Esti aici
Femeia.ro > Home&Deco > 5 lucruri pe care le poți face acasă la tine ca să scapi de durerea de spate

5 lucruri pe care le poți face acasă la tine ca să scapi de durerea de spate

Porți zilnic o geantă foarte grea sau ridici greutăți, dar nu ai idee cum să o faci fără să-ți soliciți coloana? Oricare ar fi cauza, fie ea și o afecțiune concretă precum artrita, cert este că durerile de spate îți pot strica complet buna dispoziție.

Când durerile sunt acute, apelează fără să stai pe gânduri la un medic specializat în tratarea afecțiunilor coloanei. Însă, dacă știi că te doare spatele din cauza unei posturi incorecte sau a apucăturilor de Femeie de Fier care implică mutatul mobilei de una singură, există câteva trucuri pe care le poți încerca acasă:

  1. Mișcă-te și iar mișcă-te

Coloana noastră vertebrală, asemenea întregului nostru corp, este făcută să se miște. Așa că nu evita nicio oportunitate de a face mișcare în fiecare zi. Așază patul dimineața, dansează prin casă, plimbă câinele, alege să te întorci pe jos de la muncă. Poți să-ți instalezi o aplicație pe telefonul mobil care să îți monitorizeze momentele active și să te încurajeze să faci mai multă mișcare. Mersul pe jos sau pe bicicletă sunt două activități foarte simple care ajută la păstrarea mobilității coloanei tale. Desigur, nu exagera – dacă te doare spatele de nu mai știi cum te cheamă, nu te înscrie la maraton.  

  1. Gândește ergonomic

Durerile de spate pot proveni și din activitățile pe care le repeți zilnic, așa cum este gătitul. Dacă tocatul legumelor pentru ciorbă devine o corvoadă din cauză că stai aplecată deasupra blatului mobilierului de bucătărie, încearcă să muți tocătorul pe masă și să iei loc iar presiunea va dispărea.

Iar dacă ești interesată de un stil de viață sănătos, înseamnă că stai aplecată spre ușa cuptorului în fiecare zi. Probabil că de acolo vin acele dureri de spate pe care nici tu nu ți le poți explica câteodată, nefiind justificate de o acțiune continuă. Nici nu poți să îți imaginezi ce diferență poate face un cuptor încorporat în mobilă, la nivelul privirii, așa cum sunt cele de aici. Mai mult, uiți și de grija că vei arde găina, pentru că poți monitoriza gemulețul luminat, oriunde ai fi în bucătărie.

  1. O postură corectă la biroul de acasă

Dacă ești antreprenoare și lucrezi de acasă, organizează-ți eficient spațiul de la birou astfel încât să elimini cât mai multe cauze ale durerilor tale de spate. La birou este foarte important scaunul pe care îți petreci cele 8 ore +. Acesta trebuie să-ți susțină partea lombară și să îți permită să ții picioarele ferm ancorate pe podea.

  1. Renunță la obiceiurile nocive

Ușor de spus, mai greu de făcut. Însă când durerile de spate fac din pat cel mai bun prieten, poți lua în considerare și renunțarea la fumat. Fumatul poate crește riscul de osteoporoză la nivelul coloanei vertebrale și poate declanșa și alte afecțiuni ale oaselor. Osteoporoza poate duce la fractura prin compresie a coloanei. Sună destul de grav, iar adevărul este că studiile recente indică faptul că fumătorii sunt mai predispuși la astfel de probleme decât nefumătorii, așa cum aflăm de pe spine-health.com.  

  1. Monitorizează-ți greutatea

Folosește-te de dietă și exerciții pentru a-ți menține greutatea în parametri normali. Kilogramele în  plus pun presiune pe coloană iar asta înseamnă dureri constante și supărătoare. Însă când ai, într-adevăr, un exces de kilograme și dureri de spate, exercițiile fizice trebuie să fie făcute controlat, pentru a nu acutiza durerea. Pentru asta ai nevoie doar de o saltea de yoga, de un laptop și un video instructiv ca cel de mai jos.

O simplă vizită la doctor îți va dezvălui, fără doar și poate, că doar tu poți controla durerile de spate prin prisma corectării posturii și a găsirii unor soluții care să îți protejeze coloana de aplecări repetate, de momente statice prelungite sau de ridicarea unor greutăți solicitante. Dacă mai știi și alte trucuri, așteptăm să ni le împărtășești.

Sursă foto:dollarphotoclub.com  


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus