Esti aici
Femeia.ro > Home&Deco > Gradina ta > Tot ceea ce trebuie sa stii despre pere

Tot ceea ce trebuie sa stii despre pere

Afla de la noi tot ceea ce trebuie sa stii despre pere. Zemoase si dulci, despre pere ar trebui scrise cateva povesti. Cine nu-si aminteste de  parul din curtea bunicilor, de perele din copilarie, rontaite mai intai aproape crude si descoperite dintr-o data, pe la inceputul lui septembrie, in ultimele zile de vacanta, coapte, parfumate si incredibil de dulci.

Sa vorbim deci, despre pere. Despre perele de vara, despre cele tomnatece, despre soiurile exotice …

Despre pere se poate spune ca sunt rude apropiate cu merele si gutuile. Azi, se cultiva cateva zeci de soiuri de pere, in zonele temeperate peste tot in lume. Toate se coc de la mijlocul lui iulie, perele de vara pana la mijlocul lui august, pana spre inceputul lui octombrie. Ca marea majoritate a fructelor, si perele, isi au originea in Asia, unde se pare ca au fost cultivate prima data.

Homer spunea despre pere ca sunt „unul din darurile facute de zei oamenilor”.

Din punct de vedere al proprietatilor si beneficiilor pentru sanatate, despre pere se poate spune ca sunt foarte bogate in fibre, o para asigurand circa 16% din necesarul zilnic de fibre. Contin cupru si multa vitamina C, o para fiind sursa pentru zece la suta din doza zilnica necesara, pentru cele doua elemente.

Perele sunt o foarte buna sursa de vitamina K, foarte importanta mai ales in dieta vegetarienilor. Perele sunt remarcate si prin cantitatea mare de fructoza, cel mai dulce zahar natural. Zaharoza este foarte utila activitatii cerebrale, astfel ca perele trebuie incluse in dieta zilnica a celor care depun efort intelectual.

Pe langa acestea perele contin calciu, fosfor, potasiu, vitaminele din grupul B. Perele sunt surse demne de luat in seama si in ceea ce priveste aportul vitaminele A, B1, B2, E, precum si caroten si acid folic.

In ceea ce priveste efectele beneficice, despre pere, se poate spune ca sunt remineralizante, diuretice, depurative, laxative si sunt recomandate ca aliment-medicament celor care sufera de astenie, anemicilor, dar si pentru combaterea durerilor articulare. Continutul foarte bogat in fibre faca ca perele sa aiba proprietatea de a pastrea colesterolul in limite normale, fiind foarte utile in dieta, o para mare avand doar 90 de calorii.

Perele sunt un adevarat balsam pentru tubul digestiv si au efect anticancerigen. In plus protejeaza de maladiile cardiovasculare ca urmare a puternicului efect antioxidant.

De luat in seama este ca, preparate termic, sub forma de prajituri, coapte sau in compot, perele pastreaza multe din proprietatile nutritive ale fructelor proaspete. Despre pere sunt inca multe de spus, dar ne oprim ca sa aveti timp de savurati o para!

 


Lasă un răspuns

Sus