Esti aici
Femeia.ro > Relatii > Psihologie > Imi doresc sa ma simt bine cu mine

Imi doresc sa ma simt bine cu mine

Dragă jurnalule,

Nu am fost niciodată o curajoasă, ştii bine asta. Mi-am dorit mai mereu să fiu ieşită din comun şi tot ce am reuşit până acum a fost să fiu o… mediocră. Să fiu la fel. Ca atât de multe altele. Ştii ce mi-aş dori? Mi-aş dori să fac mai multe lucruri pentru mine. Să pot să fac lucruri pe care doar mi le-am imaginat. Să ies din comoditatea asta în care m-am afundat de atâta vreme, să mă urnesc, să… să fac mişcare, de exemplu. Sau reflexoterapie. Sau, nu ştiu, alte lucruri deosebite, pentru mine, doar pentru mine, care să-mi facă bine şi să mă facă să mă simt excelent. Cum ar fi?

Nu e simplu, dar nici teribil de greu să faci lucruri cu care să te simţi bine. Asta ţine în primul rând de tine. Ceea ce e un avantaj, pentru că nu e nimeni altcineva implicat, dar înseamnă să te mobilizezi.

Comoditatea nu o să se facă nevăzută peste noapte şi nici nu se vor schimba lucrurile radical atâta vreme cât tu nu-ţi doreşti asta cu adevărat. Fă primul pas, fă-l cu hotărâre şi vei vedea că următoarele vin de la sine, mult mai uşor, dar mai ales firesc.

Primul pas…

Nu numai că se spune că, atunci când faci mişcare, eşti mai fericită, dar chiar s-a şi demonstrat asta. E o chestiune ştiinţifică şi ţine de hormoni. Normal, dacă doar citeşti asta şi nu pui în aplicare, nu vei avea cum să o afli pe pielea ta niciodată. Dacă vrei cu adevărat să te mişti la propriu, atunci ar fi bine ca mai întâi să te mişti… mental. Pregăteşte-te să nu-ţi fie uşor! Să ai probleme la început. Toate astea vin cu sine din pricina stilului de viaţă sedentar de până acum. Dar pregăteşte-te să-ţi şi placă! Dacă reuşeşti asta, atunci bătălia e câştigată, pentru că, de fapt, nu mai e o bătălie. De aceea, este foarte important să găseşti genul de mişcare pe care să o faci cu bucurie, pentru a continua pe termen lung. Poţi să mergi la o sală ori să faci jogging în aer liber, poţi să te înscrii în clubul bicicliştilor ori să te avânţi pe role. Sau ai putea, pur şi simplu, să te plimbi în aer liber, într-un ritm mai alert, pentru cel puţin o jumătate de oră. Mişcarea îţi va face bine oricum. Important de reţinut e că primul pas este cel mai greu de făcut şi că depinde doar de tine să iei decizia asta. Şi că, odată ce te-ai decis, e musai să găseşti varianta care ţi se potriveşte ţie cel mai bine.

… şi cei care vin după

Odată ce sportul va deveni parte constantă din viaţa ta, vei vedea cum singură vei căuta cât mai multe prilejuri de mişcare. Şi, culmea, asta li se poate întâmpla până şi celor mai comode persoane, celor care nu şi-au imaginat vreodată că a alerga, de exemplu, va deveni vreodată o plăcere pentru ei. Dacă te ştii cu probleme de sănătate ce pot avea drept contraindicaţii mişcarea, e bine să ceri părerea unui medic înainte de a te înscrie la vreun… maraton. A, şi pentru că tot e vorba despre paşii care urmează: ia-o uşor, învaţă să faci mişcare de plăcere, nu te avânta din prima la zeci de kilometri parcurşi în timp-record! Vei avea timp şi pentru asta, dacă vei persevera.

Şi un pic de reflexoterapie

Reflexoterapia face parte din aceeaşi categorie cu masajul. Face bine la minte şi la trup, contribuie la relaxare, dar te şi ajută să scapi de unele probleme. Vei vedea că încă după primele şedinţe te vei simţi mai bine, mai uşoară şi mai relaxată, organismul tău va începe încet-încet să funcţioneze la cele mai bune cote şi nu te va mai lăsa în pană când ţi-e lumea mai dragă. Başca, reflexoterapia te ajută să scapi de câteva kilograme în plus, cu condiţia să perseverezi şi să nu renunţi după primele şedinţe.

E bine-venit orice te decizi să faci pentru tine. Te va face să te simţi mai bine, să ai mai mult respect pentru tine, să simţi că eşti şi tu câteodată în topul listei de priorităţi, nu numai cei din jurul tău. Nu e neapărat vorba despre curaj, cât de a ieşi din ceea ce crezi că este o stare de confort. Şi spun că doar crezi asta, pentru că a nu face nimic pentru tine nu înseamnă nici pe departe a trăi confortabil tu cu tine, ceea ce este cel mai important. Doar un pas te desparte de a te simţi mai bine. Fă-l!

Tu cu tine

Ai uneori nevoie să fii numai tu cu tine. E o nevoie normală, de care chiar ar fi bine să profiţi. Nu-ţi mai spune că nu găseşti nici un moment liber, ia-ţi doar zece minute pe zi, nu e un capăt de ţară! Iar pentru tine, e posibil să fie de un real folos. Un telefon unei prietene cu care nu ai mai vorbit de multă vreme. Două pagini dintr-o carte care stă de prea multă vreme pe noptieră. Sau poate două melodii de pe un CD drag, dar pe care nu l-ai mai ascultat de atâta amar de vreme. Pentru toate astea, nu ai nevoie de mai mult de zece minute într-o zi. Ia-le şi foloseşte-le numai şi numai pentru tine, ca să-ţi fie mai bine! 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus