Esti aici
Femeia.ro > Gastronomie > Legume de iarna pe masa de Craciun

Legume de iarna pe masa de Craciun

Stim ca esti in febra pregatirilor si ca esti in etapa in care pui la punct meniul pentru masa de Craciun, asa ca ne-am gandit sa te indemnam sa adaugi si legume de iarna. Am alcatuit o lista cu cele mai bune legume de iarna, perfecte pentru masa de Craciun  si avem si cateva idei despre ce ai putea face cu ele.

Cartofi. Aceste pretioase legume sunt pe nedrept condamnate pentru ca au un punctaj mare la indicele glicemic. Un cartof pe zi nu saboteaza in nici un fel dieta, atat timp cat este gatit in mod sanatos, fiert sau la cuptor, si este inclus intr-o dieta sanatoasa unde aportul de calorii este tinut sub control. Mai mult, un cartof mediu are doar 110 de calorii.

Truc: Renunta la piureul de cartofi simplu si inlocuieste-l cu cartofi copti cu foi de dafin. Spala cartofi si cresteaza-i din loc in loc. Indeasa in crestatura o foaie de dafin si coace-i. Pentru primele 30 de minute este bine daca ii acoperi cu o folie de aluminiu. Pune in tava cu cartofi o pelicula de apa de un deget si stropeste totul cu ulei. In ultimele 15 minute scoate folia ca sa prinda culoare.

Conopida. Are doar 29 de calorii, in 100 de grame de leguma. Bogata in fitonutrienti, conopida este ideala mancata simpla, fiarta in aburi, coapta sau sub forma de supa si piure. Merge foarte bine cu nuca, seminte de floarea soarelui si dovleac, combinatiile fiind delicioase.

Truc: Fierbe conopida si fa un piure. Striveste conopida cu furculita. Adauga putin unt si multe seminte de susan si dovleac putin coapte inainte. Semintele de dovleac le poti strivi putin. Poti pune si seminte de floarea soarelui ori nuca macinata. Pune mult piper negru si adauga, la final o lingura buna de mustar. Combinatia este irezistibila si foarte sanatoasa. Adauga langa acest piure de conopida salata speciala de Craciun.

Varza de Bruxelles. Ideala ca leguma de iarna, varza de Bruxelles este o sursa minuata de fibre si vitamine, totul pentru foarte putine calorii, doar 50 in 100 de grame. Varza de Bruxelles face parte din categoria legumelor dulci, care satisfac nevoia de dulce, fara angoasele caloriilor si cu beneficiile pe care le aduc vitaminele A, C si K, pe care varza de Bruxelles le contine din plin.

Truc: Fierbe varzutele in apa cu sare. Cand sunt gata scurge bine apa si caleste-le in putin ulei incins pentru cateva minute. Pune peste ele un sos facut din: o parte iaurt, o parte smantana, sare, piper, un ardei iute rosu tocat marunt si o legatura mare de marar. Delicos!

 

Comments

comments

Lasă un răspuns