Esti aici
Femeia.ro > Promo > Învățământul profesional dual, o alternativă atractivă pentru elevii bucureșteni din sectorul 3

Învățământul profesional dual, o alternativă atractivă pentru elevii bucureșteni din sectorul 3

24% dintre elevii sectorului 3 ar opta pentru învățământul profesional dual – este concluzia studiului efectuat de INACO (Inițiativa pentru  Competitivitate), în urma proiectului „Consiliere Vocațională cu privire la Meseriile viitorului, la învățământul profesional și dual, pentru elevii claselor a VII-a și a VIII-a din școlile generale ale sectorului 3.”  
 
Inițiativa pentru Competitivitate (INACO) anunță încheierea proiectului „Consiliere Vocațională cu privire la Meseriile viitorului, la învățământul profesional și dual, pentru elevii claselor a VII-a și a VIII-a din școlile generale ale sectorului 3″ , în cadrul căruia 696 elevi și 134 părinți din Școlile sectorului 3 au beneficiat de sesiuni de training și consiliere vocațională din partea trainerilor INACO. În perioada 26 septembrie – 21 noiembrie 2019, cei 830 de beneficiari au fost implicați în 15 sesiuni de training, organizate separat – 10 cu elevii și 5 cu părinții acestora.

Echipa de experți INACO i-a consiliat pe elevii participanți cu privire la meseriile viitorului, ce abilități sunt necesare pentru a se integra în actuala piață a muncii, cum pot conștientizarea trăsăturile de comportament, gândire și motivație care îi recomandă pentru o profesie sau alta și cum ar trebui să se raporteze la dinamica tehnologiei care schimbă radical profilul viitorului angajat în câmpul muncii. Trainerii care au lucrat cu părinții au abordat în special  prejudecățile și mentalitatea care îi țin departe pe elevi de școlile profesionale și de învățământul dual, venind cu exemple de beneficii concrete care rezultă din alegerea învățământului profesional dual. Echipa de experți este compusă din Andreea Paul (conf. univ. dr. ASE), Marin Iachimov (consilier orientare vocațională), Mariana Nicolae (profesor emerit ASE) și Daniela Palade Teodorescu (jurnalist), membri ai think tank-ului INACO.

În proiect au fost implicați elevii din învățământul gimnazial terminal din 10 școli ale sectorului 3: Școala Gimnazială „Barbu Delavrancea”, Școala Gimnazială „Mihai Botez”, Școala Gimnazială nr. 95, Școala Gimnazială „Voievod Neagoe Basarab”, Școala Gimnazială nr. 116, Școala Gimnazială nr. 67, Școala Gimnazială nr. 78, Școala Gimnazială nr. 47, Școala Gimnazială  “Mexic”, Școala Gimnazială nr. 55.

Ghidul Meseriilor Viitorului

Proiectul a pornit de la necesitatea de a oferi soluții la criza majoră existentă pe piața muncii din România – lipsa forței calificate de muncă. Acest fenomen este cauzat de emigrarea masivă către Occident, dar și de dezinteresul tinerilor pentru învățământul tehnic, conform datelor furnizate de cercetările INACO pentru Banca Mondială.
Un rezultat cheie al proiectului este publicarea ediței a doua a Ghidul Meseriilor Viitorului, lansată în prima zi a anului școlar 2019-2020, pe baza contractului de finanțare nerambursabilă nr. 611507 din 30.08.2019, „Consiliere vocațională cu privire la meseriile viitorului, învățământul profesional și dual pentru elevii claselor a VII-a și a VIII-a din școlile generale ale sectorului 3”. Ghidul Meseriilor Viitorului este disponibil pe https://inaco.ro/project/gmv2/ și are drept autori o echipă de spacialiști în educație și comunicare: Andreea  Paul, conf. univ. dr. (coordonator), Alexandru Mironov, prof. dr. Alexandra  Cernian, lect. univ. dr. Anca Tamaș (expert de cercetare), dr. Marin Iachimov  (expert consiliere vocațională), Mariana Nicolae (expert comunicare), Ioana Enache (expert civic).

Comments

comments

Lasă un răspuns