Esti aici
Femeia.ro > Frumusete > Ingrijire > Tonica si sexy – program pentru un an

Tonica si sexy – program pentru un an

 

În fiecare lună, propune-ţi un obiectiv, pe care să-l bifezi în ultima zi a acesteia. Îţi propunem un program de acţiune cu puncte forte pentru fiecare lună.

Ianuarie – tonicã

De sărbători, te-ai ales cu câteva kilograme în plus, dar nu intra la o dietă drastică, ci profită de frig şi tonifică-ţi muşchii.
Sport de plăcere. Mişcarea în aer liber face bine tenului, muşchilor şi siluetei. Patinează! Te solicită intens, dar îţi aduce o stare de bine. Dacă nu eşti fan al acestui sport, şi mersul prin zăpadă sau pe gheaţă arde multe calorii şi tonifică picioarele.
Ten luminos şi imunitate. Introdu citricele în meniu! Atât organismul, cât şi tenul au nevoie de puţină protecţie, iar portocala aduce suficientă vitamina C pentru o imunitate ridicată, un plus de elastină şi colagen şi te apăra de radicalii liberi care îmbătrânesc pielea.

Februarie – revitalizatã

Este frig, încheieturile sunt rigide, metabolismul e lent, iar pielea e sensibilizată. N-ar fi rău să faci puţină mişcare, să pui la treabă metabolismul şi să-ţi răsfeţi tenul.
Genuflexiuni pentru picioare frumoaseAcest exerciţiu reduce celulita şi tonifică articulaţiile. Stai cu picioarele depărtate şi îndoaie genunchii cât poţi de mult, apoi ridică-te pe vârfuri. Repetă de 30 de ori, dimineaţa şi seara. 
Porneşte motoarele! Peştele accelerează metabolismul datorită iodului, un mineral care stimulează tiroida. Peştele are proteine pentru a susţine masa musculară, ajutându-te să slăbeşti mai uşor. Consumă-l de 3-4 ori pe săptămână.

Martie – întineritã

Frumuseţe înseamnă stare de bine şi tinereţe. Ce ne-am putea dori în această lună dacă nu puţin răsfăţ?
Relaxare în parc. Chiar dacă nu este cald, lumina soarelui stimulează producţia de endorfine şi ne încarcă de energie. Verdele crud al naturii are şi el un efect tonic asupra psihicului, iar o plimbare de cel puţin 20 de minute ne ajută să ardem calorii într-un mod plăcut. Profită de zilele libere şi însorite şi fă plimbări lungi!
Spune adio toxinelor! Ceaiul de anghinare, dar şi leguma ca atare te ajută să elimini rapid toxinele, iar odată ce acest proces se află în derulare, grăsimea este mai uşor de atacat. Ceaiul are efect diuretic – încă un ajutor pentru silueta mult dorită.

Aprilie – program  anticelulitic

E timpul să declari război celulitei prin dietă, mişcare şi tratamente locale.
Pune pe jar grăsimea! Stai cu picioarele depărtate la nivelul umerilor, sprijină-te cu spatele de un perete şi flexează genunchii ca şi cum ai sta pe un scăunel. Rămâi în această poziţie cât poţi, încercând ca de fiecare dată să stai mai mult. La început, stai 2-3 minute. Ideal ar fi să ajungi să menţii poziţia 5-6 minute. Repetă de două ori pe zi. 
Condimentează mâncarea! Ardeiul iute accelerează cu 25% metabolismul şi te ajută să slăbeşti rapid. Ardeiul, boiaua iute şi pasta de ardei pot acompania toate mâncărurile, iar ghimbirul, care încălzeşte corpul, are şi el acelaşi efect şi poate fi folosit pentru aromatizarea deserturilor sau se consumă sub formă de ceai.

Mai – pregãteste-te de varã!

E timpul să te pregăteşti pentru plajă. Pielea are nevoie de ajutor pentru a căpăta un bronz uniform şi sănătos, iar trupul, de mai multă mişcare pentru a se modela frumos.
Antrenament în parc. Bucură-te de pomii înfloriţi, de soare şi aer curat plimbându-te cu rolele. Pentru a menţine o poziţie corectă, involuntar vei încorda aproape toţi muşchii, reuşind să-ţi modelezi frumos corpul. Dacă ţi se pare prea dificil, aleargă o jumătate de oră la două zile.
Cireşele topesc burtica. Au foarte multă apă, vitamine şi minerale ce asigură un efect diuretic puternic. Vitaminele alungă oboseala, iar cercetările de laborator au arătat că ele ajută la topirea grăsimii din zona abdominală. Consumă-le ca gustare sau chiar înlocuieşte cu ele o masă.

Iunie – defineste-ti silueta!

Talia poate fi subţiată prin exerciţii regulate, însă şi pielea are nevoie de protecţie pentru a rămâne catifelată pe tot parcursul verii.
Talie de viespe. Abdomenul plat şi talia subţire sunt atribute feminine extrem de sexy. Îţi recomandăm o succesiune de mişcări menite să-ţi definească talia şi să te scape de colăcei. Stai pe spate, ridică omoplaţii şi picioarele în unghi de 45 de grade şi rămâi în această poziţie 2-3 minute. Apoi, din aceeaşi poziţie, ridică-te, atingând cu cotul genunchiul opus. Repetă de 30 de ori, din ce în ce mai repede. Aşază-te pe o parte, sprijinită pe antebraţ şi genunchi, şi ridică talia ca şi când ai sta pe o minge. Menţine poziţia 1-2 minute. Repetă aceste exerciţii de două ori pe zi.
Alimente care favorizează bronzul. E luna caiselor. Pline de vitamine bune pentru piele, dar şi de betacaroten, caisele te vor ajuta să obţii un bronz rapid şi sănătos. Morcovii şi ardeii graşi roşii aduc aceleaşi beneficii. Introdu în dieta ta zilnică una dintre aceste legume.

Iulie – accent pe hidratare

E luna lui cuptor! Nimic nu-i mai bun şi răcoritor în această lună decât apa. Hidratarea este cheia tinereţii.
Sporturi de vacanţă. Chiar dacă eşti în concediu, nu abandona antrenamentele! Fă câteva exerciţii în camera de hotel, iar când ajungi pe plajă, continuă cu o mişcare relaxantă, dar eficientă: înot sau volei.
Apa din farfurie. Când e cald, pierdem multe minerale prin transpiraţie, însă legumele pot compensa această pierdere. Salata are puţine calorii, multă apă, minerale, te slăbeşte şi împiedică balonarea.

August – îngrijire intensivã

Dacă pielea este devitalizată, hidratarea se impune, dar cu formule mai puternice, susţinute de dietă.
Coapse ferme. Stai în picioare cu tălpile depărtate. Pentru mai multă stabilitate, ţine în mâini gantere sau sticle de 0,5 kg cu apă. Fă un pas înainte şi fandează, apoi ridică-te fără să te apleci şi revin-o în poziţia iniţială, după care fă aceeaşi mişcare cu celălalt picior. Repetă de 50 de ori, alternând picioarele. 
Calciul, de ajutor. Dintre lactate, iaurtul conţine cele mai puţine grăsimi, este răcoritor şi are suficient calciu cât să dea o mână de ajutor siluetei. În plus, dă forţă muşchilor, activează metabolismul şi mai ales procesul de ardere a depozitelor de grăsime. Consumă iaurtul în loc de sos în salată, la micul dejun sau ca gustare.

Septembrie – reparatii de urgentã

Nu aştepta să vezi părul devitalizat şi pielea uscată. Ia măsuri din timp şi repară înainte ca stricăciunile verii să-şi facă simţită prezenţa!
Sportul de toamnă ideal. Plimbă-te cu bicicleta în parc. Deşi pare uşor, mersul pe bicicletă te ajută să arzi caloriile mai repede decât mersul pe jos. O oră de ciclism te scapă de aproape 400 de calorii, iar într-o săptămână, poţi pierde până la o jumătate de kilogram.
Mărul frumuseţii. Pe lângă fibrele care aduc saţietate, merele au puţine calorii, sunt sărace în sodiu, previn retenţia de apă şi conţin enzime care ajută organismul să digere eficient alimentele. Două, trei mere sau pere pe zi te vor ajuta să slăbeşti.

Octombrie – fortificare pe mai multe planuri

Avem câteva sugestii pentru a face rost de mai multă energie şi a scăpa de toxine, cele care te împiedică să slăbeşti şi îţi ştirbesc frumuseţea chipului.
Tonifică braţele şi picioarele! Îţi propunem un exerciţiu pentru întărirea braţelor. Sprijină-te în mâini pe un scaun şi fă genuflexiuni punând presiune în braţe şi călcâie. Vei vedea că vor lucra foarte bine muşchii abdominali, dar şi cei ai coapselor.
Plus de energie. Curăţenia de toamnă trebuie făcută şi în organism. Sfecla-roşie şi ridichea-neagră sunt bogate în minerale şi te ajută să elimini rapid toxinele, să refaci celulele sângelui şi îţi aduc mai multă energie. Sărace în calorii, aceste legume sunt ideale în salatele de crudităţi. Ba, mai mult, ţin de foame.

Noiembrie – la adãpost de frig

Nu-ţi propunem să stai la gura sobei, ci să te înarmezi cu cele mai bune produse care să-ţi apere tenul de frig.
Relaxare în mijlocul naturii. Natura dă un adevărat spectacol de culoare: copacii sunt îmbrăcaţi în nenumărate nuanţe de galben, roşu şi verde. Plimbările prin pădure, în parc sau scurtele excursii la munte îţi vor aduce tonus psihic, dar şi fizic. Efortul susţinut este cheia consumului de calorii. Ceaiurile calde îţi vor încălzi trupul şi vor contribui la menţinerea siluetei.
Nuca-de-cocos este un aliat de nădejde: stimulează digestia şi metabolismul şi împiedică depunerile de grăsime – aşadar, te ajută să slăbeşti. Sucul şi nuca sunt bogate în vitamine, minerale şi apă şi menţin sănătatea pielii, părului şi unghiilor. Nu te feri nici de uleiul de cocos, care la temperaturi mici devine solid şi îl poţi folosi pe post de unt.

Decembrie – catifelare în plinã iarnã

Mici trucuri te vor ajuta să arăţi senzaţional la sfârşit de an, dar şi să-ţi bifezi obiectivul propus: un corp ca nou, tonic şi mai suplu, precum şi o piele fină.
Fermitate la puterea a treia. Îţi propunem un exerciţiu mai intens, care-ţi va sculpta fesele, coapsele şi abdomenul. Stai întinsă pe spate, cu braţele depărtate şi cu sprijin pe un picior. Ridică piciorul opus la 45 de grade, apoi saltă şi fundul, încordând abdomenul. Revino în poziţia iniţială şi repetă de 30 de ori pe fiecare picior.
Băutură antioxidantă. Rodiile conţin mai mulţi antioxidanţi decât ceaiul verde, împiedică depunerile de grăsime, aduc uşor saţietatea, te ajută să scapi de virusurile de sezon şi dau strălucire şi tonus tenului. Le poţi consuma ca atare, în salate sau sub formă de suc.

 

 

 

Comments

comments

Lasă un răspuns