Esti aici
Femeia.ro > Gastronomie > Trucuri > Salata de dieta. Cum o prepari: sfaturi si trucuri

Salata de dieta. Cum o prepari: sfaturi si trucuri

Salată de dietă este obligatorie pentru mai multe motive. Salată este sănătoasă, este bună la gust, numărul combinaţiilor posibile sunt, practic, infinite şi, preparată cu puţină grijă, nu reprezintă nici un fel de problemă în ceea ce priveşte numărul caloriilor.

Salată de dietă mai este necesară şi pentru faptul că, din nou, preparată cu atenţie şi puţină grijă în ceea ce priveşte ingredientele, este una dintre cele mai simple căi care ţin sub control senzaţia de foame. Cu alte cuvinte, o salată potrivită ţine foamea departe pentru multă vreme.

Iată câteva din secretele care fac dintr-o salată oarecare o salată de dietă.

Salatele combinate: foloseşte mai tipuri de saltă, sau frunze verzi şi legume. Acestea din urmă pot fi folosite fie crude, fie fierte în prealabil. Combinată salată este variantă ideală pentru perioadă de vară, dar şi garnitură perfectă alături de carne sau brânză.

• Combină frunzele verzi de salată cu spanac.
• Adaugă morcov şi ţelină rasă.
• Adaugă o mână de boabe de porumb fierte, mazăre sau fasole fiartă, seminţe (o lingură de seminţe neprăjite la o porţie de salată), sau combină varză cu nuci şi stafide.
• Nu uită că este ideal să adaugi în salată ceapă crudă, praz sau buchetele de broccoli ori conopidă crudă sau fiartă, parţial.
• Adaugă pe lista cu ingrediente pentru salată ardeii graşi, dovleceii, varză roşie, andivele, ridichile şi evident roşiile.

Salatele cu ou sunt o mâncare în sine. Un ou fiert tare are doar 80 de calorii, în plus este o sursă perfectă de proteine şi asigură o confortabilă senzaţie de saţietate. Combinat cu salată sau alte frunze verzi este o masă delicioasă şi completă.

6 mirodenii in ghiveci

Salată în dietă poate să conţină şi carne de pui (de curcan sau fructe de mare) fiartă sau preparată la grătar. Ceea ce contează este cantitatea de carne. O parte carne şi trei părţi salată (frunze verzi sau legume fierte sau crude), înseamnă o masă completă, fără angoase în ceea ce priveşte numărul de calorii.

Esenţial pentru a păstra regulile unei alimentaţii sănătoase şi a profită de beneficiile unei salate este dressingul.

• Acesta nu trebuie să conţină maioneză sau exces de grăsimi.
• La o porţie de salată o lingură de ulei este suficientă.
• Adaugă iaurt degresat, ierburi aromate măcinate în blender pentru a da gust, aromă şi culoare salatelor.
• Pune boia de ardei iute sau dulce în salată.
• Pune ardei iute tocat mărunt, pătrunjel sau mărar proaspăt.

Salată în dietă o să fie mult mai gustoasă şi plină de vitamine. În plus, aspectul salatei o să fie apetisant şi o mâncare care arată frumos este o mâncare gustoasă.

Salata de patrunjel

Foloseşte suc de lămâie proaspăt, oţet balsamic de bună calitate. Dacă eşti dispusă să încerci combinaţii exotice adaugă suc de grapefruit sau suc de portocală în salată. (Otilia Ignat)

Sursa foto: Thinkstock/Guliver


Lasă un răspuns

Sus