Esti aici
Femeia.ro > Promo > Suc de țelină. Prepară o porție de multivitamine!

Suc de țelină. Prepară o porție de multivitamine!

Frunzele de ţelină sunt bogate în vitamina A, în timp ce tulpinile sunt o sursă excelentă de vitamina B1,B2, B6 şi C, la care se adaugă potasiu, acid folic, calciu, magneziu, fier, fosfor, sodiu şi aminoacizi esenţiali.

O poţi pregăti în supe chiar de la vârsta de 6 luni a micuţului – pasată alături de celelalte legume, va da savoare mâncării şi un plus de sănătate. Cel mai bine este să cumperi ţelina întreagă, cu tot cu frunze (trebuie să fie verzi, nu ofilite). Dacă găseşti doar rădăcină, alege una tare, fără urme de lovituri. O poţi păstra la frigider, într-un recipient închis, învelită în hârtie, chiar şi două săptămâni. Şi chiar dacă majoritatea legumelor îşi pierd din nutrimente atunci când sunt pregătite termic, ţelina rezistă şi la temperaturile înalte. În afară de supă, țelina se poate prepara și sib formă de suc.

Suc de țelină

  1. Curăţă cu o perie şi clăteşte rădăcina de ţelină, apoi stoarce-o într-un mixer pentru fructe. Păstrează sucul proaspăt stors la frigider şi consumă între 3 – 4 linguri pe zi.
  2. Pentru varietate, amestecă sucul de ţelină cu alte sucuri, precum suc de roşii şi de morcovi.

Citeşte şi Reteta de ceai de patrunjel si proprietatile vindecatoare ale acestuia

Rădăcina de ţelină se foloseşte pentru a face suc, diverse preparate din legume sau salate. Toate aceste preparate sunt diuretice şi de aceea sunt recomandate în cazuri de pietre la rinichi şi afecţiuni renale, în general.

 

Comments

comments

Lasă un răspuns