Esti aici
Femeia.ro > Relatii > Cuplu > Casatoria este institutia in care romanii au cea mai mare incredere

Casatoria este institutia in care romanii au cea mai mare incredere

Casatoria este institutia in care romanii au cea mai mare incredere (81%), urmata de biserica (72%), organizatii ecologiste (65%), internet (64%), companii internationale (46%), radio si televiziune (45%), presa (32%), publicitate (31%), banci (29%), functionari publici (21%), justitie (17%) si Guvern (6%).

Increderea romanilor in institutia casatoriei ramane in 2011 si cea mai mare de pe continent, in timp ce mediul bancar a pierdut din incredere. Increderea in institutiile bancare a scazut in Romania de la 43%, in 2010, la 29%, in 2011, desi la nivel european increderea in banci a crescut in acest an cu o medie de 3 procente.

Rezultatul plaseaza Romania pe ultimul loc in Europa la sectiunea incredere in institutiile bancare. Romania se situeaza tot pe ultimul loc si in privinta increderii in Guvern (6% fata de 23% media europeana), iar increderea in justitie se situeaza cu 20 de procente sub media europeana.

La categoria profesii, campionii increderii la romani raman, ca si in anii trecuti, pompierii (92%), pilotii (91%) si farmacistii (86%). Topul continua cu profesorii (74%), doctorii (71%), fermierii (71%), meteorologii (71%), preotii (55%), asistentele medicale (52%), taximetristii (37%), consultantii financiari (34%), avocatii (32%), agentii de turism (32%), politie (31%), jurnalistii (31%), judecatorii (25%), liderii de sindicat (18%), fotbalistii (16%), agentii de vanzari auto (12%) si politicienii (2%).

Pe de alta parte, la sectiunea dedicata Uniunii Europene si monedei euro, 53% dintre romani spun ca au incredere in euro si 51% au incredere in Uniunea Europeana. Pe de alta parte, 51% sunt de parere ca Uniunea Europeana nu influenteaza alte state in afara de cele membre, iar 43% considera ca nu exista avantaje in a avea o moneda unica europeana.

„Mi se par imbucuratoare procentele de incredere in companiile internationale si in publicitate, care situeaza Romania pe primul loc in Europa. Cifrele vorbesc de la sine: 46% dintre romani declara ca au incredere in companiile internationale, iar 31%, in publicitate, fata de 35% si, respectiv, 14%, cat este media europeana”, a spus Florin Petrescu, Country Manager Reader’s Digest Romania.


Lasă un răspuns

Sus