Esti aici
Femeia.ro > Relatii > Totul despre exercitiile Kegel

Totul despre exercitiile Kegel

Exercitiile Kegel au aparut prin anii ’40, cu scopul de a ajuta femeile sa-si controleze incontinenta urinara. Creatorul lor: obstetricianul Arnold Kegel. S-a constatat rapid ca exersarea muschilor perineali (sau pubococcigieni – PC) are rol si in prelungirea si maximizarea placerii sexuale. Si nu vorbim aici numai despre placerea ta, ci si despre cea a partenerului de sex.

Care sunt, asadar, beneficiile acestor exercitii?

Trateaza incontinenta urinara. Exercitiile Kegel constau in contractia si relaxarea muschilor PC, care sustin vezica urinara, uterul, rectul si vaginul. Mai exact, sunt acei muschi pe care ii contracti ca sa opresti urina. De aceea, urologii si ginecologii recomanda exercitiile Kegel femeilor care au probleme cu incontinenta urinara.

Cresc excitatia. Exersandu-ti „muschii erotismului”, debitul de sange din zona perineala creste si aceasta devine mult mai sensibila. Sangele si, implicit, caldura sunt indreptate catre clitoris si vagin. Rezultatul: te exciti mai repede si devii mult mai receptiva la placere.

Controleaza adancimea penetrarii. Daca iti tonifici muschii PC, poti sa controlezi ceea ce se intampla in timpul partidei de sex, inclusiv adancimea si viteza de penetrare a penisului.

Orgasm simultan. Contractia muschilor PC in momentul orgasmului sporeste placerea si iti poate oferi, in loc de un orgasm rapid si superficial, valuri de placere exploziva. Ba mai mult, anumite contractii ale muschilor tai perineali, il pot impiedica pe iubitul tau sa ajunga la orgasm inainte de a fi si tu gata. Specialistii considera ca si barbatii ar trebui sa-si exerseze muschii pubococcigieni – da, si ei au asemenea muschi. Astfel, ei pot amana un orgasm venit prea repede. Contractiile perineale sunt foarte indicate si in cazul barbatilor care au probleme cu ejacularea precoce.

Poti practica exercitiile Kegel oricand si oriunde. Nu ai nevoie de abonament la sala, nici de echipament special sau de instructor personal.

1. Localizeaza-ti muschii pubococcigieni.

Cand mergi la toaleta, incearca sa intrerupi fluxul de urina pentru cateva secunde. Dar, atentie, nu trebuie sa-ti contracti fundul sau abdomenul. Daca poti sa opresti fluxul de urina si sa-i dai apoi drumul, in timp ce restul corpului ramane nemiscat, inseamna ca ai gasit muschii in cauza.

Ai grija insa, pentru ca pe cat de usor este sa practici exercitiile Kegel, pe atat de frecvente sunt greselile. Specialistii sustin ca jumatate dintre femeile care fac astfel de exercitii nu le executa corect. Si, in cazul incontinentei urinare, o executie gresita poate duce la agravarea afectiunii.

2. Tine muschii contractati in jur de 10 secunde.

3. Relaxeaza-i.

4. Fa serii de cate 10-20 de exercitii, de trei ori pe zi.

La un calcul simplu, aceste exercitii iti ocupa 5 minute pe zi din timpul tau liber. Rezultatele se vor vedea dupa aproximativ o luna de „antrenamente”.

Exercitiile Kegel nu sunt rezervate exclusiv pentru timpul liber. Ele pot fi realizate cu succes chiar si in timpul partidei de sex. De altfel, este chiar indicat, pentru ca fiecare contractie a ta va spori presiunea, respectiv placerea. Daca ai muschii PC puternici si tonifiati, atat tu, cat si partenerul tau, veti simti totul mult mai intens in timpul actului sexual.

 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus