Esti aici
Femeia.ro > Relatii > Psihologie > 9 lucruri de făcut dimineața

9 lucruri de făcut dimineața

Deși stresul de dimineață poate fi o adevărată otravă pentru corpul nostru, rareori îl putem evita. Femeile cu familie și copii au și mai puțin timp la dispoziție și de multe ori dimineața este partea cea mai aglomerată a zilei, când trebuie să prepare micul dejun, să pregătească copiii pentru școală și să se îmbrace pentru mersul la serviciu. Oamenii de știință au studiat ce fac oamenii sănătoși înainte de 10 dimineața și au elaborat o listă cu recomandări pe care le poate urma oricine. Dacă timpul îți permite, le poți încerca pe toate. Dacă nu, alege două, trei activități care te atrag în mod deosebit ți efectuează-le zilnic, chiar și numai 5-10 minute pe zi, diminețile. Vei vedea că viața ta va fi mai bună.

1. Trezirea devreme

Oamenii activi și în formă se trezesc cât mai devreme posibil, pentru a-și realiza toate activitățile pe care și le propun. Ziua începe cu lucruri mici și simple, de exemplu aranjarea patului. În felul acesta corpul se activează și putem începe ziua în mod dinamic. Trezitul devreme modifică tot ritmul circadian, astfel încât vom avea mai mult timp pentru toate sarcinile care trebuie îndeplinite.

2. Stabilirea și păstrarea unui ritm de somn

În primul rând, este bine să te trezești în fiecare zi la aceeași oră. Dacă ai copii, acest lucru nici nu e prea dificil, ei au grijă să te ajute săți menții acest obicei. Un ritm stabil de somn și veghe este foarte important pentru echilibrul personal. În plus, vei evita astfel tulburările de somn.

3. Bea multă apă

Cum acționează un pahar de apă pe stomacul gol: Organismul nostru realizează noaptea o purificare interioară”, iar apa sprijină acest proces ți ajută la eliminarea toxinelor din corp. Apa dă impuls și digestiei, stimulează mișcările intestinului și previne constipația. Mai mult, apa ajută la menținerea sănătății pielii.

4. Mic dejun echilibrat

Chiar dacă sunt în vacanță, lucrează sau fac sport, oamenii sănătoși pun preț pe micul dejun. El reprezintă baza energiei zilnice și ne face capabili de acțiune. Specialiștii recomandă musli hrănitor, pâine integrală sau ouă. Prima masă a zilei trebuie savurată în liniște, nu pe fugă.

5. Exerciții fizice matinale

Cine se trezește la ora 6 poate face multe până la 9. Ce-ar fi să faci câteva exerciții fizice: Flotările, genuflexiunile și abdomenele te vor energiza și îți vor da o senzație de mulțumire interioară. Exersarea de dimineață este benefică și pentru cei care se trezesc târziu, căci sportul activează și ne menține în formă.

6. Ascultă muzică

Chiar dacă ne trezim ușor dimineața, cu ce ne ajută acest lucru dacă starea noastră de spirit nu e grozavă sau de-a dreptul depresivă. Psihologii au găsit remediul: Mozart și alți compozitori clasici și preclasici au un efect de înviorare garantat. Muzica acționează ca un leac minune dimineața, căci ne oferă multă energie și ne dă o stare de bine. Premisa este, desigur, să găsim genul care ni se potrivește. Dacă nu-ți place Mozart, nu te descuraja. Ascultă muzica sau artistul tău preferat și vei vedea că începi automat să te simți mai bine. Lasă muzica să cânte în fundal în timp ce te ocupi de activitățile obișnuite de dimineață.

7. Meditează

În ultimul timp, din ce în ce mai mulți oameni capătă obișnuința de a medita, chiar ți numai câteva minute pe zi. Meditația conferă pace interioară, relaxare și uneori chiar o clarificare a minții. În anii 90, cercetătorii au dovedit că anumite tehnici de meditație întăresc sistemul imunitar ți circulația și pot ameliora stările de anxietate. Poate însă că nu ai timp să aprofundezi această tehnică, ața că rezervăți 5 minute în fiecare dimineață în care pur și simplu nu faci nimic. Stai liniștită în pat sau pe scaun, privește pe fereastră și deconectează-te scurt de orice grijă sau gând.

8. Fă o listă

Organizarea și planificarea reduc considerabil haosul și stresul zilnic. Fă o listă, dimineața, cu lucrurile care trebuie rezolvate în acea zi și, pe măsură ce treci de ele, bifează-le. Vei simți automat o stare mai bună când tragi linie după fiecare sarcină îndeplinită.

9. Spune te iubesc“

Indiferent că te adresezi prietenilor, membrilor familiei sau partenerului: spune cât mai des te iubesc“ și vei vedea că este cel mai bun început al zilei. Sigur că se poate și fără, dar aceste două cuvinte te pun pe calea cea bună în noua zi care se deschide în fața ta.

Timpul este deseori scurt pentru noi, femeile. Poate ți se pare obositor să mai adaugi în fiecare zi încă ceva de făcut. Alege din lista de mai sus activitățile care te atrag, pot fi doar două sau trei, și făți un obicei ca în fiecare dimineață săți acorzi ție 5-10 minute. Va fi ca un mic ritual care te conectează cu tine și te ajută să devii mai organizată, mai mulțumită de tine.

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.26/06.07.2017
Autor: Dana Verescu
Sursa foto: pixabay

Comments

comments

Lasă un răspuns