Esti aici
Femeia.ro > Relatii > Psihologie > Beneficiile meditatiei

Beneficiile meditatiei

Nu suntem roboti si suntem victimele sigure ale stresului si anxietatii. Solutia sta in meditatie, ca mijloc sigur de detensionare si ca strategie de crestere a rezistentei in fata stresului. Meditatia ca tehnica de comunicare cu sine este una din cele mai simple cai de a te pune pe tine in ordine, fara nici un ajutor din exterior. Iata cum se procedeaza si care sunt beneficiile meditatiei.

Corect facute aceste sedinte de meditatie reduc stresul, sustin activitatea cerebrala si sunt solutii si strategii simple cu efect antidepresiv. In fapt fiecare dintre noi poate si trebuie sa gaseasca cele 15-30 de minute pe zi in care sa stea de vorba cu sine, sa se asculte si sa se inteleaga pe sine.

Beneficiile meditatiei

  • Meditatia este o tehnica eficienta de relaxare a mintii.
  • Sustine capacitatea de concentrare si creste rezistenta la stres.
  • Meditatia stimuleaza imaginatia si creste capacitatea de memorare.
  • Meditatia relaxeaza corpul si ajuta la detensionarea muschilor incordati si calmeaza durerea.
  • Un alt beneficiu este reducerea anxietatii.
  • Meditatie creste echilibrul interior si calmeaza.
  • Meditand poti avea o perceptie corecta si pragmatica asupra realitatii si poti face fata provocarilor mai bine, prin cresterea autocontrolului asupra propriei persoane.
  • Meditatia creste oxigenarea celulara si creste tonusul muscular, fara un efort prea mare.
  • Nu in ultimul rand meditatia creste creativitatatea si scade tensiunea arteriala.

Tehnica de meditatie
 

Un loc linistit si curat.
Cele mai bune locuri sunt un parc sau o gradina. Se poate si la tine in camera, dimineata, cand este liniste. Linistea este o conditie principala pentru o sedinta de meditatie reusita. Este important sa nu te intrerupa nimic, sa nu te deranjeze nimeni (copii, sotul, telefonul…). Locul in care meditezi trebuie sa fie curat, luminos, bine aerisit si sa-ti ofere senzatia de siguranta si confort. Poti sta in orice pozitie vrei.

Ideea ca trebuie sa stai cu picioarele incrucisate in pozitie yoga este doar o idee pentru poze. Este insa important sa stai in capul oaselor, in fund, cu spatele drept si mainile pe genunchi. Se produce un circuit energetic benefic, aceasta este explicatia pozitiei. Poti sta pe un scauna, pe jos. Pozitia trebuie sa fie comoda, sa nu simti nevoia sa te misti, sa nu amortesti sa nu-ti produca durere. Este esential sa stai cu spatele drept, musculatura umerilor detensionata, abdomenul in tensiune usoara si musculatura bratelor si picioarelor relaxata. 

Concentreaza-te pe respirate.
Scopul unei sedinte de meditatie este acela de a-ti goli mintea de toate gandurile care iti roiesc in cap. Calea cea mai buna este sa te concentrezi pe respirate. Incearca sa te relaxezi astfel incat ritmul inspiratiei sa fie egal cu al expiratiei, iar ambele miscari sa fie line, continue, fara nici o sincopa. Poti sta cu ochii deschisi pana cand iti reglezi respiratia, apoi inchide ochii pentru a opri stimularea vizuala. Concentraza-te pe inspirate si imagineaza-ti cum molecula de aer intra in plamani, circula in organism, se intoarce in plamani si este eliminata prin expiratie.

Inspiratia profunda.
Concentrarea asupra respiratiei este cea mai rapida si mai simpla tehnica de relaxare. In cursul sedintei de meditatie amplifica respirata astfel incat aceasta sa fie cat mai profunda, dar fara efort. In etapa urmatoare inspira adanc timp de 3-5 secunde, tine aerul timp de 5 secunde, elibereaza aerul treptat, timp de 3-5 secunde.

Cateva sfaturi in plus

O astfel de sedinta de meditatie poate sa dureze 15-30 de minute. Incepe cu sedinte scurte, apoi cresti durata sedintelor de meditatie. Alege un moment cat mai matinal, de preferat dupa dusul de dimineata, dar inainte de micul dejun. Nu fuma si nu bea cafea inainte de sedinta de meditatie. Poti bea apa, eventual apa cu lamaie si poti face cateva exercitii usoare de intindere inainte. Este important sa fii imbracata comod, sa nu-ti fie nici cald, nici frig.

  • 3 metode chinezesti antistres

Este important sa blochezi orice stimului care te-ar putea deruta. Poti aprinde betisoare parfumate, mirosul si respiratia fiind interconectate si generatoare de liniste interioara. Alege insa arome naturale si ia in calcul efectele sumplimentare pe care le poate aduce aromaterapia, deci alege esente care sa actioneze eficient.

 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus