Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > 5 gustari pentru ora 11

5 gustari pentru ora 11

Între micul dejun şi prânz, e musai să luăm o gustare, care să ne energizeze şi care, în plus, să păcălească foamea. Îţi propunem cinci variante gustoase, săţioase, sănătoase.

Ciocolată neagră

E cea mai indicată gustare dacă… te-ai trezit prost dispus. Ciocolata, în special cea neagră, are miraculoasa putere de a transforma încruntarea în zâmbet şi nici nu ridică mult nivelul glucozei din sânge.

O porţie: 5-6 pătrăţele

Sfat: când ai de învăţat, ajută-te cu puţină ciocolată, care măreşte capacitatea de memorare.

Migdale

Studiile au demonstrat că, la prima gustare a zilei, oamenii tind să consume preparate din tagma „junk food“. Dacă eşti mare amatoare de chipsuri şi pufuleţi, află că migdalele îţi oferă rapid aceeaşi senzaţie de saţietate, plăcerea ronţăitului şi un gust minunat.

O porţie: 50 g (circa zece bucăţi)

Sfat: mestecă migdalele foarte bine. Vei absorbi astfel mai mulţi nutrienţi.

Banană

Amatorii de fructe nu vor rămâne nesatisfăcuţi dacă aleg pentru gusta-rea de la ora 11 cel mai săţios fruct, banana. Un astfel de fruct are sub 100 de calorii şi, consumat pe stomacul gol, e un adevărat pansament gastric, sursă de potasiu şi satisface pofta de dulce.

Cât de mare să fie porţia: un fruct

Sfat: dacă nu-ţi plac bananele, înlocuieşte-le cu o pară, un mango mic sau trei prune uscate.

Orez expandat

Îl găseşti în magazine sub forma unor discuri, dar nu le alege pe cele cu glazură de ciocolată! Aceşti carbohidraţi simpli stimulează secreţia de serotonină, un neurotransmiţător care oferă starea de bine şi inhibă apetitul.

O porţie: 30 g (două bucăți)

Sfat: ia masa de prânz la 45-60 de minute după această gustare. Şi, la fel ca în cazul migdalelor, mestecă bine înainte de a înghiţi.

Iaurt

Pentru ora 11 poţi rezerva delectarea cu o gustare proteică precum iaurtul. Această variantă e de preferat când vrei să slăbeşti, întrucât aportul caloric este minim. Alege un iaurt degresat (0-1,5% grăsime) sau o brânzică de casă nu foarte bogată în grăsimi.

O porţie: 140 g (un iaurt mic)

Sfat: e gustarea de dimineaţă ideală, întrucât aportul de calciu reduce efectele sindromului premenstrual şi „unge“ articulaţiile.

Articol preluat din ediția de noiembrie 2014 a revistei Femeia.

Autor: Alina Grozea

Sursa foto: Fotolia


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus