Esti aici
Femeia.ro > Home&Deco > Casa ta > Cum identifici zaharul ascuns in alimente

Cum identifici zaharul ascuns in alimente

 

In marea majoritate a alimentelor produse la scara industriala, producatorii adauga zahar pentru imbunatatirea gustului. Se scoate grasimea dintr-un produs prelucrat si este adaugat zahar pentru a „repara” gustul.

Cei mai multi dintre noi stiu ca zaharul trebuie consumat cu moderatie si evita excesul. Putini au idee insa ca zaharul este ascuns in alimente care ne sunt prezentate ca fiind sanatoase.

Afla unde si cat zahar se ascunde in mancare.

Alimente cu putine calorii, sucurile de fructe – contin mai mult zahar decat ne dam seama
. Exact pe acelasi principiu functioneaza si sarea.

In plus, zaharul adaugat este cel care creste valabilitatea unor produse alimentare. Spre exemplu, painea poate contine zahar pentru a-si pastra prospetimea. Zahar adaugat contin si cerealele pentru micul dejun, dar si conservele din fructe si legume.

Ceea ce putina lume stie este ca eticheta nutritionala poate da informatii despre continutul de zahar dintr-un produs.

– Astfel, mai mult de 15 grame de zaharuri totale in 100 de grame de produs inseamna ca este vorba despre un aliment care contine „zahar ascuns” si este un produs cu un continut ridicat de zahar.

– Produsele care contin 5 grame de zaharuri totale sau mai putin in 100 de grame, reprezinta un produs care are un continut scazut de zahar.
Milkshake-urile, bauturile de tip cola, apa cu aroma de fructe, bauturile energizante si sucurile de fructe contin cantitati uriase de zahar adaugat.

Sosurile pentru salata, ketchupul si sosul dulce si picant contin un cub de zahar in fiecare 75 de grame.

O briosa, o portie de fulgi de porumb pot sa contina intre patru si sase cuburi de zahar. Painea integrala, biscuiti cu continut scazut de grasimi, iaurtul cu un continut scazut de grasime pot contine intre un cub si patru cuburi de zahar.

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus