Esti aici
Femeia.ro > Gastronomie > Tendinte in bucatarie: socializare intr-un spatiu personal si functional

Tendinte in bucatarie: socializare intr-un spatiu personal si functional

Cultura gastronomica trece printr-o revolutie. In mod traditional, gatitul se impartea intre zona informala, a meselor de zi cu zi, si cea formala, a meselor speciale, a cinelor elegante. Insa noile tendinte duc gastronomia intr-o noua zona – aceea in care oamenii sunt din ce in ce mai dispusi sa petreaca timp, sa investeasca energie si bani, doar de dragul de a pregati o mancare buna. Acest trend se pozitioneaza undeva la mijloc, intre cinele formale si mancatul unei pizza direct din cutie. A te bucura de mancarea pregatita din ingrediente atent selectate intr-o atmosfera relaxanta este tot mai important. Ingredientele naturale sunt valorificate in gatit, insa folosirea aluatului de patiserie gata pregatit, de exemplu, ca parte a unei diete sanatoase nu reprezinta neaparat un impediment.

http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2012/06/19/fiskars-art1.pngConform cercetarilor internationale efectuate de Fiskars Homeware, prepararea alimentelor si mancatul sunt tot mai mult percepute drept o activitate de petrecere a timpului liber. Potrivit studiului, pana la 80% din oameni sunt interesati de gatit, in timp ce intre 28 – 37% sunt foarte interesati de aceasta activitate. Acestia din urma pregatesc mancare de cel putin patru ori pe saptamana si asociaza gatitul cu bucurie, creativitate si inspiratie. Sunt mandri de casa si bucataria lor si dornici sa isi invite prietenii si familia la cina. Au varste curpinse intre 25 – 65 de ani si sunt, intr-un numar tot mai mare, barbati.

Daca responsabilitatile barbatilor se concentrau in jurul gratarului din gradina, un numar tot mai mare au migrat in ultima vreme spre bucatarie, devenind bucatari amatori sau pur si simplu, pasionati de gastronomie. Pe plan international, interesul se observa in randul barbatilor de 20 pana la 30 de ani. Entuziasmul se explica si prin popularitatea pe care au o diversi barbati bucatari care apar la TV.

Pe de alta parte, generatia care se ocupa de bucatarie este prima generatie a caror mame au fost implicate in mod activ in viata profesionala; copiii au invatat sa se descurce singuri intr-un mediu dominat in mod traditional de mame, si nu considera treburile casnice apartinand doar unui gen.

http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2012/06/19/fiskars-art2.pngBucataria ca spatiu de lucru reflecta tot mai mult stilul de viata si personalitatea oamenilor. Exista apartamente fara bucatarie pentru cei al caror stil de viata nu necesita un astfel de spatiu. Pe de alta parte, pasionatii considera functionalitatea si estetica bucatariei importanta: ei isi doresc un spatiu de lucru care sa fie functional si foarte personal.

In general, se poate spune ca bucataria a devenit mai degraba un spatiu social, folosit nu numai pentru pregatirea si consumarea mancarii, dar si pentru socializare si divertisment. Acest lucru este foarte vizibil in designul caselor moderne, in care bucataria si camera de zi sunt adeseori partial sau complet unite, formand un spatiu de zi aerisit si deschis. Tendintele actuale privind bucatariile arata un accent puternic pe negru pentru a completa suprafetele albe si de lemn.

Cand vine vorba de ustensilele de bucatarie precum cutitele, consumatorii investesc in calitate. Nu mai e nevoie sa spunem ca, in special consumatorii care se considera bucatari amatori, au asteptari inalte de la ustensilele de bucatarie pe care le folosesc si de aceea sunt dispusi sa investeasca in ele. Designul traditional al cutitelor e completat de noi materiale pentru lame si maner si de culori distinctive.

Printre trendurile curente se numara cutitele in culori uniforme si distincte cu design neted care atrag atentia. Pe langa aspectul vizual, consumatorii cauta functionalitate la un cutit: durabilitatea, echilibrul, usurinta in folosire si curatare usoara sunt caracteristicile cele mai importante. Consumatorii doresc produse sigure, durabile, usor de folosit si intretinut. Problemele de igiena si sanatate trebuie de asemenea luate in considerare in designul produsului. Pe langa performanta, clientii vor ca designul produsului sa fie modern, interesant si sa le reflecte stilul si personalitatea unica. Desigur, asta e usor de inteles acum ca bucataria a devenit un spatiu social destinat activitatilor de relaxare unde toata familia si prietenii sunt invitati.

Surse:

Allrecipes.com, 2011 Eating and cooking insights and trends, WSGN Homebuildlife, 12 Dec 2011, TNS Gallup, Homeware Category Research, Finland, Sweden, Norway, Denmark and Holland, October 2010


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus