Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > 5 proprietati ale leguminoaselor

5 proprietati ale leguminoaselor

 

Mazarea, fasolea, lintea si nautul sunt cunoscute sub numele generic de leguminoase. Termenul de „leguminoase” definind semintele care cresc intr-o pastaie.

Toate acestea sunt legume sanatoase pentru inima, contin multe proteine si putine grasimi. Prin compozitia lor bogata in fibre, te scapa de toxine si te ajuta si in dieta. Iata mai multe detalii despre calitatile acestor boabe hranitoare.

1.Contin carbohidrati complecsi, sursa de energie a organismului, care le face satioase, asigurand totodata buna functionare a organelor.
2.Sunt o sursa excelenta de amidon pentru diabetici, gratie continutului ridicat de potasiu, si daca ai hipertensiune, sunt ideale datorita continutului scazut de sodiu.
3.Sunt bogate atat in fibre solubile, care contribuie la reducerea colesterolului rau, cat si in fibre insolubile, care previn constipatia.

4.Vitamina B din compozitia lor contribuie la prevenirea malformatiilor congenitale, dar si a afectiunilor inimii sau a cancerului de colon.
5.Vitamina A, calciul si magneziul sunt alti nutrienti esentiali din compozitia leguminoaselor. Pastaile de fasole verde contin chiar vitamina C.

Leguminoasele reprezinta doar o portie din cele cinci (de fructe si legume) recomandate zilnic. Leguminoasele nu contin toti nutrientii esentiali, care se gasesc in fructe si in legumele proaspete. O portie reprezinta circa 80-100  de grame de boabe uscate.

 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus