Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > 5 portii pentru fiecare femeie

5 portii pentru fiecare femeie

De ce  tocmai cinci portii pe zi? Deoarece organismul nostru nu poate inmagazina la fel de multe vitamine sau compuşi minerali dintr-o data, trebuie sa-l aprovizionam regulat cu ceea ce este important pentru el. Mancarea din legume si fructe este uşor şi placut de preparat. Ajunge doar sa spalam cateva fructe şi legume, sa le taiem şi sa le amestecam, ca sa obtinem deja o salata. Se poate, de asemenea, rontai un morcov proaspat sau un mar. Din fructele taiate poti crea o salata de fructe delicioasa şi zemoasa, care va ispiti intreaga familie. Pentru micul dejun poti face sandwich-uri de legume cu castraveţi, roşii, ridichi şi salata.  Poti bea un pahar cu suc atunci cand serveşti cina. Este bine sa amintim aici ca un pahar cu suc (de 200 ml) constituie una dintre cele cinci portii si  poate alcatui un bun substitut pentru legume şi fructe.

Cel mai important lucru in menţinerea acestui regim alimentar este constanţa. Retine ca cele 5 portii  zilnice de legume, fructe  sau suc  trebuie consumate la anumite intervaluri, pe tot parcursul zilei, de pilda: la micul dejun, la gustare inainte de pranz , la masa de pranz, la gustarea de dupa-amiaza şi la cina. Astfel  vei oferi organismului tau componentele necesare. Este bine sa-ti planifici mesele pe care le iei in fiecare zi, sa le notezi pe o hartie pe care o poţi lipi pe frigider. Iar la serviciu, ca sa nu uiti de regimul colorat, iţi poţi ajuta memoria utilizand ,,post-it-uri’’ adica bileţele adezive de culoare galbena.

Cele 5 porţii de legume, fructe sau suc constituie un regim care ne stimuleaza  fiecare dimineata, aducandu-ne un plus de energie si zambete pe fete. Nu exista nimic mai delicios şi mai colorat decat legumele, fructele sau sucul de fructe. Afla mai multe informaţii pe 5pentrusanatate.ro

 

 

//

 


Lasă un răspuns

Sus