tenului, indiferent de tipul lui, o dată sau de două ori pe săptămână. Poţi folosi creme exfoliante sau particule delicate care fac acelaşi lucru, de genul mălaiului, mierii, fulgilor de ovăz umectaţi. Evită particule dure pentru faţă, cum ar fi cele de nucă, sâmburi de caisă, cafea ori sare. Acestea sunt excelente pentru un gomaj al corpului.

H

Hidratare

Este una dintre acţiunile de bază în combaterea ridurilor. O piele optim hidratată va îmbătrâni greu, iar crema devine o necesitate. Pentru a oferi o hidratare pe măsură, crema de zi trebuie să conţină şi factor de protecţie solară. Cel mai bun şi eficient ingredient antirid este acidul hialuronic. Aplică această cremă inclusiv pe mâini – astfel, ele vor deveni mai fine şi vei preveni apariţia petelor pigmentare care aduc un aspect îmbătrânit.

L

Legume

Mai ales cele de culoare verde-închis conţin niveluri ridicate de vitamine şi minerale. Ele ajută la producerea de colagen şi la repararea ţesuturilor într-un ritm mai rapid.

O

Omega 3

Aceşti acizi sunt esenţiali şi în reglarea umidităţii pielii: când celulele sunt pline cu apă, pielea este mai moale, mai puţin ridată şi luminoasă. Ei au şi efect antiinflamator. Poţi aduce aceşti acizi graşi prin suplimente sau prin consumul de ulei, avocado, peşte şi nuci.

P

Polifenoli

Studiile arată că alimentele bogate în polifenoli, antioxidanţi puternici pe care-i găsim în ceai, fructe de pădure, ciocolată neagră, readuc tenului aspectul tânăr şi încetinesc procesul îmbătrânirii. Poţi consuma aceste alimente, iar suplimentar, poţi furniza pielii aceşti antioxidanţi prin măşti cu fructe.

Peptide

Când prezența colagenului la nivelul pielii începe să se reducă, organismul produce anumite tipuri de peptide care determină producerea de colagen. Cercetările arată că putem păcăli organismul să producă mai mult colagen prin aplicarea produselor cu peptide direct pe piele.

R

Relaxare

Liniştește-te, meditează, cântă sau pictează. Fă ceea ce te relaxează. Stresul, pe lângă cortizolul pe care-l produce, hormonul care descompune colagenul şi duce la uscarea şi ridarea pielii, te face să te încrunţi, iar această mimică tensionată duce la apariţia ridurilor de expresie, de regulă profunde. De multe ori, nici nu suntem conştiente de aceste încruntări, dar le putem combate dacă ne propunem ca la fiecare 20 de minute să privim cu chipul relaxat pe fereastră sau la distanţă preț de 20 de secunde.

S

Somn

Unul dintre cei mai buni luptători împotriva ridurilor este somnul. Un ten odihnit arată mai tânăr. Dacă în timpul zilei, când muncim şi suntem stresaţi, se eliberează cortizol (cu efectele de care am vorbit), când dormim, ţesuturile se repară şi celulele pielii se refac după uzura zilei. Ai grijă însă cum dormi! Dacă dormi cu faţa în pernă, vei pune presiune pe faţă şi vor apărea ridurile fine.

Sport

Exerciţiul fizic moderat, cum ar fi pilates, yoga sau stretching, aduce beneficii sănătăţii şi tinereţii pielii. Acestea cresc circulaţia sângelui, oxigenarea pielii – prin transpiraţie, eliminăm toxinele. Mai mult, yoga facială este un bun tratament antirid.

V

Volum

Pe măsură ce trec anii, parte din grăsime se pierde, iar odată cu ea şi volumul feţei. Există intervenţii chirurgicale ce introduc sub piele grăsime pentru a reda volumul feţei, dar şi creme pe bază de acid hialuronic care umplu golurilor printr-o hidratare intensă.

Z

Zâmbet

Această mimică a bucuriei nu doar că aduce în organism endorfine, serotonină şi dopamină, elemente care ne menţin sănătoşi şi tineri, dar este şi un sport excelent pentru musculatura feţei. Mai mult, dinţii albi aduc şi ei mai multă tinereţe chipului, aşa că foloseşte paste de albire pentru un plus de prospeţime. Iată încă două motive bune să zâmbeşti cât mai mult și des!

 

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr9/09.03.2017
Autor: Luminița Tăbăran
Sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

Lasă un răspuns