Esti aici
Femeia.ro > Relatii > Psihologie > 20 de trucuri pentru o zi bună

20 de trucuri pentru o zi bună

Ai observat că sunt zile în care lucrurile bune se țin lanț și altele când totul pare să-ți meargă pe dos? Ziua bună (sau rea) se cunoaște de dimineață! Și are obiceiul să se termine cam la fel cum a început.

N-ai dormit bine, n-ai auzit ceasul deșteptător, autobuzul îți pleacă de sub nas, la serviciu ești trasă de urechi și nici măcar n-a fost boacăna ta… Ei bine, toți avem zile când ne simțim triști, stresați sau obosiți. Totul e să le îmbunăm. O putem face folosind câteva strategii simple.

1. O porție de citrice

Surse prețioase de antioxidanți, citricele sunt bune și pentru sistemul nervos, nu doar pentru talie și imunitate. Un pahar cu suc proaspăt de portocale/grepfrut sau fructele consumate ca atare la micul dejun atenuează anxietatea și sporesc voia bună. Anumite substanțe pe care acestea le conțin au un impact pozitiv asupra neurotransmițătorilor din creier, îmbunătățind rapid starea de spirit. O idee bună doar dacă n-ai probleme cu stomacul!

2. Spune ce simți

Când te lovești de o situație care te pune în dificultate, cel mai bine e să vorbești despre ea cu cineva care a trecut printr-o experiență similară. Dacă, dintr-un motiv sau altul, nu-ți surâde ideea de a te destăinui unui amic de care nu te leagă prea multe lucruri, atunci vorbește cu o persoană dragă: cea mai bună prietenă, iubitul, mama. După ce ți-ai vărsat năduful și ți-ai luat o piatră de pe inimă, schimbă subiectul cu altul mai vesel. Să întorci problema pe toate părțile mai mult de 10-15 minute nu te ajută, ci, dimpotrivă, menține stresul și păstrează actuală în mintea ta partea negativă a lucrurilor. Scrisul ajută și el dacă ai de-a face cu o situație care te afectează emoțional; așadar, notează pe ceva tot ce simți și ți-e greu să exprimi prin viu grai.

3. Începe cu… o pauză

Înainte să te apuci de treabă, ia o pauză de zece minute în care să-ți dai voie să te relaxezi, trup și suflet. Stai cu ochii închiși, respiră adânc, destinde musculatura încordată. O astfel de pauză luată la fiecare două ore de muncă (la serviciu sau acasă) se pare că reduce stresul până la jumătate.

4. Încearcă ceva nou

Nimic nu are darul de a te scoate din starea depresivă mai mult decât o experiență nouă, cu condiția să fie una amuzantă, pozitivă și să te acapareze suficient încât să uiți de gândurile negre.

Schimbă-ți puțin rutina zilnică. Coboară din autobuz cu o stație mai devreme și oprește-te la un magazin nou, mănâncă ceva ce n-ai încercat înainte, ia-ți un frappé în locul cafelei obișnuite, completează un rebus, dă fuga într-un parc în pauza de masă.

5. Cumpără-ți… orice

Nu-i nevoie să cheltuiești o căciulă de bani ca să-ți faci o bucurie. Ba chiar e indicat să nu investești o sumă prea mare în cumpărături când ești tristă; altfel, mai târziu apare sentimentul de vinovăție, care-ți dărâmă moralul în loc să-l ridice. Dar, dacă ajungi acasă cu o bluză nouă care-ţi vine ca turnată, cu un sutien sexy, cu un fard nou ori cu o simplă mască fructată pentru ten obosit, e foarte probabil să te mai simţi dintr-odată în formă.

6. Culori de voie bună

Se știe că emoțiile sunt influențate de culorile pe care le ai în preajmă. Într-o zi în care nu te simți în cea mai bună formă, nu face greșeala de a purta haine negre, gri sau maro, care să-ți adâncească starea proastă. Când vine vorba de îmbrăcăminte, mizează pe roz, galben, portocaliu, verde, cu efect calmant și de stimulare a optimismului. Rujurile și fardul să fie și ele în culori aprinse, vesele.

7. Vizionează un film

Dacă ai timp să mergi la cinema sau să te uiți de acasă la o comedie, bravo! Dacă nu, uită-te măcar la poze ori filmulețe cu animăluțe haioase, peisaje deosebite sau orice imagini care ți se par atrăgătoare sau liniștitoare. E dovedit că, atunci când ai în fața ochilor imagini care-ți plac, fluxul sangvin  către anumite zone din creier crește, la fel starea de bine. Pune pe birou și în fiecare încăpere de-acasă poze cu persoanele cele mai dragi.

8. Un pic de yoga

Dacă ești acasă, așază-te cu spatele pe podea și strânge genunchii la piept. Încrucișează-ți mâinile pe sub genunchi și balansează-te încet înainte și înapoi, rotunjindu-ți spatele. Acest legănat te calmează la fel ca pe bebeluși. Este o poziție foarte relaxantă, cu efect imediat. Repetă lent, de zece ori.

9. Eliberează energia!

Când stima de sine e scăzută, iar energia negativă la cote maxime, sportul face minuni.

Ideal este un exercițiu mai agresiv, cum sunt orele de kickboxing sau tae bo, care te ajută să te simți puternică și sigură pe tine. În urma unui astfel de antrenament, endorfinele eliberate în corpul tău îți vor oferi o stare de relaxare și de detașare.

10. Pune niște muzică

Şterge orice melodie lacrimogenă, care-ți trezește amintiri triste, lasă-le doar pe cele vesele, preferatele tale, care-ţi dau fiori ori de câte ori le auzi. Se pare că, astfel, vei stimula nivelul de dopamină şi, odată cu el, sentimentele pozitive.

11. Mai multă verdeață

Și în farfurie, și pe stradă, bucură-te de verde! Iarba și copacii înverziți sunt o adevărată terapie dacă îi admiri și te bucuri de ei din plin pentru câteva momente. E lucru dovedit că până și o plimbare scurtă de un sfert de oră pe o alee înverzită te ajută să te remontezi.

Cât privește dieta, verziturile, precum varza și spanacul, ar trebui consumate mai ales la cină, pentru că au darul de a ajuta organismul să producă mai multă melatonină, hormonul somnului.

12. Un pic de triptofan

Alege pentru prânz mâncăruri bogate în triptofan, un aminoacid cunoscut pentru calitatea sa de a ridica moralul, ajutându-te şi să te bucuri de un somn odihnitor. Curcanul şi somonul sunt două surse la-ndemână şi foarte uşor de preparat, ca şi tomatele sau sfecla-roşie.

13. Un premiu dulce

Când ești supărată, ai goli frigiderul ca să te simţi un pic mai bine. De vină e grelina, hormon al foamei, al cărei nivel creşte în condiții de stres. Aşa se explică de ce apare tentaţia să mănânci în exces – şi nu orice mâncare: parcă numai de dulciuri, grăsimi şi alte bombe calorice ţi-e poftă!

Nu face excese, dar oferă-ți un mic răsfăț, precum un mic baton de ciocolată neagră (maximum 50 de grame) sau o înghețată. Hormonul fericirii vine la pachet cu o astfel de tratație!

14. Să fie lumină!

Se știe că lumina naturală este cel mai bun și rapid antidepresiv. Dacă te-ai trezit cu fața la cearșaf, deschide larg geamurile și aerisește pentru câteva minute. Ridică draperiile din toată casa și lasă lumina să inunde fiecare încăpere. Dacă la serviciu nu ai parte de lumină naturală, ar fi bine să ieși la aer de câteva ori pe zi.

15. Aromaterapia aduce veselia

Emoțiile pot fi stăpânite cu ajutorul miresmelor pe care le porți. Pulverizează pe gât și la încheietura mâinii parfumul favorit și apelează cu încredere la aromaterapie: uleiurile esențiale de iasomie, trandafir, lăcrămioare, violete, portocal au efect antistres garantat. Scorțișoara și levănțica te ajută și ele să detensionezi nervii întinși la maximum. Folosește o lampă de aromaterapie sau pulverizează-le în încăperea unde-ți petreci mare parte din zi.

16. Zâmbește-ți în oglindă

Când nimic nu-ți merge bine, îți vine să dai din picioare, să plângi, să țipi, nicidecum să zâmbești. Totuși, e dovedit că un chip încruntat nu poate atrage energii pozitive. De aceea, spun psihologii, e bine să faci un efort și să zâmbești chiar și atunci când starea ta nu e nici pe departe una bună. Uită-te în oglindă când faci asta; astfel, creierul primește semnale de fericire și te ajută să te remontezi.

17. Haz de necaz

Tonul face muzica și atitudinea face diferența între o zi proastă și alta reușită. În loc să-ți plângi de milă, mai bine caută partea amuzantă a situației și fă haz de necaz. O glumă bună smulge zâmbete și în cele mai posomorâte zile, nu-i așa? Dacă n-ai niciun chef de glumit, măcar citește câteva bancuri bune și descrețește-ți fruntea astfel.

18. Un ceai calmant

Sunătoarea, valeriana, roinița, teiul… iată câteva ceaiuri care-ți aduc pace, calm și somn.

O cană seara, cu o oră sau două înainte de culcare, te ajută să te detașezi de griji și să scapi de insomnii.

Dacă adaugi un pic de miere în licoare, gustul este mai bun și efectul e garantat.

19. Apa, ajutor la îndemână

De câte ori nu ți s-a întâmplat să-ți amintești lucruri importante sau să-ți vină idei bune în timp ce făceai duș? Asta, datorită efectului relaxant pe care-l are apa asupra psihicului. Începe ziua cu un duș rapid (nu-ți ia multă vreme și merită fiecare minut – jetul răcoritor de apă te energizează instantaneu), iar seara fă o baie în care să te cufunzi cu totul (mai ales dacă adaugi câteva picături de ulei esențial calmant sau sare de mare, ieși de acolo ca nouă chiar și după numai zece minute).

20. Dormi mai devreme

Dacă obișnuiești să mergi la culcare la miezul nopții, după o zi nu tocmai bună culcă-te la ora 23. O oră de somn în plus îți crește nivelul de energie și te ajută să începi ziua următoare odihnită, cu zâmbetul pe buze.

Citește și:
Transformă-ți defectele în atuuri!
20 de motive pentru care e bine sa zambesti

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.21/26.05.2016
Autor: Andreea Cohuț
Sursa foto: pixabay.com


Comments

comments

One thought on “20 de trucuri pentru o zi bună

Lasă un răspuns

Sus