Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > 5 schimbari ale stilului de viata pentru a avea inima sanatoasa

5 schimbari ale stilului de viata pentru a avea inima sanatoasa

Bolile de inima pot fi fatale atat pentru barbati cat si pentru femei, insa exista mai multe lucruri pe care le poti face pentru a te feri de ele. Iata cinci dintre ele, conform qualityhealth.com:

  • Nu fuma si nu folosi produse din tutun. Potrivit Clinicii Mayo, fumul de tutun contine peste 4.800 de chimicale, dintre care multe pot dauna inimii si vaselor de sange, deoarece subtiaza arterele, iar arteroscleroza poate duce la infarct. In plus, nicotina din tigari face inima sa lucreze mai greu, creste ritmul cardiac si tensiunea. Vestea buna pentru fumatori este ca, daca renunta la tigari, riscul de boli de inima scade subtantial intr-un singur an.
  • Consuma alimente sanatoase pentru inima. O dieta cu putine grasimi, colesterol si sare, dar cu multe fructe, legume, cereale integrale si produse lactate cu un continut scazut de grasime, tine departe bolile de inima. Consumul de legume si peste, in special somon – bogat in acizi grasi omega 3 – reduce de asemenea riscul de a face boli de inima. Totodata, daca limitezi consumul de alcool la doua bauturi pe zi la barbati si una la femei, iti protejezi inima.
  • Fa exercitii regulat. Fa-ti un obicei din a face zilnic exercitii fizice, intre 30 si 60 de minute, ca sa reduci riscul de boli de inima fatale si sa iti tii greutatea sub control.
  • Mentine-te la o greutate normala. Greutatea pe care o capeti in timp ce imbatranesti este mai degraba grasime decat masa musculara, iar kilogramele in plus cresc tensiunea, colesterolul si riscul de a face diabet. Chiar si cateva sute de grame pot face o diferenta imensa pentru inima: daca iti scazi greutatea cu 10%, scade nivelul presiunii sangelului, al colesterolului si riscul de diabet.
  • Fa-ti analizele regulat. Bolile de inima pot fi prevenite. Verificarea periodica a tensiunii si a colesterolului te anunta din timp ca trebuie sa iei masuri. E indicat sa-ti masori tensiunea cel putin o data la doi ani (valoarea optima este mai mica de 120/ 80 milimetri coloana de mercur) si colesterolul cel putin o data la cinci ani, si mai des de atat daca nu te incadrezi in parametrii normali, adica sub 200 miligrame/ decilitru.

Sursa: www.mediafax.ro.

 

Comments

comments

Lasă un răspuns