Esti aici
Femeia.ro > Relatii > Psihologie > 77 de sfaturi sănătoase

77 de sfaturi sănătoase

Ne-am gândit să-ți oferim mai multe sfaturi legate de alimentație, familie, frumusețe, sănătate și stil de viață în general care să te însoțească și să-ți fie de folos în noul an. Ți le împărtășim cu drag.

  1. Dormi opt ore! Lipsa somnului scade nivelul de leptină și crește cantitatea de grelină (asta se întâmplă când ții dietele hipocalorice, fiindcă simți nevoia să ciugulești des). Acesta e unul dintre motivele pentru care ești mai tot timpul înfometată.
  2. Stai departe de mâncarea procesată! Alimentele cu un conținut ridicat de chimicale atacă bacteriile digestive benefice, iar asta te predispune la boli.
  3. Ai răbdare! Silueta ta e este afectată nu doar de ce pui în farfurie, ci și de felul în care mănânci. Organismul produce hormoni care transmit creierului când ești sătulă, dar e nevoie de timp ca să apară semnalul de sațietate.
  4. Nu lua medicamente la primul puseu de febră! Temperatura ridicată e modul prin care corpul arată că luptă cu o bacterie sau un virus, dar și o metodă de apărare și de întărire a imunității, fiindcă febra ajută organismul să alunge microbii.
  5. Exersează atitudinea pozitivă! La finalul fiecărei zile, acordă-ți câteva minute pentru a te gândi la trei lucruri pozitive ce ți s-au întâmplat. Pot fi gesturi simple, care te ajută să diminuezi stresul și să te încarci cu energie.
  6. Citește în fiecare zi! Lectura îmbunătățește memoria, menține mintea vioaie, scade nivelul de stres, dezvoltă empatia, vocabularul, capacitatea de a comunica și clădește stima de sine.
  7. Mănâncă un fruct sau o legumă pe care nu le-ai gustat până acum! Vei fi surprinsă de cât de mult îți va plăcea acest joc. Îți menține vie curiozitatea, îți dă ocazia să încerci arome inedite și să beneficiezi de o infuzie de vitamine.
  8. Detoxifică-te! Poate consideri că este costisitor să faci asta, dar nu-i nevoie de metode complicate să-ți purifici organismul. Ca să scapi de toxine, e suficient să consumi multe fibre vreme de două săptămâni, de câteva ori pe an.
  9. Învață să spui nu! Spune deschis ce vrei, comunicând cu cei din jur fără să-i rănești. Doar astfel vei simți că ai control deplin asupra acțiunilor tale și îți va crește respectul de sine.
  10. Renunță la un viciu! Tolerarea unui obicei prost nu este un act involuntar. De fiecare dată când ești tentată să te lași în voia unui obicei ce-ți afectează sănătatea, amintește-ți că ai de ales. Sunt mai de preț plăcerea de moment oferită de o gustare nesănătoasă și tolănirea în fața televizorului ori sănătatea și bunăstarea generală?
  11. Îngrijește o plantă! Efectele terapeutice sunt remarcabile. Alungă gândurile negre ce favorizează instalarea depresiei și are un efect liniștitor asupra minții.
  12. Fă-ți un cadou în fiecare lună! Chiar dacă-i un chilipir, este suficient să te facă să te simți bine. Fă din aceste recompense un prilej de bucurie, care să spargă rutina confortabilă.
  13. Ajută pe cineva! Binele pe care îl faci oferind o parte din timpul tău liber pentru a alunga tristețea unui bătrân singur sau niște copii sărmani îți dă un sentiment de împlinire.
  14. Rezervă timp pentru tine! O jumătate de oră seara, ascultă muzică sau aplică o tehnică de meditație, pentru deconectare.
  15. Fă un lucru chiar dacă nu-ți place! Asta te poate elibera de frustrări.
  16. Ieși în parc la fiecare sfârșit de săptămână! Mișcarea ușoară în aer liber are efect antistres și te scapă de kilogramele în plus.
  17. Nu uita de B-uri! Rolul acestor vitamine este esențial pentru sănătatea femeii: mențin frumusețea pielii, a inimii, a sistemului digestiv și nervos. Le găsești în multe legume și produse animale.
  18. Aplică regula celor 20 de minute! Când nu-ți reușește un anumit lucru, fă o pauză de 20 de minute, timp în care îți eliberezi mintea și te gândești la altceva. Vei găsi rezolvarea în mod neașteptat.
  19. Nu amâna! Tendința de a trage de timp e păguboasă, diminuează puterea de a lua decizii și încrederea în forțele proprii. Începe cu ce-i mai greu!
  20. Bea în fiecare dimineață un pahar cu apă pe stomacul gol! Este practică populară în Japonia, cu numeroase beneficii asupra digestiei, circulației și siluetei.
  21. Încearcă măcar o dată să porți o haină într-o culoare extravagantă. Îndrăzneala are uneori efecte magice.
  22. Mergi la teatru sau la film o dată pe lună! Nevoia de evadare din cotidian trebuie satisfăcută din când în când, pentru a da randament maxim în viața de zi cu zi.
  23. Spune o rugăciune de mulțumire în fiecare seară! Adesea, doar astfel îți dai seama care sunt lucrurile cu adevărat importante și ajungi să te prețuiești.
  24. Consumă dulciuri cât mai rar! Acest obicei prost afectează glicemia și buna dispoziție, ducând la creșterea în greutate. Orice învăț are un dezvăț!
  25. Mergi la coafor! Chiar dacă nu-ți permiți să faci asta prea des, nu trebuie să te neglijezi. Odată ieșită de la salon, satisfacția ți se va citi pe chip, iar cei din familie vor fi influențați de starea ta de bine.
  26. Începe ziua cu un zâmbet! Energia pozitivă îți va fi călăuză pentru restul zilei și-ți va influența deciziile în bine.
  27. Nu te zgârci cu complimentele! Îmbunătățesc tonusul psihic și chiar starea de sănătate, întărind inima și sistemul imunitar.
  28. Învață un cuvânt nou în fiecare zi! Găsește noi contexte pentru acesta și află-i sensul de profunzime.
  29. Consumă zilnic o lingură cu semințe (floarea-soarelui, in, psyllium). Sunt bogate în acizi grași, minerale, vitamina E, proteine și fibre.
  30. Redu la jumătate cantitatea de sare folosită în mod obișnuit! Echilibrezi funcția renală și previi numeroase afecțiuni.
  31. Mănâncă doar salate o zi pe săptămână! Te vei simți ușoară ca un fulg și dornică de activități ce ți se păreau greu de făcut.
  32. Alege dulciurile fără zahăr! Înlocuitorii naturali precum siropul de agave sau stevia te țin departe de diabet.
  33. Consumă zilnic o porție de broccoli, varză-de-Bruxelles, varză sau conopidă! Compușii lor inhibă tumorile și-ți asigură o viață lungă.
  34. Râzi în fiecare zi cu poftă! Suferinţele cronicizate vor fi alinate de efectul benefic al râsului.
  35. Fă mișcare în fiecare zi! În funcție de greutate și de starea fizică, începe cu un minut de mișcare și perseverează până când ajungi la cinci, zece sau 15 minute.
  36. Stai dreaptă! Dacă o postură greșită e ignorată, se transformă în obicei. Cu timpul, modifică forma corpului, iar orice încercare de a o schimba devine dureroasă.
  37. Renunță la scuze și treci la acțiune! Gândurile pesimiste atrag rezultate păguboase. În schimb, cele optimiste îți aduc ceea ce îți dorești.
  38. Mănâncă zilnic verdețuri! Ceapa verde, spanacul, pătrunjelul, busuiocul sunt bune pentru sănătatea ficatului.
  39. Sari peste o masă! Dacă renunți câteva zile la micul dejun, ușurezi munca sistemului digestiv, iar asta antrenează eliminarea toxinelor și regenerarea țesuturilor.
  40. Renunță la tocuri! Durerile de picioare și de spate sunt efecte adverse importante. Și încălțările joase pot fi elegante dacă le asortezi cu o ținută în care te simți bine.
  41. Poartă mănuși când speli vasele! Detergenții folosiți zilnic afectează epiderma și provoacă uscarea excesivă a pielii.
  42. Tunde-te periodic! Firul se întărește și nu-ți mai cade părul.
  43. Folosește cremă indiferent de anotimp! Un strat de loțiune împotriva razelor UVA și UVB te protejează de riscul de cancer de piele.
  44. Revigorează-te! Lipsa de fier provoacă anemia, cu efecte negative precum oboseala sau unghiile fragile. Include în dietă proteine (carne, fasole) și legume verzi.
  45. Fii organizată! Asta te ajută să nu te simți copleșită de atâtea responsabilități.
  46. Dacă nu ai bani pentru o ședință la spa, fă-ți singură masaj! Apasă vertebrele cervicale, apoi mergi către umeri, încercând să înlături nodurile de tensiune.
  47. Nu te trata după ureche! Mergi la specialist când ai probleme de sănătate. Nu ezita să faci asta când schimbările fizice sau psihice au simptome care te depășesc.
  48. Stabilește-ți un scop! După ce faci asta, îți vei duce viața în armonie și vei fi mai fericită.
  49. Gătește! Astfel, ai mai mult control asupra meselor și eviți capcana alimentelor nesănătoase. Investește în câteva ustensile utile: blender, storcător etc.
  50. Timp de o lună, ține o dietă vegetariană! Efectele benefice asupra fizicului și psihicului nu vor întârzia să apară.
  51. Alege roșul! Varza-roșie are mai mult betacaroten decât cea albă, iar ardeii roșii sunt mai bogați în vitamina C față de cei verzi.
  52. Evită fumatul pasiv! Pe termen lung, cauzează aceleași afecțiuni precum cel activ.
  53. Renunță la sucurile carbogazoase! Te îngrașă și favorizează diabetul zaharat, hipotiroidia și hipertensiunea.
  54. Îngrijește-ți dantura! Te vei simți mai bine și vei fi mai sănătoasă. Periază dinții de două ori pe zi și nu uita de ața dentară.
  55. Înscrie-te la diverse cursuri! De dans, aerobic sau tenis, toate sunt un excelent prilej să-ți descoperi noi abilități și să socializezi cu oameni interesanți.
  56. Când faci sport, lucrează fiecare parte a corpului! Nu face doar jogging pentru inimă, ci și înot sau badminton pentru restul grupelor musculare.
  57. Înconjoară-te de oameni responsabili, ordonați, optimiști, de la care ai ce să înveți și pe care să-i admiri! Conform studiilor, fiecare dintre noi e suma a cinci oameni cu care își petrece majoritatea timpului.
  58. Exprimă-ți emoțiile! Când faci asta verbal, antrenezi mușchii feței cu până la 25% mai mult. Astfel, tonifici stratul de colagen și eviți formarea ridurilor.
  59. Pune pentru cât mai multe culori în farfurie! Fructele și legumele colorate au mai mulți antioxidanți, necesari pentru sănătate, fiindcă țin departe radicalii liberi care distrug celulele. Albul îl găsești în banane și ciuperci, galbenul – în ananas sau mango, portocaliul – în portocale, roșul – în mere, tomate, pepene, verdele în avocado, castraveți, apio etc.
  60. Mănâncă puțin și des! E mai sănătos decât să te înfrupți doar la masa de seară. Astfel, ai energie pe tot parcursul zilei.
  61. Oprește-te din mâncat când te-ai săturat! Și nu aștepta ora mesei dacă ți-e foame, fiindcă organismul are nevoie de hrană.
  62. Fă-ți timp de drăgălășenii! Alintă-ți animalul de casă – îți va da o stare de confort și bună dispoziție. Un sfert de oră petrecut în compania pisicuței sau cățelușului eliberează hormonii stării de bine (serotonină, prolactină și oxitocină) și scade nivelul hormonului de stres (cortizol).
  63. Fă investiții sănătoase! Iarna, lipsa luminii alungă buna dispoziție și tocmai de aceea ai nevoie de vitamina D. De mare ajutor îți este o veioză ce simulează lumina naturală.
  64. Nu alege pâinea doar în funcție de culoare! Întrucât cea neagră poate să conțină melasă, nutriționiștii ne sfătuiesc să citim eticheta și să optăm pentru sortimentul care are în compoziție făină integrală sută la sută.
  65. Mergi pe simplitate! Nu e un secret că lucrurile bune în viață sunt cele simple – de la felul cum te hrănești (cât mai puține semipreparate) până la modul în care gândești și alegi să treci prin lume.
  66. Fii precaută în privința suplimentelor! Pentru un aport optim de vitamine, consumă mai multe fructe și legume. Te feresc de boli și-ți dau energie să faci tot ce-ți propui.
  67. Poartă-te ca un copil! Nu-i rău să te întorci în timp măcar pentru câteva ore. Psihologii spun că e sănătos ca, din când în când, să uiți de grija facturilor, să te porți copilărește și să te distrezi.
  68. Mergi desculță! În casă pe timp de iarnă și pe iarba înrourată vara. Are numeroase efecte pozitive, de la scăderea nivelului de stres la o postură corectă și mai puține probleme articulare.
  69. Stai departe de persoanele cu energie negativă! Energia pozitivă e o componentă importantă a unei vieți sănătoase. Dacă simți că un prieten te critică prea mult, evită întâlnirile cu el.
  70. Ține un jurnal al gândurilor negative! Psihologii spun că e cea mai bună cale să scapi de ele. La fel de benefică este descrierea stărilor pozitive și a situațiilor care îți fac plăcere.
  71. Respiră profund! Respirația corectă implică o tehnică anume: plămânii trebuie să fie umpluți complet, abdomenul se umflă, iar umerii sunt în ușor balans. Sistemele limfatic, nervos, muscular, digestiv, imunitar lucrează mai bine, iar tu te simți în formă.
  72. Stai departe de conflicte! Nu irosi timp prețios implicându-te în certuri. Dacă ești mereu furioasă, ajungi să-ți faci rău ție, nu celui cu care ai avut conflictul. Alege între a avea dreptate și a fi fericită, pentru a trăi în liniște și armonie.
  73. Ia-ți o zi fără tehnologie! Expunerea constantă la aparatura electronică obosește sistemul nervos. Renunță la telefonul mobil, închide televizorul și computerul. Încearcă să faci asta 24 de ore și te vei simți mai bine. Vezi cum e viața fără ele și profită din plin de relaxare, fără zgomote și întreruperi.
  74. Înlocuiește carbohidrații albi cu cei bruni! Nutrienții din orez alb, paste, pâine albă, preparatele cu făină albă sunt îndepărtați în procesul de rafinare și duc la creșterea glicemiei. Orezul brun, cerealele integrale, ovăzul, legumele, nucile își păstrează intact conținutul de vitamine, minerale și fibre.
  75. Amintește-ți de dragoste! Pleiada de emoții amoroase și viața sexuală sunt parte importantă dintr-un stil de viață sănătos. Intimitatea ajută la sudarea cuplului și la menținerea fericirii.
  76. Găsește-ți pasiunea! Ți-ai dorit dintotdeauna să pictezi, dar nu ai știut cum să începi? Mergi la un magazin specializat, cumpără ustensilele necesare și apucă-te de treabă. Participanții la un studiu s-au declarat mai fericiți în urma unui experiment ce i-a implicat în pictură, mărturisind că au lăsat pe pânză sentimentele negative.
  77. Nu ține totul pentru tine! Dacă îți dorești cu tot dinadinsul ca lucrurile să-ți reușească, împărtășește-le. Spune familiei și prietenilor ce planuri ai. Susținerea lor necondiționată îți va da aripi să-ți atingi țelul.

Citește și:

12 greșeli care îți fac viața grea

Solutii magice care alunga stresul

Scapa de stres in 7 pasi

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.04/28.01.2016
Autor: Lidia Năstase
Sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

Lasă un răspuns