Esti aici
Femeia.ro > Frumusete > Moda si stil > Jocuri de podium

Jocuri de podium

Colectia Marni pentru sezonul in curs este mai bine inchegata decat oricare alta de pana acum si marcheaza maturitatea unui brand care, daca e sa ne luam dupa varsta – doar 11 ani – am putea spune ca traieste copilaria stilului. In ciuda competitiei cu nume ce au in spate aproape un secol de viata in arena selecta a modei, tanerei casa italieneasca Marni a reusit, intr-un timp record, sa se faca adorata de italieni si purtata de cei mai pretentiosi – englezii.

De la rochiile imprimate, pantalonii stramti si bluzele dantelate ale colectiei de primavara-vara 2003, la patchwork-urile si decolteele sexy din toamna aceluiasi an, de la tricourile si crosetul verii urmatoare, ce reflecta pasiunea creatoarei Consuelo Castiglioni pentru look-ul vintage, la modelele desculte din toamna, invesmantate in blanuri, bolerouri si cape de inspiratie ’50, colectiile casei au evoluat, fiind tot mai inchegate si sofisticate.

Aniversarea a 10 ani a fost una de exceptie, iar anul 2005 a reprezentat marele boom Marni. Colectia de primavara a avut ca sursa de inspiratie artefactele pe care creatoarea le-a descoperit in targuri de vechituri si magazine de antichitati si ale caror forme, culori si texturi le-a mixat cu elemente specifice anilor ’50, precum imprimeurile, materialele lucioase si fustele brodate.

Tot acesta este sezonul care marcheaza un pariu reusit pentru Consuelo – prima rochie de seara din tafta. In iarna, mai putine flori si mai putina culoare, dar, in schimb, mai multa feminitate si rafinament intr-o cromatica matura: negru, maro, bleumarin, bej si gri.

Un brand in miscare, pe o piata
tot mai solicitanta, nu are alta sansa decat inovatia si rafinarea, la nesfarsit, a temelor anterioare. Asa se face ca, pentru primavara 2006, Marni a surprins din nou.

Colectia prezentata la Milano, in culori puternice si cu imprimeuri vibrante, desi inspirata in continuare de natura, are elemente si nuante mult mai puternice, preluate din arta moderna, de la pictori precum Robert Rauschenberg si Yves Klein.

Schimbarea este evidenta, reprezinta o trecere de la o viziune etnica spre un stil modern, sic. Noul minimalism marca Marni, propus pentru sezonul in curs, a prins la public si a atras atentia criticilor de specialitate care au remarcat modul indraznet si foarte inspirat de a combina culori, texturi si tesaturi.

Au revenit nuantele terne – burgundul, bleumarinul, griul, dar si cele pale, de roz, iar liniile sint rafinate, simple, cu un volum bine controlat, de la rochiile de seara mulate, din jerseu, si pina la fustele gogosar. Anul 2006 marcheaza si aventura pe web a casei care a deschis, in septembrie, primul butic virtual de unde pot fi cumparate hainele si accesoriile Marni, multe dintre ele unicat.

In oricare dintre magazinele Marni de la Milano, Paris, Londra, New York sau Tokyo ai intra, te cuprinde o senzatie de imponderabilitate.

Hainele si accesoriile par a pluti, fluide, prin spatiul cu suporturi intortocheate din inox, alaturi de piese de mobilier din Bali, Java sau Zanzibar, ce reflecta intocmai spiritul nonconformist si informal al casei.

Creatoarea, o romantica incurabila, a imprimat emblema personalitatii sale rafinate hainelor care sunt un melanj de lux si poezie reflectat in materialele nobile pe care le foloseste, de la matase la piele, de la casmir la blana. „Hainele mele sunt facute pentru a fi pastrate de la un sezon la altul”, afirma Consuelo Castiglioni. „Imi place ca piesele unei colectii pot fi purtate cu piese din colectii anterioare.”

Impresia generala pe care o ai este aceea a unui joc in care formele, imprimeurile indraznete si atent elaborate, broderiile artizanale, culorile, texturile naturale – matase, bumbac si lina emana bucurie, energie, viata – un stil hippie sic cu influente funky, tineresc, dar elegant si, foarte important, purtabil.

In Europa, Anglia reprezinta principala piata de afaceri pentru Marni. Dar spiritul casei este italienesc 100%, intruchipand, ca si in cazul multor altor branduri aparute in Italia, o afacere de familie. Consuelo s-a nascut in 1954 in Elvetia, dar la 25 de ani s-a mutat in Italia, casatorindu-se cu Gianni Castiglioni si devenind astfel parte a familiei ce detinea Giwi Furs.

Este vorba despre o casa de blanuri infiintata in anii ’40 de catre socrul sau, care furniza materia prima pentru clienti de renume – Prada, Valentino, Missoni, Fendi – si in care erau implicati, de asemenea, fratii Sandro si Marina.

Initial, contributia nou-sositei Consuelo a fost destul de modesta, caci ea a ales sa-si dedice timpul cresterii celor doi copii. Dar, odata cu campaniile anti-blana ale ecologistilor, lista de comenzi a casei scade considerabil, iar in 1994 Giwi Furs se afla intr-un real impas, caci marii designeri, pentru a nu-si supara clientela, prefera blana ecologica.

In iarna aceluiasi an insa, casa prezinta 15 piese vestimentare din blana create dupa desenele lui Consuelo, care a avut ideea de a trata aceasta materie prima „ca pe o tesatura”.

Modelele, in culori vii, au inregistrat un succes rapid, gratie lejeritatii lor si usurintei de a fi purtate. Acesta a fost inceputul pentru Marni, brand nascut din contopirea prenumelor celor doi frati, Marina si Gianni, la dezvoltarea caruia s-au raliat rapid fratele Alberto Castiglioni, sotia sa, Ninni si fratele Sandro impreuna cu jumatatea sa, Valeria.

Cu totii au sprijinit-o pe Consuelo in indrazneata misiune de salvare a vechii afaceri printr-una noua, contemporana, moderna si extrem de solicitanta.

Sezon de sezon, brandul a crescut, a capatat notorietate, iar creatoarea a cooptat-o, drept consultanta, pe nimeni alta decit redactorul-sef al revistei Vogue U.K. Alegerea a fost cat se poate de inspirata, fiindca a apropiat-o mult pe Consuelo de piata englezeasca, atat ca gust, cat si ca reputatie; asa se face ca, pe langa colectiile pentru femei, linia Men si cea de accesorii se bucura si ele, in Anglia (si nu numai), de un enorm succes.


Lasă un răspuns

Sus